|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Sprzęty użytkowników - Yamahama Fazer szejset!
tmi - Pią 10 Maj, 2013 Temat postu: Yamahama Fazer szejset! Wiele miesięcy minęło od sprzedaży GS'a i przez ten czas nie było dnia żeby nie myśleć o motocyklu.
Nawet nie wiedziałem czego do końca chcę poza tym, że miał to być sportowy turystyk ale w końcu skupiłem się tylko na Fazerze, rocznik nie grał roli. W końcu do garażu wstawiłem fortepian FZS 600 z roku 2002, a najśmieszniejsze w tym wszystkim to, że w żółtym kolorze ale git malinka bo takie mi się podobają i powracają wspomnienia.
Jestem bardzo zadowolony, super wygodny motocykl, świetny stan techniczny jedynie sprawdzę i najlepiej wymienię płyn hamulcowy.
Fotki będą jutro
Wracam do żywych lwg again
Piotras_5 - Pią 10 Maj, 2013
czekamy na fotki i gratulacje sprzęciora
Pozdro!
danny - Pią 10 Maj, 2013
Wazne ze w najlepszym kolorze:D
kempes - Sob 11 Maj, 2013
2002 to reflektory podobne do lytra? Jeśli tak to chyba najładniejszy sprzęt jaki mogłeś wybrać Gratuluję zakupu i życzę bezawaryjnej eksploatacji.
tmi - Sob 11 Maj, 2013
kempes napisał/a: | 2002 to reflektory podobne do lytra? |
Tak. roczniki 2002 i 2003 to tzw. kocie oczy.
Dzisiaj niestety zdjęć nie zrobię, cały dzień u mnie leje. Będzie trzeba przeczekać
Machu - Sob 11 Maj, 2013
Szczerze mówiąc to spodziewałem się czegoś bardziej egzotycznego ale jak rozumiem wygrał rozum
yaszczi - Nie 12 Maj, 2013
tmi, to ten z tym dziwnym spawem na wahaczu co pytałeś na forum?
tak serio - "będzie Pan zadowolony!"
gratki
P.S. mały Fazer pali laczka jak zły
tmi - Pon 13 Maj, 2013
Obiecane zdjęcia.
A tutaj podczas przeglądu, już w miarę wszystko ogarnięte.
W środku nowy filtr powietrza i akumulator
to będzie spokój. Z korka wlewu oleju wali kwiatkami motul power
Generalnie dzisiaj dopiero był taki ogólny przegląd robiony, do tego czyszczenie różnych rzeczy itp. bo wcześniej nie było czasu. Muszę jeszcze ustawić reflektory z przodu bo świecą za nisko i wymienić żaróweczkę podświetlenia zegarów bo chyba jedna jest spalona.
Najwięcej zabawy oczywiście było z czyszczeniem napędu ale już jest czysty i przesmarowany hipolem, jeszcze nie wiem co zrobię z prawie pełną puszką castrola do łańcuchów, którą dostałem do moto ale zauważyłem, że skrzypią drzwi do garażu
Ponadto zalany 18 litrami E95 ciekawe ile to będzie palić.
Czy zegarek da się ustawić żeby pokazywał np. 16 zamiast 4?
Piotras_5 - Pon 13 Maj, 2013
Fajny motór! A co do napędu to norma, ja na swój straciłem 3/4 flachy nafty,a pod deklem to pożal się boże z pół kilo wygrzebałem.
Wygląda fajnie, ciekawe jaka jest różnica do pierwszej generacji. Niech służy!
P.S. Spray możesz mi dać jak Ci zawadza, będę test robił
olecki - Pon 13 Maj, 2013
Gratulacje!
Co do zegarka to u mnie sie nie da
kempes - Wto 14 Maj, 2013
Gdyby tylko był niebieski...
Super motocykl!
RedShadow - Wto 14 Maj, 2013
Super sprzęt, oby służył.
Hunter napisał/a: | ciekawe jaka jest różnica do pierwszej generacji |
Kształt owiewki. To był tylko drobny lifting, druga generacja to tak naprawdę FZ6.
yaszczi - Wto 14 Maj, 2013
RedShadow napisał/a: |
Hunter napisał/a: | ciekawe jaka jest różnica do pierwszej generacji |
Kształt owiewki. To był tylko drobny lifting, druga generacja to tak naprawdę FZ6. |
Owiewka oraz bak są inne.
tmi super Fazer
tmi - Sro 15 Maj, 2013
Próbując porównać GS'a do Fazera ten pierwszy ma jedynie dwie zalety:
- tańszy w utrzymaniu
- lżejszy i do odczuwalnie
I to tyle. Fazer ma wiele różnych rozwiązań, które są przydatne w codziennym użytkowaniu jak chociażby ma schowek pod siedzeniem gdzie można coś schować, zaczepy do bagażów, regulacja klamki hamulca itp., a jak już o hamulcach to w GS'ie ich nie ma, raczej jakieś marne spowalniacze, tutaj obsługa 1 palcem i brzytwa, aż dziw bierze, że nowsze generacje mają gorsze hamulce, heble od R6 to jednak super sprawa.
