.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Technika jazdy - GS gymkhana

brat Grubego - Czw 20 Cze, 2013
Temat postu: GS gymkhana
Sprawa wypłynęła na ostatnim GS'owym zlocie. Jaraliśmy się dopiero co odbytą zabawą na lotnisku. Okazało się, że nie jestem odosobniony w swoich zabawach na parkingach przy centrach handlowych, czy innych placykach.

Tak zrodził się PLAN.

Już wtedy, podjarani ostatnimi wyczynami, oraz pitym piwkiem, razem z Yaszczim postanowiliśmy, że musimy się udać na zawody Gymkhany, choćby po to, żeby zająć ostatnie dwa miejsca.

Ubolewaliśmy nad faktem, że dzieli nas blisko 450km, ale nie zamierzaliśmy się poddawać. Od tamtej pory ciągle wymieniamy się mejlami i chwalimy kolejnymi osiągnięciami. Nie ukrywam, że ma to ogromny wpływ na chęci do pracy!

Wydaje mi się, że kolejny krok jest oczywisty.

Nie będę się rozpisywał, wrzucę link, który wyjaśni to lepiej ode mnie.
http://motogymkhana.pl/mo...tory-ukady.html


Co ma na celu ten temat? Dokładnie to samo co mejle, które wymieniam z Yaszczim. Ma dać wam chęć do pracy, ma was zmobilizować do treningów, a w końcowym efekcie, ma zwiększyć wasze umiejętności, czyli zwiększyć wasze bezpieczeństwo. A to jest gra warta świeczki.

Od razu zaznaczam, że żaden z nas nie jest choćby zaawansowany w temacie. Kręcimy sobie kółeczka, czasem jakiś filmik, czasem jakaś fotka. Amatorka pełną gębą :) Uczymy się i zachęcamy do tego innych. To nie są zawody, chodzi o naukę, więc stawiajcie pytania i opisujcie własne doświadczenia. Kto wie, może mamy na forum jakiegoś ghymko-experta, który da nam kilka dobrych rad.


A dziś po pracy.... :)


edit:
podstawy i zasady gymkhany
http://motogymkhana.pl/moto-gymkhana-ogolnie.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/Gymkhana_motocyklowa
http://www.gymkhanapoland.eu/
http://www.gymkhanapolska.pl/
/yaszczi

mocar - Czw 20 Cze, 2013

Pytanie laika:)
Jak do tej zabawy ma sie ustawienie tylnego amorka w GS'ie?
Lepsze będzie twarde czy miękkie? Czy jest to kwestia indywidualna i nie ma reguły?

żółwik - Czw 20 Cze, 2013

Fajna sprawa, uczyłem się takich rzeczy na kursie na kat A. Warto by było sobie co nieco przypomnieć :)
brat Grubego - Czw 20 Cze, 2013

mocar napisał/a:
Pytanie laika:)
Jak do tej zabawy ma sie ustawienie tylnego amorka w GS'ie?
Lepsze będzie twarde czy miękkie? Czy jest to kwestia indywidualna i nie ma reguły?


Nie wiem jak sie ma ustawienie amorka, ale wiem, ze chodzi o to, zeby byl ustawiony tak, na jakim normalnie jezdzisz. Nauka ma na celu wycwiczenie pewnych nawykow i zrecznosci na motocyklu, ktora potem mozesz przeniesc na ulice, w sytuacji, kiedy jest potrzebna.

Ponizej ciekawy filmik:
http://www.youtube.com/wa...J4yX5CxE#at=178

Edit: filmik ten mozna znalezc w zalaczonym linku w glownym watku. Komenatrz jest celny:
"Imponujące, prawda? Powiedzmy sobie szczerze, Ci ludzie to nie są żadni supermani, stunterzy czy obdarzeni nadprzyrodzonymi zdolnościami postacie z komiksów. To są motocykliści, którzy ćwiczą jazdę techniczną i dzięki temu są bezpieczniejsi na drogach. "

Langus92 - Czw 20 Cze, 2013

Już dawno o tym myślałem zeby się zabrać za to, tzn zacząć ćwiczyć i chyba znajde wkońcu jakieś miejsce i zaczne ;)
żółwik - Czw 20 Cze, 2013

Dzisiaj miałem ochotę poćwiczyć trochę na placu manewrowym kolegi, ale akumulator w Suzi odmówił posłuszeństwa :wstyd:
brat Grubego - Czw 20 Cze, 2013

Dobry poczatek:)
olecki - Pią 21 Cze, 2013

Ja dziś troche sie poturlałem na parkingu, ale do podnóżka jeszcze brakuje ;)
brat Grubego - Pią 21 Cze, 2013

olecki napisał/a:
Ja dziś troche sie poturlałem na parkingu, ale do podnóżka jeszcze brakuje ;)


Mysle, ze jak nie bedziesz mial jak zwykle browara w lapie to powinno pojsc lepiej ;)

żółwik - Pią 21 Cze, 2013

Grunt to dobrze trzymać dosiad, wzrok i rollgaz. Oczywiście jeszcze jest potrzebna świadomość, że dopóki koła moto się toczą to nie zaliczymy gleby :hyhy: A reszta pójdzie z górki :D
poldek171 - Pią 21 Cze, 2013

Świetna sprawa taka jazda na placu :) Sam muszę coś wykombinować tyle że w Lbn nie bardzo jest gdzie poza torem ;/
brat Grubego - Pią 21 Cze, 2013

poldek171 napisał/a:
Świetna sprawa taka jazda na placu :) Sam muszę coś wykombinować tyle że w Lbn nie bardzo jest gdzie poza torem ;/


Centrum handlowe Ci wystarczy. Kostka ma dobra przyczepnosc. Nie chodzi o to, zeby bic rekordy w schodzeniu na kolano, tylko, zeby podlapac troche techniki. Kiedy przyjdzie Ci ja wykorzystac na drodze, zapewne przyczepnosc nie bedzie doskonala, dlatego warto. Trening na mokrym tez ma bardzo duzo sensu. Aczkolwiek popronuje gmole zalozyc:)

claudii - Pią 21 Cze, 2013

Fajna sprawa, zawsze chciałam na taki kurs pójść. Albo chociaż pokręcić się z kimś mądrzejszym, a w tej dziurze jak zwykle nie ma gdzie :/ Żadnych kursów, nic.....
brat Grubego - Pią 21 Cze, 2013

Odpal kamere w telefonie, nagraj filmik jak probujesz. Zawsze moze ktos cos doradzi.
Jasne, ze fajniej by bylo pojsc na super kurs, z super instruktorem, z moto, ktore mozna poobijac i w ogole wszystko cacy. Nie kazdego stac.

Masz tam pare osob w Gizycku, mysle, ze ktos sie znajdzie. Najwazniejsze to sie przelamac i zaczac trenowac:)

yaszczi - Pią 21 Cze, 2013

Może mniej profesjonalnie niż Łełek, ale kilka pachołków jeż jest. :P
Ponakleja się kolorowe taśmy i będą w sam raz do bardziej zaawansowanych treningów gymkhany.


Dzisiejsze zabawy na placu z Piotrasem



Kółeczka Dzior
http://www.youtube.com/watch?v=wFPYqwhxCfY
http://www.youtube.com/watch?v=5RFiSg_ZioM
Piotras ładnie buta przyciera, do podnóżka centymetr brakuje :)




Od czegoś trzeba zacząć (podstawowa giętara z MOTOCYKLa)
http://www.youtube.com/watch?v=XJTVrHepVLE

Widok z kasku
http://www.youtube.com/watch?v=bONORTht_K0

W końcu udało się prawy podnóżek przytrzeć :)
http://www.youtube.com/watch?v=LvLCnKtKVj4

i takie tam gonienie Dziora
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Świetna zabawa, a przy okazji szlifowanie techniki i lepsze poznawanie motocykla.
Polecam wszystkim :)

Piotras_5 - Pią 21 Cze, 2013

:D
claudii - Pią 21 Cze, 2013

yaszczi <okok>
z jaką prędkością mniej więcej kręcicie kółeczka do dobrego złożenia?

Piotras_5 - Pią 21 Cze, 2013

Cytat:
Dzisiejsze zabawy na placu z Piotrasem


Btw. jak to brzmi :D Ale super Yaszczi, że mnie zaraziłeś. Choć na prawą stronę jest dużo gorzej, ale damy radę :)

Chrupq - Pią 21 Cze, 2013

claudii napisał/a:
yaszczi <okok>
z jaką prędkością mniej więcej kręcicie kółeczka do dobrego złożenia?


Na pewno nie patrzą na liczniki w trakcie kręcenia :) Tu nie chodzi o jak najmocniejszy przechył, a nawet jeśli kogoś bardzo to kręci to można zejść na kask ;) :

http://www.youtube.com/watch?v=K2bTLKundwA

Irys - Pią 21 Cze, 2013

Panowie, przepraszam że się wtrącam, ale z tego ostatnio sporo się szkolę: taka drobna uwaga do przemyślenia jeżeli chodzi o trzymanie się poprawnej techniki jazdy i wyrabiania dobrych nawyków: przycieranie butem w złożeniu i w zakręcie może świadczyć (i niestety zazwyczaj świadczy) o złym ustawieniu stopy na podnóżku. A przycieranie podnóżkiem może świadczyć o złym kontrolowaniu gazu i hamulca, przez co pływa nam zawieszenie i... przycieramy też buty.
brat Grubego - Pią 21 Cze, 2013

yaszczi napisał/a:

Kółeczka Dzior
http://www.youtube.com/watch?v=wFPYqwhxCfY
http://www.youtube.com/watch?v=5RFiSg_ZioM


Slychac tam wysokie obroty silnika. Probowales to samo robic na dwojce? Nizsze obroty oznaczaja mniejsze szarpanie jak Ci sie reka omsknie. Tak tylko mowie, bo sam przy probie robienia koleczek na dwojce sie wywalilem:)

Chrupq,
Swietny jest ten filmik. Czesto go ogladam i potem probuje podobnie dupsko na moto ulozyc, zeby tak nozke wystawic, co by moc sie pochwalic, ze slidery przytarte nie tylko przy glebach :D


Irys,
Mnie uczyli tak: Nie przycierasz, to trzymaj noge centralnie na podnozku. Schodzisz nisko, to przesun noge tak, zeby palcami opierac na podnozku.
Osobiscie przy koleczkach troche wystawiam noge, bo jakos boje sie naglego spotkania podnozka z podlozem. Jak juz troche sie rozgrzeje i pierwsze spotkanie nastapi to nozke zabieram.

Co do przycierania i nie przycierania to oczywiscie masz racje. Narazie bawimy sie w schodzenie jak najnizej, ale kolejny kork jest nieunikniony, czyli przejechanie jak najszybciej. Wtedy ma znaczenie, czy przyczepnosc kupujesz mocniejszym przeniesieniem cieazru, czy czy mocniejszym zlozeniem moto. Kazdy ma swoj zloty srodek... poki co, w moim przypadku jeszcze daaaaleka droga do takich dylematow.

