|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Mechanika - Końcówki / ciężarki kierownicy
Koger - Wto 27 Maj, 2008 Temat postu: Końcówki / ciężarki kierownicy Wczoraj w czasie jeżdzenia zgubiłem prawą koncówkę kierownicy i chociaż ją znalazłem to zmusiło mnie to do zagłębienia się odrobinę w kwęstię końcówek.
Mianowicie, jak toto się montuje? Jak demontowałem drugi ciężarek, to po prostu trochę nim pokręciłem, w tą stronę co było luźniej, a potem wyciągnąłem go 'na chama'.
Jak mam to teraz zamontować? Wcisnąć głęboko jak się da? I na czym w ogóle polega sposób mocowania, jeśli tylko na wcisk, to po co jest ta nakrętka, którą można regulować i po co jest ta druga nakrętka, której prześwit jest większy od gwintu śruby?
Co zrobić, żeby ciężarki znowu nie odpadły?
Dwie fotki poglądowe, jak to u mnie wygląda:
A w serwisówce niestety nic o tych ciężarkach nie znalazłem, ale przyznam się że tylko ją przelecialem wzrokiem, głównie patrząc na obrazki
-evil- - Wto 27 Maj, 2008
skręć paluszkami całość na tyle mocno żeby kręcąc śrubą od czoła trzymając za gumę nakrętka się nie obracała, wciśnij do kierownicy i kluczem dokręć śrubę. WUALA a jak będziesz miał z tym problem to podleć do mnie i Ci pomogę daleko nie masz
-evil- - Wto 27 Maj, 2008 Temat postu: Re: Końcówki kierownicy
Koger napisał/a: | I na czym w ogóle polega sposób mocowania, jeśli tylko na wcisk, to po co jest ta nakrętka, którą można regulować i po co jest ta druga nakrętka, której prześwit jest większy od gwintu śruby?
|
A więc nakrętki które masz w środku przy skręceniu śruby powodują ściskanie się gumiy, która się robi szersza i blokuje się w kierownicy -> mocniej skręcona, mocniej ściśnięta = nie wypadająca
Yarccom - Wto 27 Maj, 2008
przede wszystkim nakretka powina być wtopona zawulkanizowane w tej gumie
jezeli nie jest to nie przykrecisz bo nakretka bedzie sie obracać
ja mam u siebie z lewej cos takiego owinąłem ta gumę i nakretkę taśmą izolacyjną tak że nakretka sie nie kreci przy wkrecaniu
popróbuj
misiaty - Pon 09 Cze, 2008
niewiecie moze gdzie mozna kupic takie crasz-pady?? ja po rozpoczeciu sezonu pojezdzilem ze swoimi znajomymi i zgubilem jednego z nich;/ niestety....juz nie znalazlem help ples
Koger - Pon 09 Cze, 2008
Choćby tu:
http://www.moto-akcesoria...121_285_284_282
Myślę, że właściwe hasło do poszukiwań to 'końcówki kierownicy' i cała kupa tego wyskakuje na googlu
Yarccom - Pon 09 Cze, 2008
misiaty napisał/a: | crasz-pady |
czy koncówki kierownicy
bo to 2 różne sprawy
misiaty - Pon 09 Cze, 2008
wydaje mi sie ze to sa crasz-pady choc te "koncowki kierownicy"w moim przypadku niklowane tak samo sluza jak crasz-pady.....tak wiec szczeze mowiac niewiem co jest w tym wypadku co
ps.dzieki na namiar zapewne tam sobie cos upatrze
Yarccom - Pon 09 Cze, 2008
misiaty, tylko Tobie sie tak wydaje
poczytaj co jest co i do czego służy
misiaty - Wto 10 Cze, 2008
wiem do czego sluza crasz-pady..... ale oki.....wydawalo mi sie ze to jest to samo...ale spoxik...jak tak nie jest
MarcinN - Nie 17 Maj, 2009 Temat postu: Jak się fachowo nazywają przedłużki manetek? Jak się nazywają i czy można kupić przedłużki manetek? Chodzi o te elementy, które biorą na siebie skutki ewentualnej przewrotki parkingowej.
Vid3L - Nie 17 Maj, 2009
Ciężarki kierownicy może ?
sakul - Nie 17 Maj, 2009
Na alledrogo najwięcej wyników znajdziesz wpisując końcówki kierownicy
link tu:
http://www.allegro.pl/sea...ntry=1&order=pd
gumisnh - Sob 21 Kwi, 2012 Temat postu: ciężarki do gs 500 Witam Serdecznie.
Posiadam od niedawna gs 500 z 2002 roku. Niestety miałem ślizga ostatnio i chciałem też dodać ciężarki, czy może ktoreś z tej strony będą pasowały? http://www.moto-akcesoria...tegories_id=282
Zdjęcia kierownicy: http://imageshack.us/phot.../img0271qt.jpg/
http://imageshack.us/phot.../img0270ew.jpg/
Z góry dzięki za odpowiedz.