Fazer jest znacznie mocniejszy ale jakoś głowy nie urywa. Wskaźnik poziomu paliwa jest wybitnie zbędny (w ogóle nie wiem po co je montują w motocyklach) i znacznie bardziej przydatny byłby wskaźnik temp. oleju lub chłodziwa lub chociażby wolałbym w tym miejscu termometr.
yaszczi napisał/a: | tmi, to ten z tym dziwnym spawem na wahaczu co pytałeś na forum?
|
To oczywiście ten
yaszczi napisał/a: | P.S. mały Fazer pali laczka jak zły
|
Nie omieszkam kiedyś spróbować
Hunter napisał/a: | a pod deklem to pożal się boże z pół kilo wygrzebałem. |
Nawet tam nie zaglądam, jak się za dużo nazbiera to może samo odpadnie czy coś, nie widać.
Najbliższe planowane modyfikacje:
- zakup tankpada
yaszczi - Sro 15 Maj, 2013
tmi napisał/a: | - lżejszy i do odczuwalnie |
pośmigaj więcej, bo jak dla mnie Fazer jest zwrotniejszy od GS'a nawet przy manewrach na parkingu
Co do hamulców to wczoraj ćwiczyłem awaryjne hamowania na parkingu i "dupę" podnosiło
poldek171 - Sro 15 Maj, 2013
Dobra maszynka Szerokości
tmi - Sro 15 Maj, 2013
yaszczi napisał/a: | jak dla mnie Fazer jest zwrotniejszy od GS'a nawet przy manewrach na parkingu
|
Tak to prawda, chodziło mi bardziej o wagę kiedy trzeba motocykl przepchnąć siłami mięśni. Wjazd do garażu mam lekko pod górkę i czuć różnicę kiedy trzeba wprowadzić motocykl.
Dane dla suchego pojazdu:
175 kg GS
190 kg FZS 600
210 B6S
danny - Sro 15 Maj, 2013
Z tym ze podałeś wagi na sucho
RedShadow - Sro 15 Maj, 2013
Paliwo teraz drogie więc się tylko przeprowadza niezatankowane moto
danny - Sro 15 Maj, 2013
Ano wlasnie, to mailem na mysli. Przeciez nigdy nie ma sie 'suchego' pojazdu, wiec przepychajac motocykl wagi są inne niz te co tmi podal
RedShadow - Sro 15 Maj, 2013
No tak, ale płynów w każdym moto jest podobna ilość mimo wszystko, więc możesz dodać do każdej liczby 15kg i wyjdzie przeciętna użytkowa masa motocykla.
tmi - Sro 15 Maj, 2013
danny napisał/a: | Z tym ze podałeś wagi na sucho
|
No tak i też to zaznaczyłem że na sucho:
tmi napisał/a: | Dane dla suchego pojazdu:
|
I do tego tak jak pisze Red dorzucić 15-25 kg różnych płynów i wyjdzie tyle samo. Ale nie dla każdego musi to być koniecznie istotne, ja czuję większą masę w stosunku do GS'a przy przepychaniu motocykla, a różnica pomiędzy Fazerem, a B6 jest jeszcze większa niż pomiędzy GS'em, a FZS.
pawell12344 - Sro 15 Maj, 2013
Pogratulować sprzęta.Jaki specyfik zastosowałeś że się tak lakier błyszczy.
Jeszcze parę dni i nie będziesz zwracał uwagi na wagę.
tmi - Sro 15 Maj, 2013
pawell12344 napisał/a: | Jaki specyfik zastosowałeś że się tak lakier błyszczy.
|
Sonax Xtreme Polish&Wax 3 (to już wystarczy, polecam do moto, starcza na bardzo długo i daje super długotrwały efekt), a na to Turtle Wax Protective Extra Gloss.
yaszczi - Sro 15 Maj, 2013
nie ma to jak je*nąć porządny wosk na moto
Machu - Sro 15 Maj, 2013
tmi napisał/a: |
Sonax Xtreme Polish&Wax 3 (to już wystarczy, polecam do moto, starcza na bardzo długo i daje super długotrwały efekt), a na to Turtle Wax Protective Extra Gloss. |
To normalna procedura u Ciebie czy syndrom pierwszych dni? Tak czy siak podziwiam jak ktoś tak dba o sprzęt, yaszczi też jak wypolerował ostatnio swojego to oślepiał
tmi - Sro 15 Maj, 2013
Machu napisał/a: | To normalna procedura u Ciebie czy syndrom pierwszych dni? |
Normalna procedura wdrażana po kilku myciach motocykla, normalka bo o GS'a też tak dbałem, jeszcze dla pełnego efektu pasta Autosol do klamek albo wydechu i zajebisty połysk ale to wystarczy raz na ruski rok
O wszystko tak dbam, lubię.