Ale racja. Lepiej zwrocic uwage zawczasu, niz zlapac zly nawyk. Dzieki za info :)

Piotras_5 - Pią 21 Cze, 2013

Wiadomo wszystko jest do poprawienia właściwie. To była moja taka pierwsza próba, zapamiętam wskazówki.

Irys, potem przestawiłem stopy inaczej i już buta nie przytarłem, ale dzięki za rady. :)

edit: Łełek na jedynce robiłem, następnym razem spróbuję na dwójce. Nie zauważyłem, żeby mi się ręka omsknęła, ale możliwe jest, że w razie W ślizgnie się koło...

Irys - Pią 21 Cze, 2013

No i rewelacja :) O to chodzi żeby się uczyć poprawnie :) Powodzenia.
brat Grubego - Pią 21 Cze, 2013

Piotras_5 napisał/a:
Łełek na jedynce robiłem, następnym razem spróbuję na dwójce. Nie zauważyłem, żeby mi się ręka omsknęła, ale możliwe jest, że w razie W ślizgnie się koło...


Moze zle sie wyrazilem. Nie tyle omsknela, co nie trzymala rownej szybkosci. Kazde skoki szybkosci sa znacznie mocniej odczuwalne na wyzszych obrotach.


edit: a z innej beczki... kiedy uczylem sie pokonywac zakrety to robilem to jak pisali w motocykliscie doskonalym. lekkie hamowanie przed winklem, odpowiednie obranie toru i potem jednostajne przyspieszanie. chodzi o to, ze kiedy sie skladamy to zaczynamy mniejsza powierzchnia sie stykac, wiec jesli kolo sie kreci z ta sama szybkoscia to moto jedzie wolniej, zatem zeby utrzymac predkosc w zlozeniu to trzeba lekko dawac gazu... i teraz, jak robie koleczka to zawsze sie konczy tym, ze zaczynam dopieprzac, bo ciagle przyspieszam:)

Piotras_5 - Pią 21 Cze, 2013

No tak to racja, ale ja miałem bardzo mała prędkość, być może na 2jce musiał bym na pół sprzęgle jechać. Ale muszę teraz zmienić opony, bo na tych co mam to już wstyd trochę :P
yaszczi - Pią 21 Cze, 2013

claudii napisał/a:
z jaką prędkością mniej więcej kręcicie kółeczka do dobrego złożenia?


Im szybciej jedziesz tym większe koła zataczasz, niektórym na początek jest łatwiej duże kółeczka robić przy większej prędkości. Ja polecam wolniej i mniejsze ;)
a prędkość... hmmm z 20/30 km/h maksymalnie

Co do szarpania to ja jeżdżę na dwójce. a kółeczka robię nawet na trzecim biegu.

Irys tak jak mówisz.
Łełek dobrze napisał, wystawianie buta jest na początku żeby nie wystraszyć się kontaktu z podłożem.
Nasze kręcenie kółek jest typowo po to żeby poznać możliwości swoje i motocykla (jak mocno może się złożyć itp :P ) Ja dzisiaj przytarłem boczną kosę :wstyd:
Co do przycierania podnóżka to jestem w stanie zrobić kilka kółek bez odrywania go od ziemi, ale wiadomo nie o to chodzi.
Lepiej kolanem dotknąć ziemi niż podnóżkiem, a do tego daaaaleka droga.
Teraz zamiast psuć podnóżki kręcąc się w kółko to trzeba poćwiczyć inne manewry ;)

Chrupq - Pią 21 Cze, 2013

Irys napisał/a:
Panowie, przepraszam że się wtrącam, ale z tego ostatnio sporo się szkolę: taka drobna uwaga do przemyślenia jeżeli chodzi o trzymanie się poprawnej techniki jazdy i wyrabiania dobrych nawyków: przycieranie butem w złożeniu i w zakręcie może świadczyć (i niestety zazwyczaj świadczy) o złym ustawieniu stopy na podnóżku. A przycieranie podnóżkiem może świadczyć o złym kontrolowaniu gazu i hamulca, przez co pływa nam zawieszenie i... przycieramy też buty.


Przycieranie butem może być niebezpieczne z tego względu, że gdy moto pójdzie w ślizg noga ma większe szanse polecieć pod silnik (większe obrażenia). Podbicie na podnóżku powinno ułatwić odepchnięcie się od motocykla w trakcie upadku.

Cytat:

Czesto go ogladam i potem probuje podobnie dupsko na moto ulozyc, zeby tak nozke wystawic, co by moc sie pochwalic, ze slidery przytarte nie tylko przy glebach


Jeśli chodzi o schodzenie "na kolano", to warto pamiętać aby noga wewnętrzna była pod kątem nie większym jak 45-50* względem osi motocykla, stopa skierowana palcami w takim samym kierunku. Noga wewnętrzna na tyle na ile to możliwe wyluzowana, cały ciężar zwisu na prawej nodze zapartej o bak. Jak masz mocno odstający bak (nie GS-owski :D ) to ponoć można wygodnie oprzeć na nim zewnętrzne przedramię.

yaszczi - Pią 21 Cze, 2013

Oczywiście w mocnym złożeniu noga po wewnętrznej na paluszkach na podnóżku :)
danny - Pią 21 Cze, 2013

Nie no, ogarniam gmole i tez sie szkole (choc patzrac aktualnie w portfel to troche to potrwa :D )
żółwik - Pią 21 Cze, 2013

danny napisał/a:
Nie no, ogarniam gmole i tez sie szkole (choc patzrac aktualnie w portfel to troche to potrwa :D )


Masz kryzys seksualno-ekonomiczny? Patrzysz do portfela, a tam ch... :wstyd: Znam to z własnych doświadczeń :hyhy:

brat Grubego - Pią 21 Cze, 2013

chrupq,

masz moze dojscie do jakis filmikow z ukladaniem ciala? najlepiej na GSie.

Chrupq - Pią 21 Cze, 2013

łełek napisał/a:
chrupq,

masz moze dojscie do jakis filmikow z ukladaniem ciala? najlepiej na GSie.


Niestety nie mam - moje komentarze opieram na wiedzy ze szkolenia. Poszukam. To wygląda sensownie:

http://www.youtube.com/watch?v=bL54cMxILRU

Rage - Wto 25 Cze, 2013

tak się zastanawiałem nad temat pachołków.

czy np takie dadzą radę?
http://allegro.pl/pacholk...3282694441.html

wiadomo ze to raczej kwestia drugorzędna, ale jednak są one niskie i czy jednak nie lepiej w takie co ma łełek czy yaszczi na swoich zdjęciach? takie 22cm wysokie. Gdyż te co ja podałem to niskie są i nie wiem jak z ich widocznością podczas jazdy, jak uważacie?

Langus92 - Wto 25 Cze, 2013

Widać je w trawie na boisku to na parkingu itp też będzie widac :)
Tylko może być tak ze nawet nie poczujesz że na taki najedziesz :D

Rage - Wto 25 Cze, 2013

no właśnie, mogą one być dobre do nauki techniki gry w piłkę ale już nie koniecznie do ćwiczenia techniki jazdy na moto
brat Łełka - Wto 25 Cze, 2013

Najtansze jakie znalazlem
http://allegro.pl/pachole...3286749162.html
http://allegro.pl/pachole...3286749206.html

Daja rade, miekki, elastyczny plastik. Wczoraj jednego przejechalem i nie skarzyl sie zbytnio
5-10 sztuk do naszych zabaw spokojnie wystarczy

Rage - Wto 25 Cze, 2013

dobre takich nie zauważyłem. takie sobie sprawię ;) tylko do wypłaty trzeba by było poczekać :wstyd:
brat Grubego - Wto 25 Cze, 2013

Z wlasnego doswiadczenia:
- elastyczne, zeby za latwo nie pekaly jak bedziesz po nich jezdzil (a bedziesz:P)
- szerokie na dole i w miare wysokie. nie tyle, zeby je dobrze bylo widac, co zebys mogl po nie latwo siegnac jak wywrocisz czy przesuniesz. Jesli bedziesz sam na placu to naprawde docenisz to, ze nie musisz sie schylac czy wrecz zsiadac z moto, zeby podniesc
- jakos je trzeba na plac przewiwezc, wiec warto dopasowac do wielkosci kufra, ewentualnie, zeby sie je dalo wpechnac pod pajaka i zeby nie wypadly

muminek - Sro 26 Cze, 2013

a ja mam takie pytanie (moze i glupkowate) - czy techniki chociazby z lektury "Twist Of The Wrist" (bo tylko takową czytalem co do jazdy motocyklem) mają tu racje bytu jeśli chodzi o technike jazdy? skręcanie ogolnie rzecz biorąc. szczerze to sie nie orientuje w tej 'Gymkhana' całej :P to mnie zastanawia czy te wszystkie 'prawa' obowiązujące przy duzych predkosciach, obowiazuja tez i przy tych malych? czy moze jednak sie troche roznia. jak co - przepraszam :D
brat Grubego - Sro 26 Cze, 2013

Wydaje mi sie, ze podstawowa roznica polega na tym, ze przy duzych predkosciach motocyklem sie nie skreca. To zaczy skreca, sle nie kierownica:) Moto sie pochyla, zeby przylegal mniejsza powierzchnia opony do podloza i na tej zasadzie skrecasz.

Zdecydowanie polecam, zebys przeczytal 'motocykliste doskonalego'. Ja Ci to moge glupot nawypisywac, wiec bedzie lepiej jak przeczytasz sprawdzona ksiazke, polecana i ceniona przez tysiace motocyklistow. Tam to wszystko jest ladnie opisane.

Co do samej gymki i zabawy na malych predkosciach... coz, fizyka ciagle taka sama, wiec reowlucji nie ma:) aczkolwiek jest kilka ciekawych technik wykorzystywanych. Jedna z nich jest przeciwsiad (nie bede opisywal, zeby sie nie zblaznic, poszukaj na necie). poza tym wielu wyczynowych gymkanowcow inaczej operuje glowa. Oni nie patrza gdzie jada, tylko patrza na nastepna przeszkode:) naprawde niesamowicie to wyglada jak sie oglda ich wyczyny.