Pozdrawiam
Borek - Sob 21 Kwi, 2012
A na lewą stronę też chcesz założyć ciężarek? Bo ja nie sądzę ,aby to było możliwe
Kat - Sob 21 Kwi, 2012
http://www.moto-akcesoria...srebrne,p,21315 te powinny pasować i są najbardziej podobne do oryginału. A na tą cześć co jest starta trzeba by coś dospawać i zrobić nowy gwint w środku.
gumisnh - Czw 26 Kwi, 2012
Wielkie dzięki za pomoc.
Będę własnie zamawiał bo mnie troche nie było, naturalnie tam gdzie jest uszczerbek to będę to szlifował, trzeba doprowadzić do pożądku motor, najgorsze jest to że zamawiałem w serwisie uchwyt do sprzęgła i czekam na niego dwa tygodnie:/ przez co nie mogę nawet smignąć na serwis żeby go porządnie oglądnięto.
Pozdrawiam
Rage - Wto 10 Lip, 2012
Siema,
Mam pytanie, co to za długa śruba, którą wkręcamy do kierownicy by zamontować ciężarki?
Chodzi mi o jej wymiary, muszę ją wymienić, gdyż jakiś czas temu, ktoś przewalił mój moto, podczas gdy ja byłem w pracy .. ta śruga się skrzywiła więc wymienić ją by trzeba było...
A i tak z ciekawości, chyba nie powinienem mieć problemu z ewentualnym jej dostaniem w praktikerze lub podobnym hipermarkecie?
Bonzo - Wto 10 Lip, 2012
M6, długość chyba 60mm
paulina89 - Sro 05 Lis, 2014
Hej!
odświeżam wątek, bo ma podobny problem co autor (ale on tutaj już nie bywa)
Wypadł mi ciężarek kierownicy. Okazało się, że ta gumowa część rozporowa jest sparciała, śrubki, które były w niej zalane- już nie są nieruchome, co więcej, ciężarek z gumą wyciągnęłam z kiery ale włożyć z powrotem już nie umiem- guma się trochę rozprężyła( nie działa tak jak powinna). Wiem, że mogłabym nawalić jakiegoś silikonu do środka i zamontować to na stałe- ale co ja potem z tym silikonem zrobie jak mi się odwidzi Szukam jakiegoś cywilizowanego sposobu. Może ktoś takowy posiada?
Można gdzieś dostać taką gumę? Na allegro ogladałam, ale te gumy nie mają wtopionych nakrętek.
Poniżej zdj mojego ciężarka.
Myślicie, że jak bym kupiła np coś takiego:
http://allegro.pl/koncowk...4755837010.html
dla samej gumy to zdała by egzamin? (tu nakrętki nie są zalane gumą- a wydawało mi się że powinny być)
Pozdrawiam!
KATANA - Sro 05 Lis, 2014
Nic prostszego, najłatwiej i najwygodniej będzie kupić nowe ciężarki.
Jeżeli jednak chcesz zaradzić temu domowym sposobem, to wystarczy kawałek szlauchu/przewodu gumowego o odpowiedniej średnicy... i mocowanie ciężarka masz gotowe. A to że nakrętki nie są zalane... to nic, wystarczy że podczas dokręcania śruby mocującej, ściskana guma będzie automatycznie hamowała nakrętkę w rurze kierownicy. Zamiast drugiej nakrętki (tej tuż za ciężarkiem) można dać dystans (odmierzony kawałek rurki z podkładką) która będzie stanowiła kontrę dla gumy.
Nie pozostaje nic jak tylko powiedzieć, do dzieła...
kello - Sro 05 Lis, 2014
Lepiej zostawić oryginalne ciężarki, bo są faktycznie ciężkie, a większość tych zamienników szczególnie tanich to zwykłe zatyczki o wadze piórkowej
paulina89 - Sro 05 Lis, 2014
Dzięki za pomoc! Pomysł ze szlauchem nie taki głupi Może i wypróbuję.
Nie ukrywam, że wolałabym pozostać przy swoich ciężarkach. Raz, że naczytałam się o różnicach wag i jakości wykonania. Dwa, że po prostu mam ogromny sentyment do oryginalnych części mojego motocykla^^ Wszyściutko ma od nowości- no oprócz kilku śrubek:) I chciałabym aby tak pozostało
Najprawdopodobniej kupię tanie ciężarki dla samej gumy rozporowej. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Dzięki!
Feynman - Czw 11 Cze, 2015
Podbijam temat. Posiadam GS-kę z rocznika 91', kierownica na clip-onach, mocowanie ciężarków takie wiecie, z tym dziwnym wlewem w środku z gwintem. Moje pytanie jest takie: jak sprawić, żeby można było zamontować np. coś takiego: http://www.larsson.pl/ind...no=NTM2MTExMw==
I kolejne moje pytanie, trochę , co myślicie o takich manetkach: http://allegro.pl/manetki...5368721685.html zastanawiam się na kolorem srebrno czarnym. Mógłby mi ktoś może polecić coś lepszego?
brat Łełka - Pią 12 Cze, 2015
Ja mam w podobnym stylu, ale bez napisow, bardziej stonowane
http://allegro.pl/show_item.php?item=5297220032
Bez zastrzezen, guma miekka, wszystko ladnie spasowane
|
|