Rob7on - Sro 15 Maj, 2013
Nie da się ukryć że rodzina Fazerów znacznie się nam powiększa Ładne malowanie, w moim przypadku wchodziły w grę te dwa kolory, srebrny i żółty. Tak z czystej ciekawości jeśli można wiedzieć: ile kosztowała ta przyjemność? Zatem Tmi teraz aż się prosi załatać jakieś wolne miejsce i jechać na zlot aby sprawdzić sprzęt na dłuższej trasie
tmi - Sro 15 Maj, 2013
Rob7on napisał/a: | Zatem Tmi teraz aż się prosi załatać jakieś wolne miejsce i jechać na zlot aby sprawdzić sprzęt na dłuższej trasie |
Niestety ale z przykrością dłuższe trasy odpadają definitywnie. Nawet dziennie za dużo km nie mogę zrobić ze względu problemów zdrowotnych z lewym biodrem, które leczę.
Dlatego tak się rozpisałem odnośnie wagi motocykla bo dość mocno odczuwam szarpanie się z nim, a sama jazda też jest odczuwalna i to najbardziej właśnie jazda dlatego na razie krótkie odcinki i nie dużo km dziennie i od dzisiaj też trochę od moto będę musiał odpocząć.
tmi - Czw 16 Maj, 2013
Pierwszy raport spalania:
4,8 l/100km
Jazda zróżnicowana: miasto, trasa 100-120 podciąganie do 140-160, jazda w koło komina po wsiach z prędkością 70 kmh ale też wizytowanie czerwonego pola kilka razy na 3 1'szych biegach.
Jak dla mnie rewelacja, GS przy takim samym stylu jazdy palił tyle samo.
yaszczi - Czw 16 Maj, 2013
mi też tyle palił... na początku...
teraz to ponad 6 litrów po mieście bierze
tmi napisał/a: | Jak dla mnie rewelacja, GS przy takim samym stylu jazdy palił tyle samo. |
taki sam styl jazdy GS'em? proszę...
wolf - Czw 16 Maj, 2013
Oooo, znowu Fazerek Ładna pczółeczka Ciapnij mu jeszcze kamerton Yamahy na czachę bo od razu rzuca się w oczy brak nalepki. Piękna maszyna
tmi - Pią 17 Maj, 2013
yaszczi napisał/a: | taki sam styl jazdy GS'em? proszę... |
Oj tam, zajebiście że tyle pali przy normalnej jeździe, na ogół tak właśnie latam bez wariacji i dobrze, że nie rujnuje portfela.
kenzoo - Pią 17 Maj, 2013
graty, fajna maszyna
pawulon40 - Wto 21 Maj, 2013
Ładna maszynka , dbaj o nią szerokości i przyczepności
bombki - Wto 21 Maj, 2013
Fajnie w tej żółci się prezentuje. Gratuluje powrotu na szosę
tmi - Pon 27 Maj, 2013
Na jeden raz nie sposób wszystkiego ogarnąć tak żeby być zadowolonym dlatego dzisiaj był kolejny odcinek doprowadzania Fazeusza do czystości:
Było:
Jest:
W czasie któregoś z ostatnich deszczowych dni do polerki poszły sety, papiery wodne (600, 1000, 1500, 2000) i Autosol, foty lewej strony, szkoda, że nie mam zdjęć sprzed prac ale różnica jest ogromna:
Piotras_5 - Pon 27 Maj, 2013
Widzę, że ktoś ma podejście do sprzętu tak jak ja
Gratz, pięknie to wygląda
yaszczi - Pon 27 Maj, 2013
tmi, dobra robota
dawo16b - Pon 27 Maj, 2013
No naprawdę trzeba być zapaleńcem by czyścić okolice kola i łańcucha, bo i tak to będzie uj*bane po kilku jazdach ale ogólnie szacunek
tmi - Pon 27 Maj, 2013
dawo16b napisał/a: | i tak to będzie uj*bane po kilku jazdach |
Już jest po jeździe w deszczu
tmi - Sob 15 Lut, 2014
Motocykl to nie niedźwiedź - nie potrzebuje zimowania.
Sezon 2014 rozpoczęty, nawinięte 100 km.
Po jazdach motocyklami z twardszym przodem zamarzyło mi się podobnie w Fazerze.
Zabawa twardością oleju nie ma żadnego większego sensu dlatego wczoraj wyleciały stare sprężyny, a w ich miejsce nowe progresy do tego olej 10W. Jak już i tak wszystko było ściągnięte z motocykla to postanowiłem przemyć wszystkie elementy i dopiero poskładać
Po pierwszej jeździe REWELACJA, doskonałe wybieranie nierówności, jednak jeszcze zastanowię się nad zmianą oleju na 20W. To było robione wczoraj.
A dzisiaj Fazi dostał nowy olej i filtr oleju, a ponadto na przód wpadła nowa oponka Me Roadtec Z6. Rewelacyjna guma, szybko się nagrzewa nawet w tak chłodny dzień jak dzisiaj +9. Na tył będzie taka sama ew. coś innego, jeszcze się zobaczy.
Na razie to tyle, wkrótce dalsze czynności serwisowe a potem mycie, bo biedaczek ostatnio był myty chyba w lipcu
yaszczi - Sob 15 Lut, 2014
Jakie sprężyny założyłeś? też będę myśleć nad usztywnieniem przodu
Widzę, że serwisówka od GS'a pasuje do Fazera
tmi - Sob 15 Lut, 2014
yaszczi napisał/a: | Jakie sprężyny założyłeś? |
YSS do małego Fazera. Żałuję teraz, że nie wlałem #20 od razu, na takim oleju zawieszenie powinno wolniej odbijać i będzie idealnie.