Na naszym poziomie to naprawde nie ma znaczenia. Pracuj nad podstawowymi odruchami, postaraj sie na malych predkosciach poruszac bez dotykania ziemi (bez efektu kowboja) z nogami na podnozkach. wtedy lepiej rownowage sie utrzymuje.

np mozesz potrenowac mala osemke. Wierz mi, jest cos naprawde, ale naprawde krzepiacego, kiedy lecisz w wielkiej grupie, dookola cebry, gixy, ladnie chlopaki, super kombi... nagle gdzies trzeba zawrocic, cos zrobic na wolno. 'Miszczowie' hamuja, podpieraja sie nogami, przepychaja szpeje... a tu myk, jakis maly szaraczek na GSiku, na malej predkosci, bez dotkniecia ziemi, kladzie moto, balansujac cialem ladnie robi nawrot, nastepnie dajac lekko gazu prostuje. wszystko zgrabnie i cacy. to naprawde daje radosc:)

yaszczi - Sro 26 Cze, 2013

muminek, Łełek wklejał link do stronki w pierwszym poście. Są też tam podstawowe informacje o technice jazdy http://motogymkhana.pl/technika-jazdy.html

p.s. mam już gmole, wracam do gry :)

muminek - Sro 26 Cze, 2013

dzieki za linka. dobra sprawa to jest.

a powiedzcie mi jeszcze - mam bardzo miękki przód (bardzo malutko płynu w przednich lagach). bedzie to dla mnie bardzo uciążliwe? czy jednak twardsze zawieszenie byloby lepsze?

brat Łełka - Czw 27 Cze, 2013

łełek napisał/a:
nagle gdzies trzeba zawrocic, cos zrobic na wolno. 'Miszczowie' hamuja, podpieraja sie nogami, przepychaja szpeje...

ale to nie zawsze brak umiejetnosci, sporty maja promien skretu porownywalny z Autosanem

yaszczi - Czw 27 Cze, 2013

to prawda, no ale nie zmienia to faktu, że "hulajnoga" jest zabawna :rotfl:
brat Grubego - Czw 27 Cze, 2013

gruby3 napisał/a:
łełek napisał/a:
nagle gdzies trzeba zawrocic, cos zrobic na wolno. 'Miszczowie' hamuja, podpieraja sie nogami, przepychaja szpeje...

ale to nie zawsze brak umiejetnosci, sporty maja promien skretu porownywalny z Autosanem


W sumie wiedzialem, ze kierownik takiego dwukolowego autosana sie odezwie:D
Nie ma skrecac, tylko moto przewalic. Roznica polega na tym, ze my na naszych GSach mamy znacznie latwiej, bo to zwrotne prawie jak rower, Ty natomiast swoim kredensem masz znacznie trudniej... ale ciagle sie da:)
https://www.youtube.com/watch?v=-Cms0bkNj7A


edit: obejzyjcie do konca filmik. Pod koniec jest krzepiaca akcja, ze to jednak ciagle czlowiek:)

brat Łełka - Czw 27 Cze, 2013

kredens w akcji ;)
klasyczna gietara
a to nie wiem jak sie nazywa

yaszczi - Czw 27 Cze, 2013

dokupiłeś wspomaganie kierownicy? :przestraszony:

:padam:

ta druga traska to pewnie to (mój kolejny cel ;) )


dajemy Panie i Panowie... dajemy :)

p.s. nie obudź tirowców :rotfl:

danny - Czw 27 Cze, 2013

gruby3 napisał/a:
kredens w akcji
klasyczna gietara
a to nie wiem jak sie nazywa

no Panowie, widze zaczyna sie robic grubo :D

brat Łełka - Czw 27 Cze, 2013

yaszczi napisał/a:

ta druga traska to pewnie to (mój kolejny cel ;) )

Dokladnie, duzo fajniejsze niz gietara
Slalomik, rozne predkosci, no i przede wszystkim na dwojce sie leci, nie trzeba meczyc na polsprzegle

Nie wiedzialem ile to 100stop, dalem okolo 5m miedzy pacholkami i bylo ok
Teraz sprawdzilem ze to 30m, ciut za duze chyba?

brat Grubego - Czw 27 Cze, 2013

ja narazie mam przerwe. obecnie jaram sie jazda na wprost:)

wlasnie skojarzylem miejsce, gdzie krecisz koleczka. parking dla tirow przy Zakladach... alez zajebista miejscowa:)

muminek - Pią 28 Cze, 2013

łełek napisał/a:

edit: a z innej beczki... kiedy uczylem sie pokonywac zakrety to robilem to jak pisali w motocykliscie doskonalym. lekkie hamowanie przed winklem, odpowiednie obranie toru i potem jednostajne przyspieszanie. chodzi o to, ze kiedy sie skladamy to zaczynamy mniejsza powierzchnia sie stykac, wiec jesli kolo sie kreci z ta sama szybkoscia to moto jedzie wolniej, zatem zeby utrzymac predkosc w zlozeniu to trzeba lekko dawac gazu... i teraz, jak robie koleczka to zawsze sie konczy tym, ze zaczynam dopieprzac, bo ciagle przyspieszam:)

a tak btw: czy przypadkiem nie dodajemy gazu na zakręcie po to, aby "przetransferować ciężar" na tylnie koło gdzie opona jest szersza i jest większy styk opony z podłożem? ja nie mowie ze to o czym napisaleś jest błędne (możę o to też chodzi), ale chyba TO jest glownym powodem. wieksza przyczepnosc a co za tym idzie wieksza predkosc. chyba ze sie pomylilem to przepraszam :)

co do dalszego wątku - tez dzisiaj probowalem co zdzialac lecz ni chu chu, nie moge przytrzec tego podnozka. to juz na rondzie mi lepiej idzie.
i pytanie: ktorego hamulca uzywacie? przod czy tyl? bezpieczniejszy wydaje mi sie przod ale poprawcie mnie jesli sie myle.
i drugie pytanie: nie macie jakiegos NAJPROSTRZEGO planu roztawienia pachołków i co ile metrow itd?? znalazlem na necie cos ale to za trudne ;p

brat Grubego - Pią 28 Cze, 2013

Jedno drugiego nie wyklucza. jesli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o... przyczepnosc :D

osobiscie na malych predkosciach uzywam tylnego. z kilku powodow.
- nie wplywa tak na rownowage jak wcisniecie przedniego
- nie ma duzych predkosci, wiec nie musze miec az takiej sily hamowania jaka daje przod
- mozna regulowac nim predkosc, w sensie ciagle krecisz gazem i tonujesz to tylnym hamplem
- nie zawsze hamuje na prosto, wiec hamowanie przednim w zlozeniu moze sie zakonczyc przytuleniem sie z asfaltem:)

jesli masz jakis swoj placyk i nikt sie tam nie rzuca, to wez sie raz wysil, wez dokladny opis ustawien pacholkow z netu, wez miarke 'metrowke', wez spraj i zrob raz a dobrze. potem juz tylko korzystaj:)

swoja droga tez mam z tym problem. zwyklego slalomu ustawic optymalnie nie umiem. mazac sprajem nie moge, ale zamierzam wziac metrowke i policzyc ile kostek to metr. potem juz jakos pojdzie:)

yaszczi - Pią 28 Cze, 2013

muminek, to jest proste, możesz porobić większe odległości to będzie szybsza trasa.


http://www.youtube.com/watch?v=ns4IDwhWNlc

muminek napisał/a:
co do dalszego wątku - tez dzisiaj probowalem co zdzialac lecz ni chu chu, nie moge przytrzec tego podnozka. to juz na rondzie mi lepiej idzie.

Robiąc kółeczka zsuń trochę tyłek z siedzenia w stronę pochylenia, od razu niżej zejdziesz.

yaszczi - Pią 28 Cze, 2013

Dzisiejsze zmagania na placu
(pachołki co 10m)

ja:
http://www.youtube.com/watch?v=HMJBj8E0Vag
http://www.youtube.com/watch?v=03erzb0Ivt4
tutaj przytarłem prawy podnóżek i się zestresowałem, jeszcze mam lekką blokadę po glebie:
http://www.youtube.com/watch?v=e5mkFl6nWjE

Piotras (na nowych oponach - 30km przebiegu, docierał je na spokojnie na placu):
http://www.youtube.com/watch?v=dU_t-14j84Q
http://www.youtube.com/watch?v=OZjj2qYCTfs

Piotras_5 - Pią 28 Cze, 2013

Bardzo ładnie Panie Yaszczi!!

:padam:

yaszczi - Pią 28 Cze, 2013

nie ma co się podniecać, na razie to zwykłe pyrkanie na placu ;)
jeszcze musimy sporo potrenować żeby to jakoś wyglądało :P

Chrupq - Pią 28 Cze, 2013

Myślę, że forumowych miłośników gymkhany może zainteresować film "Jerry Motorman - Ride Like a Pro V" - pozycja dostępna w sieci :>

Cytat:

Robiąc kółeczka zsuń trochę tyłek z siedzenia w stronę pochylenia, od razu niżej zejdziesz.


Taka ciekawostka - na motocyklach sportowych ciało wychyla się głównie po to, aby obniżyć środek ciężkości przy słąbszym przechylaniu motocykla :) Na gymkhanie chyba lepiej trenować tzw. przeciwsiad.

Cytat:

a tak btw: czy przypadkiem nie dodajemy gazu na zakręcie po to, aby "przetransferować ciężar" na tylnie koło gdzie opona jest szersza i jest większy styk opony z podłożem? ja nie mowie ze to o czym napisaleś jest błędne (możę o to też chodzi), ale chyba TO jest glownym powodem.


Dokładnie chodzi oto, idealny rozkład masy powinien wyglądać mniej więcej tak: 60% tył, 40% przód.

Piotras_5 - Pią 28 Cze, 2013

Daj mi się trochę pojarać, a nie, tępisz w zarodku :P
yaszczi - Pią 28 Cze, 2013

Chrupq napisał/a:
Na gymkhanie chyba lepiej trenować tzw. przeciwsiad.

może na filmie nie widać ale dzisiaj próbowałem stosować przeciwsiad, aż podnóżek przytarłem :P
potem ósemki kręciłem z przeciwsiadem i moto naprawdę było nisko

pawel - Pią 28 Cze, 2013

Ja się "dużo nauczyłem" :D przeciwsiadu trenując zawracanie. To co nogą się dociska podnóżek a drugą nogą (kolanem) bak. Dupsko za moto i można pochylić moto "do ziemi" niewyobrażalnie mocno. Trzeba tylko uważać bo baaardzo łatwo można przedobrzyć. Ja spędziłem jednego dnia na placu ok 3 godzin zawracania i muszę przyznać dużo to dało
yaszczi - Pią 28 Cze, 2013

Tholin tak zawracał na placu, siedział obok moto. Faktycznie promień skrętu miał minimalny.

Ogólnie jak się chce to da się nisko zejść

olecki - Pią 28 Cze, 2013

Z tym że nie zawsze da sie pojechać dalej :)
sziwu - Pią 28 Cze, 2013

Bardzo dobry temat, śledzę od samego początku i oglądam postępy ;) Bardzo pomocne są zdjęcia które pokazują, że się da. Druga sprawa to ułożenie na moto. Pobawię się jak tylko zmienię oponę z przodu. :) Btw da się jakoś ciuchy zabezpieczyć przed glebą? Jedną dziurę w kurtce mam i nie chcę następnej.
yaszczi - Pią 28 Cze, 2013

olecki napisał/a:

Z tym że nie zawsze da sie pojechać dalej :)

potwierdzam :P

sziwu napisał/a:
Btw da się jakoś ciuchy zabezpieczyć przed glebą? Jedną dziurę w kurtce mam i nie chcę następnej.

powertapem obwiń sto razy to może da rade :p a tak serio to niestety ciężko... dobrze mieć dwa zestawy, na co dzień i na plac/tor do popsucia ;)

Piotras_5 - Pią 28 Cze, 2013

Łe jery ja moje ciuchy to mam już 2 razy przeszyte grubszym materiałem, także nie ma co się bać...
sziwu - Pią 28 Cze, 2013

yaszczi, co to jest ten powertap? :wstyd:
Piotras_5, jakim materiałem przeszywałeś i gdzie go ewentualnie znalazłeś. Ja za materiałem do kurtki musiałem jechać 40 km a jest cienki jak papier.