Serwisówka się ostała po GS'ie ale zawieszenie w jednym i drugim moto identyczne, równie proste jak budowa cepa
tmi - Wto 18 Lut, 2014
Poza zawieszeniem pozostałe elementy motocykla nie przypominają już swoją prostotą tego co jest w GS'ie, dzisiaj kolejny dzień grzebania przy żółtku, sprawdzenie luzów zaworowych. Porozbierane, pomierzone, a było tak:
Luzy w normie, ale po sezonie trzeba będzie poregulować.
Na plus to, że robi się to co 40 tys., a nie jak w GS'ie co 6 tys. km a na minus znacznie więcej rozbierania, poziom skomplikowania (trzeba zdejmować wałki) i niemałe koszty - nawet robiąc samemu - cena samych płytek, a jest ich 16 i nie można szlifować.
yaszczi - Wto 18 Lut, 2014
Z tym okresem między-serwisowym luzów co 40k km super sprawa. U mnie po 12k km i konkretnym dawaniu na zimnym do odcinki itp luzy w normie padł "tylko" łańcuszek rozrządu, ale to ze "starości"
jacek - Wto 18 Lut, 2014
jak regulowałem w grudniu luzy po przesiadce na SVkę to też nie mogłem znaleźć porównania do GSa, 2 oddzielne cylindry, 2 łańcuchy rozrządu, 2 napinacze, dostęp do zaworów także przez ściąganie wałków a płytki pod szklankami.... w dodatku do przedniego cylindra dostęp tylko po ściągnieciu chłodnicy i zlaniu płynu także nie masz tak tragicznie z rzędówką
tmi - Sro 19 Lut, 2014
yaszczi napisał/a: | Z tym okresem między-serwisowym luzów co 40k km super sprawa. |
Prawda. Mnie ciekawi co takiego się zmieniło, że rocznik 2002-03 ma zmiany oleju co 10 tys. km, a nie co 6.
W Fazerze sporo czynności serwisowych zaczyna się od "spuść płyn", a do mierzenia zaworów też trzeba wywalać chłodnicę ale to standard w moto.
Matki Karmiące.
Skoro i tak porozbierane wszystko to nie wypadało nie zajrzeć i nie przeczyścić, chociaż nie było za bardzo co czyścić ale i tak trzeba
Teraz jeszcze tylko synchro i ew. regulacja ale to jak dopadnę wakuometry i chyba dam nowe świece zapłonowe.
Jedyna rzecz jaka ostatnio działa się z Fazim to tak jakby odcięcie zapłonu na sekundę przy agresywnym przyspieszaniu w okolicy 8 tys. obrotów. Podejrzewam problemy z układem zasilania w paliwo bo dzieje się to częściej kiedy w baku jest mniej paliwa i kiedy cisnę pod lekką górkę. Nie wiem też czy odpowietrzenie baku dobrze działa.
yaszczi - Sro 19 Lut, 2014
tmi napisał/a: | Mnie ciekawi co takiego się zmieniło, że rocznik 2002-03 ma zmiany oleju co 10 tys. km, a nie co 6. |
ja się nawet nie zagłębiałem i w swoim (rocznik 2000) wymieniam olej co 10kkm. Jak spuszczałem niedawno po 11kkm to olej nie był w ogóle czarny, co zdarzało się w GS'ie po 6k km...
Kuraś - Sro 19 Lut, 2014
yaszczi napisał/a: | Jak spuszczałem niedawno po 11kkm to olej nie był w ogóle czarny, | a mocno pachniał paliwem?
tmi - Sro 14 Sty, 2015
Jak widać minął rok czasu (ale zapieprza), w sezonie za dużo niestety nie pojeździłem ale tak wyszło.
Fazer jednak nie został zapomniany i dzisiaj zrobiony pełen serwis przednich hamulców:
Tak wyglądały zaciski:
Tak po umyciu, nie wyciągałem tłoczków bo nie chciałem "męczyć" niepotrzebnie uszczelek, które dobrze spełniają swoją funkcję, doczyściłem jak najlepiej się dało, podobnie z blaszkami i bolcami, oto efekt:
Stare klocki, Carbone Lorraine, ktoś źle dobrał rodzaj klocków ponieważ jest to model S4, które są przeznaczone do skuterów i lekkich motocykli ale hamowało ok i jeszcze kiedyś mogą się przydać, a więc trafiły na półkę.
Myju myju, szuru szuru, a następnie pucu pucu papierem ściernym:
A oto nowy zestaw:
- Przewody w stalowym oplocie HEL
- Płyn hamulcowy Motul 3&4
- Klocki hamulcowe Galfer 1370
- Smar Plastilube ATE
Klocki firmy Galfer miałem na przodzie w GS 500 i byłem bardzo zadowolony z ich działania i żywotności, a także niskiego pylenia (nie pamiętam jakie to były dokładnie ale na pewno nie sinterowe). W ten sposób zdecydowałem się ponownie na Galfery, zwłaszcza, że ich cena jest w porządku ale niestety trudniej je dostać i konieczne było zamówienie.