żółwik - Pią 28 Cze, 2013

sziwu napisał/a:
yaszczi, co to jest ten powertap? :wstyd:
Piotras_5, jakim materiałem przeszywałeś i gdzie go ewentualnie znalazłeś. Ja za materiałem do kurtki musiałem jechać 40 km a jest cienki jak papier.


Powertape to taka srebrna, mocna taśma ;)


sziwu - Pią 28 Cze, 2013

żółwik, zdjęcie prześmieszne :rotfl: Już rozumiem aluzję :D
żółwik - Pią 28 Cze, 2013

sziwu napisał/a:
żółwik, zdjęcie prześmieszne :rotfl: Już rozumiem aluzję :D


Starałem Ci się to jak najlepiej zobrazować :troll2:

Piotras_5 - Pią 28 Cze, 2013

Sziwu nie wiem, bo moj krawiec takie coś mial, grubsze nawet niz material na moje tekstylia. Także trzeba dobrze poszukać ;)
sziwu - Pią 28 Cze, 2013

Więc muszę poszukać dobrego krawca :/ Puki co zabawa z przeciwsiadem wydaje się bezpieczna ;)
muminek - Pią 28 Cze, 2013

yaszczi napisał/a:
Tholin tak zawracał na placu, siedział obok moto. Faktycznie promień skrętu miał minimalny.

Ogólnie jak się chce to da się nisko zejść
Obrazek



czy GSowskie opony dadzą tak rade? xD

yaszczi - Pią 28 Cze, 2013

jakie masz laczki? i z którego roku i w jakim stanie?
muminek - Pią 28 Cze, 2013

standardowe:
przód: 110/70 – 17
i tył: 130/70 –17

oponka przednia ma 1 sezon, a tył półtora, albo 2, nie pamietam :( . ale z tyłu mam już bieżnik troche zjechany i ogolnie jest do wymiany

yaszczi - Sob 29 Cze, 2013

ale jaka firma?
tył od nowości w 1/2 sezony masz już zjechany? ile km na nich zrobiłeś od nowości?

Tholin ma stare, zjechane i kwadratowe gumy i jest hardkorem i daje radę http://www.youtube.com/watch?v=MIJmihntSps

brat Grubego - Sob 29 Cze, 2013

z naciskiem na okreslenie 'jest hardkorem'. przyjechal na lotnisko, popatrzyl... tydzien pozniej wrzucil filmik jak grabi kostke burkowa podnozkami :D

aha... i niesmiertelny temat kostki brukowej. zeby jasnosc byla. kostka NIE JEST najlepszym mozliwym miejscem, ale lepszego czesto poprostu nie ma. jak to sie mowi, na bezrybiu i rak ryba.

kostka daje tyle przyczepnosci, zeby w sam raz potrenowac technike i troszeczke pozchodzic. nie warto jej jednak ufac za bardzo. Yaszczowy dekiel i moje gmole jasno o tym swiadcza.

i najwazniejsze! zakladajcie ochraniacze i zalozcie na moto gmole. przy gymkce predzej czy pozniej wyrzniecie o ziemie :)

muminek - Sob 29 Cze, 2013

aaaa :)
z tyłu mam Bridgestone a z przodu Michelina.
nie wiem ile ten tyl ma, na pewno ponad 15 000 km i ponad 2 sezony. ale po środku juz niemalże nie ma bieżnika :P natomiast przód wymienilem w maju poprzedniego roku bo jakas gulka mi wyskoczyla, tak więc nawet nie 1 sezon.

brat Grubego - Sob 29 Cze, 2013

Jaki ma DOT tylny papec? jestes juz na ograniczniku?
muminek - Sob 29 Cze, 2013

yyyyy, nie xd do ogranicznika nie doszedlem
tholin85 - Sob 29 Cze, 2013

bo obrosnę w piórka ;D
co do zawracania z przeciw siadem
należy patrzeć za siebie co jeszcze bardziej skraca promień zawracania, w myśl zasady

"jedz gdzie patrzysz, a nie patrz gdzie jedziesz "

Piotras_5 - Sob 29 Cze, 2013

Właśnie o tej zasadzie ostatnio gadaliśmy z Yaszczim...
Wiadomo, że tak jest najlepiej, ale np. jak my jeździmy na kostce pod M1 to niestety, ale tak jest ciężko. Momentami leży piasek, czarna ziemia w miejscach gdzie wyparowały kałuże, plamki oleju od samochodów i tak dalej. Dlatego trzeba kontrolować gdzie się jedzie... :/

Poozdroo!

muminek - Sob 29 Cze, 2013

chwilowa dekoncentracja gdy sie spojrzysz na ułamek sekundy gdzies indziej i juz wypadasz z tej "lini".
EXUS_94 - Nie 30 Cze, 2013

Po rekonwalescencji i z nowym bądź obecnym ale naprawionym moto dołączam do was panowie :hyhy:
kiler - Nie 30 Cze, 2013

łełek napisał/a:
przy gymkce predzej czy pozniej wyrzniecie o ziemie


cholera, miałeś rację. :D Dziś drugie podejście miałem do gymki, co prawda udało się pod koniec treningu trzeć lewym jak i prawym podnóżkiem, choć na koniec udało się też deklem przytrzeć. :rotfl: Może jak przyjdzie Sziwu to wrzuci jakieś foty. ;)

brat Grubego - Nie 30 Cze, 2013

gmoli nie masz?
kiler - Nie 30 Cze, 2013

Niestety jeszcze nie. Ale są priorytetem na liście zakupów. ;)
brat Grubego - Nie 30 Cze, 2013

kiler napisał/a:
Niestety jeszcze nie. Ale są priorytetem na liście zakupów. ;)


Yaszczi, to jakas Twoja rodzina? :rotfl:

yaszczi - Nie 30 Cze, 2013

<spadaj>

:D

sziwu - Nie 30 Cze, 2013

Jak na pierwszy raz na placu szło mi hmm raczej dobrze. Przednia opona zamknięta z obu stron, tylna prawie. Najfajniej przycierało się stopką, bo na wydech niestety nie zejdę. Na większe wyczyny poczekam do zakupu opony, gdyż ponieważ przednia ma 8 lat :wstyd:

To tak, zacznijmy od kiler'a... :hyhy:





Teraz kolej na mnie:





"Teraz zejdziesz na dekiel..." :troll2:



yaszczi - Nie 30 Cze, 2013

no i pięknie chłopaki <okok>

Jak to mówią: jak się nie wypie*dolisz to się nie nauczysz. Jak najszybciej trzeba założyć gmole :P

Piotras_5 - Nie 30 Cze, 2013

A rada ode mnie to nie latajcie tak blisko samochodów.. Bo ślizg czasami może mieć kilka metrów i jak walniecie w takie autko to trochę słaba opcja. :/


Ślizgi się zdarzają nawet najlepszym, trzeba się zabezpieczyć i wio dalej. :D

brat Grubego - Pon 01 Lip, 2013

Dokladnie tak jak Piotras mowil. Poszukajcie placyka, gdzie aut nie ma w poblizu i najlepiej taki, gdzie nikt nie jezdzi.

Koledze z GSa lepiej pojdzie jak bedzie patrzyl glowa nie pod kolo, tylko na cel jazdy. Zreszta, kolega z nocnika robi to dobrze, wiec od razu odnosnik jest.

Poza tym rewelacja:)

gmole!
A jak macie to chocby jakies ochranicze na kolana i lokcie. szkoda tesktyla i dzinsow.


dobry filmik rzucili na scigaczu
http://www.youtube.com/wa..._embedded#at=80

sziwu - Pon 01 Lip, 2013

Parking lidla to chyba największe i najrówniejsze miejsce do trenowania w moim mieście więc niestety nie ma niczego innego. Generalnie placyk sam w sobie wystarcza i rzeczywiście, musimy trochę odsunąć się od aut bo szlif kiler'a miał około 2-3 metrów. Spodnie specjalnie wziąłem stare a pod nie włożyłem jakieś ochraniacze od rolek, następnym razem założę dodatkowo jakieś stare buty za kostkę, owinę czymś łokcie i dokręcę jakieś wypustki imitujące crashe. Opona w drodze więc wkrótce wracam do zabawy ;) Dzięki za cenne rady :)

Filmik warty pokazania osobom śmigającym "na zdrapkę" ale tacy ludzie często są zbyt ograniczeni.

olecki - Wto 02 Lip, 2013

http://motormania.com.pl/...e-juz-w-sobote/
rykoszet - Wto 02 Lip, 2013

przejechałabym się pooglądać, ale kurczę, czemu ten Szczecin tak daleko się znalazł od Krakowa? :P
yaszczi - Sob 06 Lip, 2013

dzisiejsze jazdy


trasa robiona "w lewo i w prawo"
odległości między pachołkami 10 kroków


filmiki:
http://www.youtube.com/watch?v=FwamfR9H2PI
http://www.youtube.com/watch?v=aKkF1ck1qk4
http://www.youtube.com/watch?v=iikATA1eqU0
http://www.youtube.com/watch?v=osJNUrDLCYA

kiler - Sob 06 Lip, 2013

U mnie znowu gleba. Niestety poszła klamka sprzęgła, ale jest też plus wczorajszej gleby. Utrafiłem tak w ciężarek, że się wyprostował. :rotfl:
yaszczi - Sob 06 Lip, 2013

gmoli nadal nie masz ?:P

edit:
ciekawe traski do trenowania (kolejny cel)


kiler - Sob 06 Lip, 2013

Nie mam, muszę czekać do wypłaty. :P A gmole by uchroniły przed pęknięciem klamki?
yaszczi - Sob 06 Lip, 2013

takie standardowe na pewno nie;) dekiel nie oberwał mocno?
kiler - Sob 06 Lip, 2013

Tym razem nie, bo nie było szlifu. Prędkość zerowa, niemalże zatrzymałem się jak kręciłem kółka i nie zdołałem dziada utrzymać w pionie, bo był zbyt złożony. :P Także straty to tylko klamka, a zyski to wyprostowany ciężarek. :rotfl:
sziwu - Nie 07 Lip, 2013

kiler napisał/a:
Utrafiłem tak w ciężarek, że się wyprostował. :rotfl:


A miałem pytać czy rany wylizane :rotfl:

Dzisiaj docierałem nową oponę. Jutro ułożę jakąś trasę i generalnie wracam do zabawy :)

claudii - Pon 08 Lip, 2013

http://www.youtube.com/watch?v=obpCZsbmWso
moje PIERWSZE kręcenie kółczeczek, mało widać jutro wezmę operatora kamery :)
Dużo studzienek, plam oleju i trawa pomiędzy kostką więc tak trochę bez zaufania do nawierzchni. Ale pod koniec było lepiej, ale bateria padła :kwasny:

yaszczi - Pon 08 Lip, 2013

no i super, od czegoś trzeba zacząć :D
jak nawierzchnia jest niepewna to potem się patrzy przed koło żeby na nic nie najechać i to rozprasza strasznie...

tholin85 - Pon 08 Lip, 2013

super, nogę na podnóżkach połóż na palcach, bo jak przytrzesz paluchami to się wystraszysz
claudii - Wto 09 Lip, 2013

:hyhy: :hyhy: :hyhy: hyhyhy dzień drugi, foty fajne to się pochwalę:





reszta tu dla chętnych: https://plus.google.com/u/0/photos/117233491825957830786/albums/5898660102866679233?authkey=CNOKuM-O_aj0dw

danny - Wto 09 Lip, 2013

Woow, zajebiscie! Juz sie nie moge doczekac az skombinuje gmole i zaczne sie bawic :D
sziwu - Wto 09 Lip, 2013

claudii, szkoda że nie ma funkcji lajkowania bo bym z niej skorzystał ;)
brat Grubego - Sro 10 Lip, 2013

sziwu napisał/a:
claudii, szkoda że nie ma funkcji lajkowania bo bym z niej skorzystał ;)


Lubie to :)

sziwu - Sro 10 Lip, 2013

Dzisiejsze kręcenie kółek. Nowa opona świetnie się spisuje i udało się domknąć tylną oponę z lewej strony :)





Rozgrzewka:
http://www.youtube.com/watch?v=ursqPKV5BgI

Przycieranie:
http://www.youtube.com/watch?v=hyzjT4dihII

kempes - Czw 11 Lip, 2013

Nie wiem czy moja podpowiedź nie zawiera błędów, ale staraj się mocniej wychylić (prawie na krawędzi kanapy usiądź) i płynniej operuj gazem. Wtedy kółeczka można robić mega małe.
brat Grubego - Czw 11 Lip, 2013

kempes napisał/a:
Nie wiem czy moja podpowiedź nie zawiera błędów, ale staraj się mocniej wychylić (prawie na krawędzi kanapy usiądź) i płynniej operuj gazem. Wtedy kółeczka można robić mega małe.

http://youtu.be/CvXJ4yX5CxE?t=17s

kempes - Czw 11 Lip, 2013

Chodziło mi o coś takiego (0:55) http://www.youtube.com/watch?v=rwd6vUOrXE4
brat Grubego - Czw 11 Lip, 2013

No ja wiem, ale lepiej wrzucac filmiki takich w miare normalnych ludzi, niz tych swirow :)
Cos w zasiegu nauczenia i wytrenowania w niedlugim czasie. Do takich psycho-pro mozna pozniej:)

yaszczi - Czw 11 Lip, 2013

dzisiejsze manewry http://www.youtube.com/watch?v=Q9pZ2hJXPqE
http://www.youtube.com/watch?v=UaBduO_1S8o

brat Grubego - Czw 11 Lip, 2013

ladnie juz zadupcasz te slalomy:)
yaszczi - Czw 11 Lip, 2013

:) podnóżki się same przycierają co chwilę
sziwu - Czw 11 Lip, 2013

kempes, chodzi Ci o "przeciwsiad" czy o wychylenie bardziej w lewo podczas jazdy w lewo? Jeśli masz na myśli to drugie to zwykle tak robię chociaż na filmikach faktycznie tego nie robiłem. Puki co staram się zejść jak najniżej a następnie kombinować z większą prędkością. Nie wiem jeszcze na ile mogę sobie pozwolić :) Swoją drogą nie wiedziałem, że jest skuterowa gymkhana.

yaszczi, Bardzo ładnie Ci to idzie, jak oglądałem taką jazdę na motocyklu bardzo łatwe się to wydawało, popróbowałem skuterem i też nie szło źle... do czasu. Kiedy pierwszy raz się przejechałem gs'em zrozumiałem, że to dość ciężka robota, moto chce jechać prosto i o wiele więcej siły trzeba użyć żeby skręcić niż na takim lekkim skuterku. tym bardziej szacun :)

yaszczi - Czw 11 Lip, 2013

Możliwe, że to kwestia wczucia w Fazeusza, ale mimo to mam wrażenie, że prowadzi się lepiej niż GS. Jest lepiej wyważony i ma niżej środek ciężkości. Jak wsiadam na GS'a to ósemki nie mogę wykręcić :wstyd:

edit:
jeszcze jeden filmik z dzisiaj http://www.youtube.com/watch?v=g_06rBKjqnE

yaszczi - Pią 12 Lip, 2013

podstawy i zasady gymkhany
http://motogymkhana.pl/moto-gymkhana-ogolnie.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/Gymkhana_motocyklowa
http://www.gymkhanapoland.eu/
http://www.gymkhanapolska.pl/

wkleję też do pierwszego postu Łełka

yaszczi - Pią 12 Lip, 2013

Pora zakończyć próby slalomów i ósemek, czas zabrać się za coś konkretnego.
Opracowałem swoja własną trasę i postaram się ją stworzyć i pojeździć po niej w najbliższych dniach.

Wg zasad gymkhany:
-czerwony pachołek objeżdżamy z lewej strony
-niebieski pachołek objeżdżamy z prawej strony
-czerwono-żółty objeżdżamy do okoła z lewej
-niebiesko-żółty objeżdżamy do okoła z prawej

Na podstawie powyższych zasad powstała trasa:
(wymiary 36x36m, moduł 6m - jak najbardziej można liczyć w krokach wtedy 6m=7kroków)



Korzystajcie z niej, modyfikujcie jak dusza zapragnie itp.

brat Grubego - Pią 12 Lip, 2013

nie mam tyle pacholkow :)
yaszczi - Pią 12 Lip, 2013

też nie mam :P mam 5 potrzebuję jeszcze 10, metę/start można z czegokolwiek ustawić ;)

edit:
dobra nie będę taki... opracuję trasę na mniej pachołków i będziemy sobie mogli czasy mierzyć
i rywalizować "zaocznie" :hyhy:

edit2:
trasa 2


trasa 3

brat Grubego - Czw 25 Lip, 2013

dramat.

Dzis byl moto-grill w krakowie. muzyka, miesko, motocykle, ogolnie fajna zabawa. byla tez zrobiona traska jazdy technicznej. wtoczylem sie tam swoja SVka... :wstyd:

draaaamat. non stop sie podpieralem, rozjezdzalem pacholki... cos strasznego. zupelnie nie moge sie przyzwyczaic do nowej kiery, wszystko jest nie tak. czas wznowic treningi. zaczynamy od zera :)

tholin85 - Czw 25 Lip, 2013

opanowałeś gs to dasz rade z sv:)
brat Grubego - Pią 26 Lip, 2013

tholin85 napisał/a:
opanowałeś gs to dasz rade z sv:)

Ja nie jestem Toba, zeby w 2 tygodnie sie nauczyc zlazic na podnozki:P
Mi to GSem zajelo 2 sezony:) Nauka bedzie powolna i bolesna cos czuje:)

yaszczi - Pią 26 Lip, 2013

Tholin po prostu nie ma wyobraźni :P nawet gleba na torze go nie uspokoiła
simin - Pią 26 Lip, 2013

- Weź Fazera
- Przytarłem gmola w Dziorze!
- to nie bierz...


:rotfl:

yaszczi - Pią 26 Lip, 2013

dokładnie :przestraszony:
tholin85 - Pią 26 Lip, 2013

coś mi się należy :wstyd:
brat Grubego - Sob 27 Lip, 2013

tholin85 napisał/a:
coś mi się należy :wstyd:


z pracy Cie jeszcze nie wywalili za mandaty ?:)

danny - Czw 01 Sie, 2013

http://www.youtube.com/watch?v=UWGdsuAa85s kamera moc!
brat Grubego - Czw 01 Sie, 2013

kolega tez lubi scigacz.pl na fejsie? ... wlasnie to mialem wrzucac.

niezle gosc daje:)

danny - Czw 01 Sie, 2013

łełek napisał/a:
kolega tez lubi scigacz.pl na fejsie? ... wlasnie to mialem wrzucac.

Dokladnie :D :D

Zapuscilem w pracy temat 'co to za mocowanie', otrzymalem info: http://www.gizmag.com/go3...ra-mount/25798/

GSadmirer - Czw 01 Sie, 2013

tam pierdzi pędkiem, ważącym 130kg śmiaga ;)
danny - Czw 01 Sie, 2013

NO tak tak, to jakies T2 mniejsze, lecz samo mocowanie kamery imho super :)
komandosek - Pią 02 Sie, 2013

Ale fajny temat :)

Ja w tym roku wypadłem z obiegu (sprawy rodzinne/służbowe), ale cośtam pamiętam z gymkhany.

Obejrzałem z połowę filmików i bardzo mi się podoba. Więcej gazu i więcej tylnego hebla :)

Sprawa jest bardzo prosta, maksymalnie obciążasz zewnętrzny podnóżek, tak by niemal na nim stać, bardzo mocno skręcasz, cały czas dodając jak najwięcej gazu i cały czas trzymasz tylny hamulec.
I to mocno, to nim sterujesz mocą jaka jest przekazywana na koła. (Manetka jest nieprecyzyjna)

Pozdrawiam

[ Dodano: Pią 02 Sie, 2013 ]
A to ja :
http://www.youtube.com/watch?v=gXrEr_apItk

yaszczi - Sob 03 Sie, 2013

komandosek, no w końcu się wypowiedziałeś w temacie :) Twoje przejazdy znam na pamięć :padam: fajnie :D
komandosek - Nie 04 Sie, 2013

Na stronie gymkhanapoland.pl był/jest poradnik dot. gymkhany.

Od swojej strony mogę powiedzieć, ze bardzo ważne jest by patrzeć się w stronę, w mamy zamiar jechać i od razu łapać wzrokiem nastepne pachołki.
Każde zawahanie i odpuszczenie gazu poskutkuje wyjechaniem poza prawidłowy tor przejazdu.
Zakręty dookoła pachołków nalezy brać jak najciaśniej, tak by tylne koło prawie muskało pachołek.
I nie ma miejsca na jazdę na 'luzie'. Albo gaz na całego, albo hamowanie na całego. Albo oba jednocześnie :) I praca na podnóżkach, cały czas.
Świadome używanie tylnego hamulca bardzo pomaga. W końcu wiadomo, po co masz go w motocyklu.

Gs500 jest trudnym motocyklem do gymkhany (nie wiem dlaczego).
Wydaje mi się, ze na początek w zupełności wystarczy ćwiczenie jak najszybszego jeżdżenia po 8.

I co tu mówić, gymkhana ma kapitalne wręcz przełozenie na miejską jazdę.
Po prostu,zamiast nieruchomych pachołków masz auta, przechodniów, plamy oleju, skuterzystów, rowerzystów i inne przeszkody do ominięcia.