Klocki w mieszance określanej przed producenta jako 1370, w skrócie: inna mieszanka 1375 jest ulepszoną wersją 1370 pod kątem wykorzystania na torze, te które założyłem są do ostrzejszego latania ale też nadają się do spokojnej jazdy w gorszych warunkach. Zobaczymy jak się będę spisywać.
Nie zdecydowałem się na lepszy płyn (np. RBF600) z racji normalnego użytkowania motocykla, a wyczynowe płyny odznaczają się większą absorpcją wody, ponadto za wysoka cena. Jak zagotuję ten to pomyślę o lepszym
Pozdr!
yaszczi - Sro 14 Sty, 2015
Z oplotem odczujesz różnicę, sam po wymianie w Fazerze na oplot zdziwiłem się aż taką poprawą dozowalności.
tmi - Pią 16 Sty, 2015
Motocykl wyciągnięty z snu zimowego... tfu, co ja gadam, jakiego snu
Pierwsza jazda w tym roku i docieranie klocków, 100 km i jest całkiem nieźle.
Pozdr!
jakjak7222 - Pią 16 Sty, 2015
piękny fazerek i pięknie o niego dbasz powodzenia !
yaszczi - Pią 16 Sty, 2015
Faza
tmi - Czw 22 Sty, 2015
Dzisiaj trochę zabawy z elektryką.
- wymienione świece z NGK (CR8E) na Denso (U27ESR-N)
- zainstalowane gniazdo zapalniczki 12V z bezpiecznikiem płytkowym 10A
Przyda się do podłączania nawigacji i małego kompresora do pompowania kół:
Read - Czw 22 Sty, 2015
Miło tu zaglądać, maszyna pierwsza klasa
tmi - Wto 27 Sty, 2015
Chwilowo zapachniało wiosną, Fazer jednak nie mógł oddychać pełną piersią dlatego wymieniłem filtr powietrza na nowy darując sobie przedmuchiwanie starego:
Już byłem zdecydowany zamawiać K&N ale nie zrobiłem tego z racji dużych, jak dla mnie, problemów z czyszczeniem i smarowaniem, w dodatku zestaw producenta do obsługi filtra wychodzi wg mnie drogo. Chciałem też kupić gąbkowy Pipercross (ciekawsze rozwiązanie od bawełnianych, w dodatku łatwiejszy i tańszy w obsłudze) ale nigdzie nie znalazłem, poprzestałem więc na papierowym.
Piotras_5 - Wto 27 Sty, 2015
Siema asie
Dobra Faza nigdy nie jest zła Dobrze wiedzieć, że "już" można jeździć.
Powodzenia w dalszych akcjach Tmi i szerokości.
Pozdro
tmi - Czw 26 Lut, 2015
Fazerek dostał dwa prezenty.
Pierwszy to tankbag firmy Yamahama do którego włazi z powodzeniem 15" laptop
A drugi to nowa opona na tył
Poprzednia to Me Z6 w rozmiarze 180, która została założona tylko na chwilę, a główny powód jej zmiany to rok produkcji 2004, co ciekawe ani razu nie miałem na niej uślizgu zarówno teraz jak i latem.
Wyważałem samemu i nie było konieczności doklejania ciężarków.
Doszedł też nowy wentylek, bo mejd in dżapan, a chyba nie znają metalowych wyginanych wentylków teraz sprawdzanie ciśnienia nie jest męczarnią. Koszt 5 zł, u wulkanizatorów wołają sobie dodatkowo ~10 zł.
Przy okazji ściągnięcia koła okazało się, że z tłoczków tylnego zacisku wychodzą uszczelnienia, jeden tłoczek w ogóle nie chodzi, doraźnie popsikane WD40 ale koło ciężko się obraca widocznie owy tłoczek się też już nie chce cofnąć. Zrobię to w przyszłym tygodniu i będzie to wstęp do ogarnięcia tylnego hamulca bo jest to do zrobienia ale etapami.
Read - Czw 26 Lut, 2015
Noo panie Teraz to jest pięknie
pajak1727 - Czw 26 Lut, 2015
Elegancka Fazka, trzeba przyznać...
I widać nie szczędzisz jej pieszczot ani funduszy
Chwali się
tmi - Wto 10 Mar, 2015
Tylny zacisk zrobiony.
Wyczyszczone, założone nowe uszczelniania i zalane świeżym płynem.
Co do uszczelnień - dziwne, że tak popularny motocykl, a tak trudno dostać te gumki do tylnego zacisku...
Niedawno przelewałem układ nowym płynem i generalnie w skrócie - płyn sobie można wymieniać i nic to nie daje, bo za tłoczkami był zielono czarny gęsty syf.
Foteczek nie ma bo nie było fotopostryczka pod ręką.
A dzisiaj, rozgrzewanie pieca:
I zmiana oleum:
Mało przejechane ale rok pyknął, filterek zostaje.
No i to na razie tyle jeśli chodzi o grzebanie przy moto /mam nadzieję, że nic nie wyskoczy już/.