Pozdrawiam

BociekPL - Pon 12 Sie, 2013

a jakie opony polecacie (oczywiście nowe) na rozmiary GS-owskie 110/70 R17 i tu uwaga 150/70 R17 ? Naczytać się o oponach można ale jak to się ma w praktyce ? Ja używam Metzeler-ów Z6 w wyżej podanych rozmiarach dobrze się kleją na winklach oraz podczas dużych opadów jak i mokrej nawierzchni a wasze Typy i wypróbowane modele ?
yaszczi - Pon 12 Sie, 2013

BociekPL, zadaj to pytanie w temacie o oponach :facepalm:
BociekPL - Pon 12 Sie, 2013

omg ale nie bez powodu tu zadałem pytanie a nie tak jak piszesz tam - usuń te dwa posty i nie było pytania
yaszczi - Pon 12 Sie, 2013

Nie zadałeś pytania o opony w kontekście gymkhany. Dlatego albo zadaj inaczej pytanie albo umieść je w temacie o oponach.
RedShadow - Pon 12 Sie, 2013

Jeśli w kontekście gymkhany to tym bardziej nie rozumiem dlaczego 150 z tyłu. Szersza opona niemal zawsze pogarsza prowadzenie motocykla, co w gymkhanie będzie szczególnie odczuwalne przy szybkim przerzucaniu motocykla z lewej na prawą i odwrotnie.
komandosek - Wto 13 Sie, 2013

wpakuj jakies sensowne sport deamon czy battlaxa bt45 i bedzie ok. nie wiem czy pilot power wychodzil w tym rozmiarze, chyba nie. Zmiana na 150 duzo nie przyniesie, moze opona bedzie wolniej znikac i jeszcze rzadziej puszczac, zawsze to jakis plus.
BociekPL - Wto 13 Sie, 2013

więc pewnie kupię felgę i na nią nową oponę 130, mam podnośniki więc zmiana to kilka minut. Dzięki za odpowiedzi
yaszczi - Pią 06 Wrz, 2013

yaszczi napisał/a:
Wysłany: Pią 21 Cze, 2013: "...Lepiej kolanem dotknąć ziemi niż podnóżkiem, a do tego daaaaleka droga."


droga bliższa niż mi się wydawało ponad 2 miesiące temu :zdziwko:

to co Panie i Panowie? zagęszczamy ruchy z Gymkhaną pod koniec sezonu ? :hyhy:

yaszczi - Wto 10 Wrz, 2013

http://www.youtube.com/watch?v=kkHQeRE0Bp4#t=102 :przestraszony:
danny - Wto 10 Wrz, 2013

Dla mnie koles jest mistzrem. Takie warunki, że aż dziw że tylko raz się wywalił schodząc tak nisko :padam: :padam: :padam:
sziwu - Wto 10 Wrz, 2013

Ciekawe jaki model opon :P
Piotrovsky - Sob 09 Lis, 2013

Ciekawy temat,napewno będę śledził.
Łełek widzę,że z okolic Krakowa jesteś. W przyszłym sezonie będzie można się na jakiś trening ustawić :)


PS. Jeśli bywałeś na MotoGrill'ach to powinieneś mnie kojarzyć ;)


yaszczi - Sob 09 Lis, 2013

Piotrovsky, widzę, że Twój sprzęcik to Aprilia RS125 :)
Miałem okazję pojeździć wersją GS i całkiem nieźle to idzie :hyhy:
(nawet lepiej od cbr f4i, która jak powszechnie wiadomo nie jedzie - pozdro Piotras :rotfl: )

brat Grubego - Wto 12 Lis, 2013

Piotrovsky napisał/a:
Ciekawy temat,napewno będę śledził.
Łełek widzę,że z okolic Krakowa jesteś. W przyszłym sezonie będzie można się na jakiś trening ustawić :)
PS. Jeśli bywałeś na MotoGrill'ach to powinieneś mnie kojarzyć ;)


Jasne, ze kojarze. Smigasz tym swoim moto miedzy slupkami jak nawiedzony:)

Bardzo pozno sie wbilem na motogril. Zaluje, bo jeszcze z GSem moglbym tam troche pocwaniaczyc. Bylem raz, zaraz po kupnie nowego moto. Z przyzwyczajenia nawet wpakowalem sie SVka na placyk... Bylo to jedno z najbardziej zenujacych doswiadczen w moim zyciu :D

Co do wspolnego treningu w przyszlym sezonie. Jest jak najbardziej na tak. Masa obowiazkow w domu i fakt, ze sam sobie jezdze sprawia, ze jakos ciagle odwlekam nauke, a nowe moto zobowiazuje, bo lamerstwo pelna geba. Nie potrafie ogarnac ciasnych skretow na sportowej kierze. Ciagle sobie nadgarstek skladam na baku.

Poza tym musze cos potrenowac, bo po tych filmikach jaszczura na torze i schodzeniu na kolanko cos mi mowi, ze najblizszym zlocie to ja nawet jego spalin nie powacham... a to by wstyd byl straszliwy :D

brat Łełka - Wto 12 Lis, 2013

łełek napisał/a:

Poza tym musze cos potrenowac, bo po tych filmikach jaszczura na torze i schodzeniu na kolanko cos mi mowi, ze najblizszym zlocie to ja nawet jego spalin nie powacham... a to by wstyd byl straszliwy :D

No przeciez on grafik o ile pamietam, od razu widac ze ta fota z awatara to jakis photoshop :troll2:

brat Grubego - Sro 13 Lis, 2013

grafik powiadasz? to tlumaczy wybor Fazera...
yaszczi - Pią 06 Gru, 2013

łełek napisał/a:
grafik powiadasz? to tlumaczy wybor Fazera...

czyli ? :P

:przestraszony:
http://www.youtube.com/watch?v=cILWQIjXTd0#t=22

yaszczi - Sob 29 Mar, 2014

Sezon w pełni, trzeba odświeżyć temat. Dzisiaj na targach MOTOR SHOW w Poznaniu pokręciliśmy trochę Giętarę ;)

https://www.youtube.com/watch?v=u3g-q1DR42c

panbodzio - Nie 30 Mar, 2014

moze mala gymkhane na paragp3 zrobimy?
placyk za torem jest odpowiedni

yaszczi - Nie 30 Mar, 2014

Jestem za, mogę zająć się przygotowaniem jakiejś mało skomplikowanej traski ;)
panbodzio - Nie 30 Mar, 2014

yaszczi napisał/a:
Jestem za, mogę zająć się przygotowaniem jakiejś mało skomplikowanej traski ;)


yaszczi fajnie by bylo jakby ktos sie tym niezaleznie zajal
obczaj temat. pacholki moze w pzmot beda miec ale na wszelki wypadek mozna pomyslec zeby skolowac

yaszczi - Nie 30 Mar, 2014

Ja mam 5 czy tam 6 swoich, jakieś dodatkowe się ogarnie. Zajmę się tym na 100%
Piotras_5 - Nie 30 Mar, 2014

Z tego co pamiętam na edycji letniej ten placyk był dość mocno zasyfiony. Jakieś szkło, piach i resztki gumy itp. Zobaczymy jak to będzie latem, ale pomysł super. :)
yaszczi - Nie 30 Mar, 2014

Napisałem że zajmę się tym na 100% czyli plac będzie przygotowany do bezpiecznej jazdy.
W zeszłym roku wjechaliśmy tam na spontanie więc nikt nic nie szykował.

Piotras_5 - Nie 30 Mar, 2014

Yaszczi wiadomo, napisałem po prostu co ja "zapamiętałem" :) Luuz, jak będę to pomogę Ci chętnie :)
panbodzio - Pon 31 Mar, 2014

Piotras_5 napisał/a:
Z tego co pamiętam na edycji letniej ten placyk był dość mocno zasyfiony. Jakieś szkło, piach i resztki gumy itp. Zobaczymy jak to będzie latem, ale pomysł super. :)


jesli sie uda zalatwie zamiatarke trakcyjna zeby odciazyc 'torowych wymiataczy'


Piotras_5 - Pon 31 Mar, 2014

Sprawdzona ekypa to nie ma się czego bać. ;)
Chrupq - Sob 05 Kwi, 2014

panbodzio napisał/a:
moze mala gymkhane na paragp3 zrobimy?
placyk za torem jest odpowiedni


Świetny pomysł :)

Tylko tamten placyk musiał by być ostro posprzątany. Byłem tam z 4 razy i zawsze wyglądało to tak jakby nikt w tamtej części nie sprzątał. Mimo ze widać, iż w "lataniu" mam doświadczenie, i nawet po nawet potrafię się uśmiechnąć to nie chce mi się powtarzać wymiatania ;)

komandosek - Nie 29 Cze, 2014

Dawo nie byłem na zawodach gymkhany teraz startowałem we Wroc - i nie było nikogo innego na gs 500?
danny - Pią 04 Lip, 2014

http://motormania.com.pl/...ki-fot-pacyfka/

Dobra fota :D

komandosek - Pią 18 Lip, 2014

26 lipca jest druga runda GymkhanaGP - w Łodzi. Polecam.

http://gymkhana-gp.pl/

yaszczi - Czw 09 Paź, 2014

Łełek, Gixerem się da to SV'ką tymbardziej ;)

https://www.youtube.com/watch?v=XFdvO1zv3DU

_ANIOŁ_ - Czw 09 Paź, 2014

Bo aż jajem spróbuję :)
yaszczi - Czw 09 Paź, 2014

spróbuj spróbuj, wszystkim się da :)
twoj.pol - Nie 26 Paź, 2014

Witam, oto mój I sezon na japońskim motocyklu i raczkującą gymkhaną, w skrócie.
Na początku sezonu nie umiałem zawrócić na drodze o szer. 5 m. Pojechałem więc na plac manewrowy i nauczyłem się ponownie jeździć ósemkę (7m szer). Przyswoiłem też trochę teorii. I tak małymi kroczkami. Teraz kręcę kółeczka na drodze o której mowa wyżej i mam frajdę, że zrobiłem krok do przodu.
Do takiej jazdy jeszcze mi jednak daleko
http://www.youtube.com/watch?v=pVoXGGXRl5k
Ps. jaka szerokość drogi wystarczy żeby zawrócić, bez uślizgów i innych cudów? Nie ukrywam, że mam na tym punkcie małego bzika. :oczami:

komandosek - Pią 20 Lut, 2015

Oto odpowiedz :
https://m.youtube.com/watch?v=KWoY0fj8ew0

twoj.pol - Pią 20 Lut, 2015

Dzięki, fajny filmik
i w sumie wyczerpująca odpowiedź.

yaszczi - Pią 20 Lut, 2015

od kilku dni naparzam ósemki i giętarę motocykla, stwierdzam, że gixx jest zwrotny :D
w niedzielę coś nagram i wrzucę :D

komandosek - Pią 20 Lut, 2015

Tak, gix jest bardzo zwrotny. Jezdzisz na kierownicy czy cliponach? Chętnie obejrzę.

Ja w tym roku, zrobiłem ledwie z dwa treningi.

yaszczi - Pią 20 Lut, 2015

na cliponach, lusterka jedynie przeszkadzają w ciasnych manewrach,

ja tam mega rekreacyjnie i dla dobrego wyczucia sprzętu i poprawy koordynacji po placu śmigam także nie spodziewaj się nie wiadomo jakich wyczynów :P

[ Dodano: Sob 21 Lut, 2015 ]
szału nie ma :P nie jest to gp8
takie tam kręcenie się
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

komandosek - Nie 22 Lut, 2015

Bardzo elegancka jazda i ładny srad.