Pozostaje nawijać kilometry.
lwg!
pawulon40 - Pią 13 Mar, 2015
Ładne moto , szerokości i przyczepności
Read - Pią 13 Mar, 2015
Co powiesz na temat tego oleju JMC ? Zastanawiałem się nad nim ale szczerze to mam trochę wątpliwości
PS: Teraz kupuj pędzel i "Śnieżką" odmaluj mieszkanie na wiosnę
tmi - Pią 13 Mar, 2015
Read napisał/a: | Co powiesz na temat tego oleju JMC ? Zastanawiałem się nad nim ale szczerze to mam trochę wątpliwości |
Za wiele o nim nie napiszę, pierwszy raz go wlałem do swojego motocykla.
Słyszałem jednak o nim dobre opinie.
Ponadto przemawia za nim dodatkowo kilka argumentów: najwyższa obecnie klasa jakości API SL; produkowany w Niemczech; sprzedawany w Polsce nie przez firmę krzak.
pawulon40 napisał/a: | szerokości i przyczepności |
Podziękował, wzajemności!
Read napisał/a: | PS: Teraz kupuj pędzel i "Śnieżką" odmaluj mieszkanie na wiosnę |
to byś mi doradził
scan - Nie 15 Mar, 2015
super fazi
tmi - Czw 19 Mar, 2015
Fazer ma nowego kolegę
Transatlantyk na "dłuższe" przejażdżki
BMW R1150 GS
Coś tam kiedyś pisałem, że Fazer jest ciężki?, zapomnijcie, to nieważne
Read - Czw 19 Mar, 2015
O kurfa Silnik ogromny jak z 6 Simsonowskich
Marek111 - Czw 19 Mar, 2015
Fajny sprzęcior niech służy i nawija km
Fazer przy Bmw jakiś taki malutki się wydaje
Kolektory chyba proszą o odświeżenie
poldek171 - Czw 19 Mar, 2015
Kurde wielka ta Beemka ile waży zalana pod korek ? Ze 250kg ?
tmi - Czw 19 Mar, 2015
Dokładnie 250 kg.
Fazer faktycznie jak rower.
Waga + wysokość (siedzenie jest najniższej ustawione) robi swoje, mam jakieś 177-176 cm i nie najkrótsze nogi ale całymi stopami nie dam rady stanąć na ziemi chociaż nie jest najgorzej, DR350 np. była chyba nawet wyższa, no ale lżejsza też
Ale wiadoma sprawa, jak natura nie obdarzyła to te pewne niedostatki w cm nadrabia się techniką
Natomiast precyzja i łatwość prowadzenia onieśmiela Fazera i GS razem wziętych.
kempes - Pią 20 Mar, 2015
Faaajny!
Fazerowi aż lusterko opadło z wrażenia
Wilk - Pią 20 Mar, 2015
tmi - Sro 11 Lis, 2015
8 miesięcy praktycznie minęło.
Za dużo w tym sezonie, z racji braku czasu, się nie najeździłem.
BMW już od dawna nie ma, motocykl nie dla mnie - za duży i za ciężki, jednak wygoda i jakość prowadzenia - bajka.
Fazer spisywał się bez zarzutu, przejechane jakieś 4000 km, czyli tyle co nic, nic nie było robione.
Yamaszka odwiedziła latem zakopiec.
A właściciel dostał nowe, chociaż jeszcze niekompletne wdzianko, mi też się coś należy tex'y odchodzą do lamusa
Na dniach co nieco dostanie fazerek
Piotras_5 - Czw 12 Lis, 2015
Bez gwiazdy nie ma jaaaazdyyyy!
Nie no dobrze, niech służy
tmi - Pią 13 Lis, 2015
Piotras_5 napisał/a: | Bez gwiazdy nie ma jaaaazdyyyy!
|
A co będę ukrywał, polansować się chcę
Jak obiecałem, że Fazer niedługo coś dostanie tak też się stało:
Manetki podgrzewane Oxford, model Touring (najbardziej gładka struktura, taką chciałem).
Na razie zamontowane wg instrukcji producenta, czekam na przekaźnik i będzie zamontowane przez niego. Montaż szybki, łatwy i bezproblemowy chociaż nie wiem czy klej będzie dobrze kleić, to się okaże.
Jeszcze nie jeździłem więc nie wiem jak grzeją, sprawdzę z ciepłymi rękawicami moto z Gore-Tex, chociaż byłem sceptyczny co do grzanych manetek ale w BMW fajnie się spisywały co prawda z handbarami, jak coś to i do Yamahy się pomyśli
Niedługo dalsze modyfikacje i usprawnienia.
tmi - Czw 19 Lis, 2015
Dokończenie serwisu obu układów hamulcowych motocykla: Zrobione!
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie:
Nowa tarcza hamulcowa tył NG: OK
Nowe klocki hamulcowe tył EBC standard: OK
Oczywiście śruby tylnej tarczy nie chciały się odkręcić, na szczęście się udało, tylko dwie zepsułem ale przypomniało mi się, że kupowałem do GS'a tarczę na przód z USA i dali jakieś śruby, okazało się, że identyczne i pasują.