Ja też nagrałem i też mam nowy motocykl i też nie ma żadnego szału. Nadal nie mogę się do niego przezwyczaić.
https://www.youtube.com/w...4xqJZxE&edit=vd

yaszczi - Nie 22 Lut, 2015

:ok:

ja miałem okazje się przejechać cbf600N i stwierdzam, że fajna, zwinna

srad ładny z daleka i na zdjęciach ;)

komandosek - Nie 22 Lut, 2015

Tez take mialem wrazenie a jednak wolno nim jezdze. Przygotowany jest zajebiscie, jakby podliczyc to caly serwis jaki zrobilem na sezon to przynajmniej 4,5k.
yaszczi - Pon 23 Lut, 2015

no to ładna inwestycja ;)

ja znalazłem jakieś filmiki z października z kręcenia ósemek (wrzucałem je w innym temacie na forum)

http://youtu.be/XFdvO1zv3DU

http://youtu.be/ESCPtGyx2rU

yaszczi - Sro 25 Lut, 2015

ósemki z dzisiaj (trochę urozmaicone)

https://www.youtube.com/watch?v=4Ov97eKudUs
https://www.youtube.com/watch?v=FgkFrIHZIhQ

simin - Sro 25 Lut, 2015

ósemki i ósemki...

Gdzie kółeczka? Iskierki i kolana? :P

yaszczi - Sro 25 Lut, 2015

spokojnie... niech się trochę grunt nagrzeje :hyhy: założe nowe opony i na Kisielinie będzie łokieć... bez gleby :P

w zeszłym roku już 8.03 można było poszaleć :D
https://www.youtube.com/watch?v=PLtPvN5jJ_w

Snajper4 - Czw 26 Lut, 2015

A to nasze kółeczka na treningu gymkhany w tamtym sezonie :) (ja niebieski hornet)
https://www.youtube.com/watch?v=haNsgSewS4o

komandosek - Pią 27 Lut, 2015

A ja kupiłem sobie dzisiaj nowe opony
yaszczi - Pią 27 Lut, 2015

Snajper4, elegancko :D

komandosek, jakie kapcie?

komandosek - Pią 27 Lut, 2015

Pilot powery. Mam nadzieje, że zmiana jakościowa będzie sążna, kupiłem motocykl na ładnie wygladających 11 letnich oponach i było tragicznie. Jeszcze została mi troszkę wieksza zebatka na tył, nowa kierownica, nowy płyn hamulcowy.
yaszczi - Pią 27 Lut, 2015

1,2 czy 3?
komandosek - Pią 27 Lut, 2015

1. Dwójki nie chciałem by rantów zbyt szybko nie zjechać, trójka jest dla mnie za droga.
Ja nie mam za dużego doświadczenia w większych rozmiarach opon, wcześniej jezdziłem tylko na pilot power 1, dunlopach sportmax 1 i sportattack 2
Odradzam Continental SportAttack 2 - ta opona jest kiepska po prostu.

Read - Nie 08 Mar, 2015

Dzisiejsza zabawa na placu manewrowym

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Wilk - Nie 08 Mar, 2015

Na hamulcu robiłeś tą ósemkę? Na którym biegu? Jak na 1 biegu to bez hamulca spokojnie zrobisz tą ósemkę (zależnie od wolnych obrotów, ale jak wolne będą w granicach 1500rpm to spokojnie da radę). :)
Do tego wg. mnie za mało balansujesz ciałem. Kładziesz się razem z motocyklem w zakręt co przy takiej prędkości (parkingowej) nie jest dobre. Przy skręcaniu możesz lekko się nawet wychylić w przeciwnym kierunku niż motocykl (przeciwwaga). No i nie katuj tylnego hamulca ;)

Tutaj masz dobrze pokazaną postawę motocyklisty na małym oraz dużym motocyklu. Schemat ten sam czyli przeciwwaga. Widać jak motocyklista "kładzie" motocykl do skrętu, a sam utrzymuje pozycję "prostą"/lekko wychyloną w przeciwnym kierunku niż się kładzie motocykl.

https://www.youtube.com/watch?v=j2iysyl0kxA

Read - Nie 08 Mar, 2015

Po prostu usłyszałem, że trzeba mieć wyższe obroty i regulować prędkość tylnym hamulcem i tak też sobie próbowałem. Dzięki za podpowiedź jutro pojadę i będę trenować :)

Tutaj gość też mówi właśnie o tej technice

https://www.youtube.com/watch?v=pUi-2Ry6uZw

Wilk - Nie 08 Mar, 2015

Wyższe obroty? :o
Zapinasz 1 i wsio. Na gymkhane niektórzy podkręcają wolne obroty na np. 1500 rpm i tyle. :)
Ósemkę czy to nową czy to starą (zwłaszcza starą) robić z wciśniętym hamulcem to błędna technika. Przy starej ósemce jak i nowej zapina się tyko 1 bieg i spokojnie się wykonuje manewry bez dotykania sprzęgła czy hamulca. :)

P.S.
Na tym filmiku on wykonuje inne manewry niż ósemka. Co innego slalomy itd., a co innego ósemka. :)

Read - Nie 08 Mar, 2015

Ale przepustnica ma być cały czas otwarta czy turlać się na jałowych ?
Wilk - Nie 08 Mar, 2015

Turlaj się na jałowych bez operowaniem gazem, hamulcem czy sprzęgłem. Pierwszy bieg i jazda na spokojnie. Jeśli plac nie jest równy to moto w danym kierunku może wtedy lekko szarpać z racji, że za wolne obroty i "wzniesienie", ale jak plac równy to spokojnie moto na 1 się turla. Ewentualnie zawsze możesz też podkręcić sobie wolne obroty (jeśli masz za niskie). Oczywiście jak moto zimne to też będzie szarpać. ;)
Read - Nie 08 Mar, 2015

Ale takie turlanie się na 1 biegu to prawie stoisz w miejscu więc raczej nie tędy droga, tutaj nasz kolega z forum stosuje inną technikę ( też widać, że używa tylnego hamulca ) https://www.youtube.com/watch?v=6s4q4xqJZxE
Wilk - Nie 08 Mar, 2015

Taką technikę to sobie później będziesz stosować. :P Z resztą nie wiadomo jaką ósemkę on wykonuje, bo nie widać. Jeśli 1 to Tobie za wolno to możesz wrzucić sobie 2 bieg, ale wg. mnie najpierw opanuj to robić na 1 biegu i prawidłowo balansować, a później próbuj przy wyższych prędkościach. Z resztą nie tędy droga tzn.? Co masz na myśli?

[ Dodano: Nie 08 Mar, 2015 ]
Można to robić z tylnym hamulcem, sprzęgłem i gazem, ale wtedy przyspieszasz na prostym odcinku, przyhamowujesz, wciskasz sprzęgło i łuk praktycznie pokonujesz na sprzęgle po czym ponownie przygazówka itd., ale to jest ta trudniejsza sprawa :P

Read - Nie 08 Mar, 2015

Bo takie turlanie się na jedynce to każdy głupi zrobi, to samo na drugim biegu. Chodzi mi bardziej o odpowiednie operowanie manetką gazu itd.

Poczekam jeszcze na wypowiedź yaszcziego bo on w tym "siedzi"

@ Gość na filmiku mówił, żeby nie używać sprzęgła tylko gaz i hamulec.

Wilk - Nie 08 Mar, 2015

https://www.youtube.com/watch?v=ltY4o2P13lQ

Można i gaz i sprzęgło albo gaz i hamulec albo gaz i sprzęgło. Jak wygodniej i optymalniej.

Cytat:

Warto testować ustawienia na ósemce i slalomach. W celu ich ustawienia dobrze jest korzystać z pachołków oznaczonych tak, jak to później będzie wyglądało na zawodach. Na początku nie ma co się wczuwać w osiągnięcie znacznego pochylenia, warto przyzwyczaić się do motocykla. Ósemki warto robić w różnych konfiguracjach:

- na wolnych obrotach bez użycia gazu,
- na wyższych wolnych obrotach bez użycia gazu i z regulacją prędkości tylnym hamulcem,
- na normalnych obrotach z regulacją gaz / sprzęgło,
- na podwyższonych wolnych obrotach z regulacją gaz / sprzęgło,
- jedną ręką na wolnych obrotach...

tmi - Nie 08 Mar, 2015

Read napisał/a:

Tutaj gość też mówi właśnie o tej technice

https://www.youtube.com/watch?v=pUi-2Ry6uZw

Ten gość nie jest żadnym autorytetem w sprawach prowadzenia motocykla...

Read, a tak szczerze, to zastanawiałeś się co chcesz osiągnąć kręcąc się jak gówno w przeręblu robiąc te ósemki?

W ruchu ulicznym to się nie przyda bo z robienia ósemek jedyne co wyniesiesz to bardzo złe nawyki uniemożliwiające sprawne zawrócenie motocyklem na jak najmniejszej przestrzeni.

Chyba, że chodzi tylko o wyczucie motocykla, ale nie wydaje mi się bo byś nie pytał o szczegóły.

Lepiej poćwiczyć coś co się przyda czyli ciasne nawroty U wokół pachołka, a nie wokół siłowego wymuszenia po szerokim promieniu (wewn. koło ósemki) i o stałym pochyleniu.

simin - Pon 09 Mar, 2015

tmi napisał/a:

Lepiej poćwiczyć coś co się przyda czyli ciasne nawroty U wokół pachołka, a nie wokół siłowego wymuszenia po szerokim promieniu (wewn. koło ósemki) i o stałym pochyleniu.


Nie zgadzam się.

Każde ćwiczenie wykonywane na 1. bez gazu, hamulca, sprzęgła jest równie bez sensu.

Jak już kręcisz ósemki to ćwicz tak żeby się czegoś nauczyć.
Wrzuć 2. bieg, działaj ze sprzęgłem, odpuszczaj gaz przed zakrętem, dodawaj żeby prostować moto.

I nie podkręcaj wolnych obrotów. Jak w mieście będziesz chciał zawrócić nie będziesz się bawił chyba przy gaźnikach żeby moto nie zgasło bez gazu...

Read - Pon 09 Mar, 2015

Te ósemki, które nagrałem to tylko ot tak popróbować tą technikę z tylnym hamulcem bo właśnie usłyszałem od gościa z filmiku. Ale wg. mnie szkoda tylnego hamulca ... Więc to nagrane ot tak na spontanie :P Ale nie ukrywam, chciałbym nauczyć się dobrze ciasnych nawrotów bo to czasem by się przydało na ulicy.

Simin, to tylnego hamulca nie dotykać ?

simin - Pon 09 Mar, 2015

Czemu nie dotykać?

Hamować można przodem, tyłem albo silnikiem. Sprawdź jak ci najwygodniej, kiedy moto jest najstabilniejsze i tak rób.

Ale hamowanie z przegazówką jest dla mnie bez sensu...

Wilk - Pon 09 Mar, 2015

Przeciwwaga to podstawa czyli m.in. przekładanie masy na zewnętrzny podnóżek i wyciąganie moto gazem (inaczej trzeba będzie podeprzeć się nogą).

https://www.youtube.com/watch?v=-WrMZEjMQbw

Jak chcesz naprawdę ciasno zawracać:
https://www.youtube.com/watch?v=iC2--qvqstY
:hyhy:

simin - Pon 09 Mar, 2015

przeciwsiad- pewnie. Do wolnych ciasnych manewrów jak najbardziej...

Aczkolwiek chyba nie zdarzyło mi się go wykonywać przy normalnej jeździe... Do zawracania nie trzeba tyłka przestawiać...

Poza tym warto najpierw wyćwiczyć wolne manewry siedząc bez wiercenia, a potem je zacieśniać dodając przeciwsiad.

Balansowanie ciałem w momencie gdy jedziesz na 1 czy 2 bez gazu ( i do tego z podkręconymi wolnymi obrotami :O ) jest bez sensu.


Polecam zapisać się na jakieś doszkalanie. Ja przeciwsiadu uczyłem się na Kulikowisku - i ćwiczenia które tam się wykonuje pokazują jak bardzo ta technika umożliwia zacieśnienie zakrętu... Właściwie można zawracać na ścieżce rowerowej :P

Wilk - Pon 09 Mar, 2015

Przeciw siad-przeciw balans to wszystko jest balans ciałem tzn. wykorzystując ciężar naszego ciała. Balans jest po prostu określeniem ogólnym. Przeciwsiad to nie jest balans ciałem? Jest to balans ciałem. Żeby nie balansować ciałem musiałbyś albo zamocować sobie jakieś odważniki i je przesuwać albo zsiąść z moto i patrzeć jak moto sobie samo jeździ. ;)

Jakkolwiek nie nazwać poszczególnych operacji utrzymania równowagi/balansu na motocyklu z wykorzystaniem przesunięcia, zmiany pozycji itd. motocyklisty to jest to balans ciałem w ujęciu ogólnym. Logicznie rzecz biorąc. :)

Na doszkalaniu maja np. ujęte:

Cytat:

Jazda powolna

+balansowanie na progu równowagi, szczególnie istotna umiejętność przy manewrach w miejskim ruchu drogowym);

+Jazda z minimalną szybkością na pierwszym biegu-balans ciała ,praca kierownicą. Jazda pierwszym biegiem. Operowanie gazem i hamulcem jednocześnie. Przejazd przez,,tunel”.

+Balans ciała .Seria bardzo ciasnych zakrętów .Równowaga chwiejna. Ciasny slalom.

+Podejmowanie ręką pachołków z ziemi.

+Jazda na motocyklu na stojąco. Prowadzenie motocykla jedną -prawą ręką .Naprzemienne dodawanie i odejmowanie gazu. Balans ciała wzdłuż linii motocykla. Przyśpieszanie,hamowanie,praca manetką gazu.

+Ściana- cykl przejazdów przed tzw ścianą z pachołków- ciasne skręty- balans ciała. Ćwiczenie równowagi,oraz tzw miękkiego sprzęgła.

komandosek - Pon 09 Mar, 2015

Wilk napisał/a:
Wyższe obroty? :o
Zapinasz 1 i wsio. Na gymkhane niektórzy podkręcają wolne obroty na np. 1500 rpm i tyle. :)
Ósemkę czy to nową czy to starą (zwłaszcza starą) robić z wciśniętym hamulcem to błędna technika. Przy starej ósemce jak i nowej zapina się tyko 1 bieg i spokojnie się wykonuje manewry bez dotykania sprzęgła czy hamulca. :)

P.S.
Na tym filmiku on wykonuje inne manewry niż ósemka. Co innego slalomy itd., a co innego ósemka. :)


1500? Ja ustawiałem 5000 :P

[ Dodano: Pon 09 Mar, 2015 ]
Nie słuchaj tych opowieści, tylnego hamulca używa sie zawsze i wszędzie. I podczas szybkiej jazdzy, i jazdy manewrowej.

Tu chodzi o to, że hamulec jest dokładniejszy niż manetka. To tylnym hamulcem delikatnie regulujesz obroty (oprócz hamowania). Przedniego hamulca używa się wtedy, gdy dohamowujesz składając się w zakręt.
Potem go powoli puszczasz. Nie robisz tego gwałtownie by nie zabujało motocyklem - bo wtedy gleba jest bliżej niż dalej :)

Zdrówka życzę

[ Dodano: Pon 09 Mar, 2015 ]
Tak na oko to dobrze siedzisz. Pamiętaj by w miarę możliwości trzymać się nogami za bak, pracować na podnóżkach, siedzieć tam gdzie kończy sie Twoja czesc siedzenia i albo przyśpieszać albo hamować.

Motocykl nie lubi jazdy na luzie, sero :P

Read - Pon 09 Mar, 2015

No w końcu konkretna odpowiedź :)
komandosek - Pon 09 Mar, 2015

Jesli chodzi o jazdę na luzie :

To sie nie opłaca za bardzo. Gdy dodajesz gazu, szczególnie w zakręcie to motocykl lepiej się prowadzi.
Dodanie gazu powoduje, że tył motocykla się podnosi - tylne koło pcha motocykl do przodu, wpycha się pod motocykl (jeśli można tak powiedzieć) a samo koło ma lepszą trakcję, lepiej trzyma się asfaltu.

Odjęcie gazu powoduje, ze zawieszenie siada, można stracic przyczepność, zawadzić czymś.

Tu ciekawy artykuł o samym uzywaniu tylnego hamulca : http://motormania.com.pl/...kcesu-w-motogp/

[ Dodano: Pon 09 Mar, 2015 ]
A tu troche naukowego bełkotu o tym co opisałem powyżej :)
http://www.sportrider.com/more-fun-geometry

[ Dodano: Pon 09 Mar, 2015 ]
Wilk napisał/a:
Przeciwwaga to podstawa czyli m.in. przekładanie masy na zewnętrzny podnóżek i wyciąganie moto gazem (inaczej trzeba będzie podeprzeć się nogą).

https://www.youtube.com/watch?v=-WrMZEjMQbw

(...)
:hyhy:


Ten Pan jezdził jak kosmita (tzn zajebiscie i w ogóle) przenosząc typowo motocrossowe techniki jazdy na asfalt - po prosty był/jest profesjonalnym zawodnikiem motocrossowym i od nastu lat ściga(czy ścigał) się w tym. Jezdził po asfalcie tak jak umiał nalepiej.

komandosek - Pią 08 Maj, 2015

I jak, kto jutro melduje sie na torze kartingowym w Szczecinie na 1 rundę?
paulina89 - Sro 15 Lip, 2015

Temat ucichł, a ja z chęcią popyrkałabym gdzieś pomiędzy pachołkami moim gs-em.
Nie ma jakiś chętnych towarzyszy ze Śląska (okolice Mikołowa) którzy tak jak ja chcą podszlifować swoje umiejętności?

doctoRR - Sro 15 Lip, 2015

Chętni są, tylko kurka nie ze Śląska :wstyd:
betasza - Sro 15 Lip, 2015

Gwynbleidd, pod Środą Śl na jednym z parkingów regularnie ćwiczą, można się przyłączyć :)
Więcej może Ci powiedzieć Komandosek. Nieźle wywija między pachołkami ;)

doctoRR - Czw 16 Lip, 2015

O :) dzięki, rozejrzę się :D
mejmil - Nie 19 Lip, 2015

paulina89, ja jestem z Gliwic i chętny. A do Mikołowa mam niedaleko ;) masz jakąś miejscówkę?
komandosek - Pon 20 Lip, 2015

gwynbleidd, za dwa tygodnie najprawdopodobniej trening bo w najblizszy weekend są zawody w Łodzi.
paulina89 - Pon 20 Lip, 2015

mejmil, miejsca jeszcze nie ogarnęłam, ogromny (na obrzeżach często pusty ) parking Auchana w miko mnie kusił swego czasu, ale gdyby się dało to wolałabym weekendy (czyt. niedziele) mieć dla siebie na motocyklowe voyage. A wtedy właśnie parking jest pusty. Najbardziej pasowało by mi w tygodniu popołudniu. Odezwij się na priv to się jakoś dogadamy:)

Rozglądałam się za pachołkami i też mam dylemat. Ile pachołków najlepiej kupić na sam początek? Podpowie ktoś ? I czy czymś konkretnym się między sobą różnią ? np waga. Jaka wysokość jest optymalna, jednocześnie żeby weszła do kufra? :)

komandosek - Pon 20 Lip, 2015

http://www.sklep-presto.p...ost-Spokey.html

Tylko mniej kupić, tak z 15 sztuk w 3 kolorach, żółty, niebieski, czerwony. Przeciez nie będziesz woziła standardowej wielkości pachołków

[ Dodano: Pon 20 Lip, 2015 ]
Z porad na start : motocykle w zasadzie nie lubią jazdy na luzie. Hamujesz, lub przyśpieszasz.... lub i to i to jednocześnie. Nie ma miejsca na jazdę na luzie. Cwiczysz do upadłego ósemki, na różne sposoby. Jak upadniesz, to podnosisz i ćwiczysz dalej. Starasz się jechac jak najszybciej i jak najczęściej pracować nad swoimi umiejętnościami O to w tym chodzi :)

Pchła - Wto 21 Lip, 2015

Alternatywa dla pachołków - piłeczki tenisowe przekrojone na pół i pomalowane pisakami na niebiedsko/czerwono. Kompaktowe to :)

A ciągnie ktoś temat treningów w Poznaniu?

paulina89 - Sro 22 Lip, 2015

komandosek, dzięki bardzo za wskazówki! O pachołki pytałam bo widziałam pierwsze posty jak się chwaliliście nowo nabytymi, i jeżeli mnie pamięć nie myli to były właśnie standardowe :) Ale zamówię takie jak polecasz, dzięki!

Pchła, pomysł też nie głupi :)

Pozdrawiam! i do usłyszenia!

betasza - Sro 22 Lip, 2015

Gwynbleidd, jak będziesz się wybierał, to daj znać.
komandosek - Czw 23 Lip, 2015

Paulina, to może wystartuj w zawodach, dla zabawy. Blisko masz do najbliższych.
Jak pamiętam Mikołów jest gdzieś obok Tychów... To masz jakieś 200 kilometrów, bardzo dobrej drogi do Łodzi.

[ Dodano: Czw 23 Lip, 2015 ]
http://gymkhana-gp.pl/faq

danny - Czw 23 Lip, 2015

W Poznaniu Yaszczi + Tholin ostro cwiczyli na placu kolo Norauto przy M1 (nawet 8 jest tam namalowana).
Ale wydaje mi sie ze teraz porzucili to na rzecz torowania :D

komandosek - Pon 27 Lip, 2015

Betasza, a Ty teraz gdzie bywasz ? :) Pytam bo pamiętam żeś jest z Wawy, w Wawie za 3 tygodnie 4ta runda Gymkhany.

[ Dodano: Pon 27 Lip, 2015 ]
Ja też sobie po torze latam, ale nie mam motocykla na tor. To dobre uzupełnienie gymkhany.

betasza - Pon 27 Lip, 2015

Teraz we Wro, za 3 tygodnie- mam nadzieję, że w Czarnogórze :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group