Poza tym manetki podłączone są już przez przekaźnik, nie muszę pamiętać żeby je wyłączać i nie obciążają instalacji motocykla.
Piotras_5 - Czw 19 Lis, 2015
Tmi dobrze, że działasz!
Z ciekawości planujesz jakieś inne dodatki do swojego Fazera czy to po prostu jest efekt "zachcianek", a nie planu?
Pozdro
tmi - Sob 19 Gru, 2015
Piotras_5 napisał/a: | Z ciekawości planujesz jakieś inne dodatki do swojego Fazera czy to po prostu jest efekt "zachcianek", a nie planu?
|
W planach jest wyświetlacz biegów, stelaż i kufer centralny, sportowa szyba akcesoryjna.
Na chwilę obecną zrobiłem to co chciałem zawsze mieć w swojej maszynie, ponadto dużo z chęci nauki obsługi motocykla bo bardzo lubię to robić.
EDIT: Fazer otrzymał na święta stelaż givi, ogólnie myślałem, że dopasuję płytę z kufra K-max bo taki mam zamiar kupić ale nic z tego nie będzie i konieczny jest jeszcze zakup oryginalnej płyty givi m3.
Co do stelaża - wygląda dobrze po założeniu ale jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia bo jeden z uchwytów był krzywy.
Zdjęcia z dzisiaj, pogoda zachęcała do jazdy, słonecznie i 10°C. Więc zrobione 100 km
Świątecznie
Pozdrowienia dla wszystkich zimujących swoje motocykle
tmi - Wto 12 Sty, 2016
Małe zmiany w moto
Nowa przyciemniana szyba turystyczna, stara mi się znudziła.
I oczywiście obiecany kufer, K-Max K50 z płytą Givi. Wszystko pasuje i dobrze się trzyma. Jeszcze z tym nie jeździłem z racji braku dobrej pogody.
Poza tym kontrola luzów zaworowych i oczywiście zmiana płynu chłodzącego na nowy.
I synchronizacja gaźników, motocykl od razu chodzi znacznie płynniej, lepiej wkręca się na obroty, motocykl wyraźnie tego potrzebował, filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=25MMAKW436U
Na razie to tyle, chciałoby się powiedzieć, że koniec ale pewnie z nudów będzie jeszcze wyświetlacz aktualnego biegu i może jakieś crash pady ale to się zobaczy
yaszczi - Wto 12 Sty, 2016
Elegancko
Do fazera polecam gmole heed'a (na stronie producenta taniej niz na allegro) kilka moich i kilka tholina gleb i masz gmole żyły super ochrona moto... A w trasie mozna nogi polozyc jak w cruiserze
Kurde musze zacząć moją sv'ke ogarniac...
tmi - Wto 26 Sty, 2016
Pewnie zdecyduję się na właśnie na te gmole ale to jeszcze się zobaczy.
Kolejna aktualizacja w roku 2016, znacząca bo sezon został rozpoczęty i nawinięte kilkadziesiąt km.
Wrażenia:
Szyba turystyczna jak najbardziej na plus, lepiej się jedzie zwłaszcza przy wyższych prędkościach.
Synchronizacja gaźników bardzo dużo pomogła, aż nie mogę uwierzyć z różnicy chociaż nie były jakoś wybitnie rozjechane między sobą ale teraz motocykl zdecydowanie lepiej odpala kiedy jest zimny i ciepły, ochoczo wkręca się na obroty, lepiej z nich schodzi. Sama jazda, zwłaszcza powolna i szczególnie to czuć gdzieś przy skrzyżowaniach itp. jest płynniejsza, nie szarpie. Dobra inwestycja w zegary, szybko się zwróci.
Z minusów to muszę ściągnąć bak i podłączyć kostkę od wskaźnika poziomu paliwa bo zapomniałem
olecki - Wto 26 Sty, 2016
yaszczi napisał/a: | A w trasie mozna nogi polozyc jak w cruiserze |
klasyk, sam myślałem czy spacerówek nie dospawać
TMI, jak działa wskaźnik u ciebie? W tych starszych w zasadzie mogło go nie być - jedziesz, pokazuje full, zatrzymujesz sie na światłach i po chwili zdajesz sobie sprawe, że powinieneś tankować na tej stacji co ją właśnie mijałeś
tmi - Wto 26 Sty, 2016
olecki, wskaźnik jest podzielony kreskami na 4 części i muszę powiedzieć, że jest dokładny bo przy normalnej jeździe każda to 100 km. W GS'ie jeździłem na licznik, tutaj na wskaźnik i jeszcze nie miałem tak, że jest jest nagle nie ma.
sebas_bdg - Wto 26 Sty, 2016
tmi, jakbyś mógł to napisz recenzję na temat kufra, ponieważ widzę że na allegro są w super cenie (niecałe 300zł nowy) i zastanawiam sie nad zakupem
tmi - Wto 26 Sty, 2016
Nie jeździłem z nim jeszcze bo dzisiaj pierwsza przejażdżka była bez. Jak coś się z nim stanie to na pewno napiszę.
Ogólnie mogę powiedzieć, że kufer jest dobrze zrobiony, nie mam żadnych zastrzeżeń, jedynie napis K-max jest słabo przyklejony i literki odpadają, a tak to gruby plastik sprawia wrażenie ok.
W płytę Kappa wchodzi ciasno i stabilnie w niej siedzi, też zapłaciłem tyle za niego z czego jeszcze sprzedałem płytę to mnie wyszło lekko ponad 250 zł, ogólnie nie znalazłem żadnego nawet najmniejszego powodu żeby dopłacać do Givi lub Kappa.
Nawet nie ma się nad czym zastanawiać.
olecki - Wto 26 Sty, 2016
W przedlifcie pływak musiał być jakoś z tyłu baku czy coś - im większa prędkość tym wiecej paliwa, dopiero po chwili postoju wskazówka spadała
yaszczi - Wto 26 Sty, 2016
olecki, tak było! na kartodromie przy smiganiu w mega zlozeniach wskaźnik full, zjezdzałeś do depo to pusto
tmi - Pią 18 Mar, 2016
Fazer na spacerze z swoim kolegą tylko w innym kolorze
https://www.youtube.com/watch?v=yrj4BSP3vUY
Z bieżących rzeczy pozostaje tylko wymienić olej na świeży ale to kiedyś tam jedynie taka pierdółka jak termometr na zegarach pokazujący temp. powietrza.
Z usterek to jedynie ułamany ślimak prędkościomierze co jest sporą przypadłością małych FZS, pokleiłem to ale niekiedy nie działa w ogóle, a innym razem nie pokazuje tak jak powinno. Nowy wkład ~120 zł
sebas_bdg - Sob 19 Mar, 2016
tmi, mam pytanie z innej beczki, jaką kamerą nagrywasz?
tmi - Sob 19 Mar, 2016
Sjcam SJ4000 Wifi
Film koślawy bo dopiero zaczynam się uczyć montować filmy.
tmi - Nie 02 Paź, 2016
Mała aktualizacja: Fazer ma się dobrze, teraz nawet lepiej oddycha za sprawą filtra Pipercross
Do tego nowe oleum w silniku, moje jedyne kryterium od długiego czasu związane z wyborem i wymianą oleju jest jedno - ma być poniżej 100 zł, udało się nawet razem z filtrem oleju, na który tym razem przyszła już pora.
Olej 70 zł, filtr 16. Jeździ, ma się dobrze
I do tego olej do filtra Valvoline, potem będzie potrzebne jeszcze coś do mycia, ogólnie droga zabawa bo filtr 245 zł, olej 45 i jeszcze do tego będzie potrzebne coś do czyszczenia.
Ale teraz Fazer idzie jak dzika świnia przez step.
Przy normalnej jeździe spalanie w normie, zasięg na baku 450 km spokojnie, a nawet więcej ale jak się zacznie żwawiej kręcić manetką to robi się wir w baku.
Wydaje mi się też, że równiej chodzi i żwawiej reaguje na dodanie gazu. Zawsze chciałem mieć sportowy filtr powietrza to i mam
Na wiosnę może go umyję
yaszczi - Pon 03 Paź, 2016
Arcisz - Pon 03 Paź, 2016
To mówisz Tmi, że na prawde aż taka duża różnica jest?
tmi - Wto 04 Paź, 2016
Na pewno lepiej idzie i żwawiej, też równiej pracuje, nie powiem na 100% że och ach super i nie wiadomo co ale jest lepiej pod wieloma względami.
Przy ostrej jeździe paliwo wciąga jak smok, mało mnie to rusza bo jak chcę żeby szedł to ma tak być, a jak mi potrzeba wolniej to mało pali jak na papierowym.
Zdam potem relację z pierwszego czyszczenia w przyszłym sezonie, wziąłem Pipercrossa, a nie K&N bo te drugie wydaje mi się, że trudno jest domyć bo posiadają zakamarki przez konstrukcję typu harmonijka, Piper jest gładki i powinno iść lepiej, a gąbka daje się ugniatać. Się zobaczy
tmi - Pią 17 Lut, 2017
Jak wiadomo motocykl to nie niedźwiedź i nie potrzebuje zimowania, wszyscy to przecież wiedzą, a więc korzystając z pierwszego w tym sezonie tak ładnego dnia zrobione 50 km. Słonecznie i ciepło ale nie ma róży bez kolców, którymi są mokre i bardzo brudne drogi, a miejscami jeszcze trzyma się na nich lód.
https://www.youtube.com/watch?v=ZHzCcMFWvew
Niedługo Fazer będzie wymagał małego serwisu, a konkretniej zaczyna puszczać uszczelniacz prawej lagi i należy ponownie zrobić synchronizację gaźników.
tmi - Wto 21 Mar, 2017
Synchronizacja zrobione, gaźniki były trochę rozjechane zgodnie z tym co było czuć podczas jazdy.
Fazer jeździ i ma się dobrze
Sezon 2017 - Początki
Ponadto:
Uszczelniacze zrobione razem z osłonkami przeciw kurzowymi:
+ nowe oringi laga-tłoczek.
Stare osłonki były już lekko zmęczone życiem:
Świeży olej z któregoś tłoczenia
Wymienione trzpienie tylnych klocków hamulcowych:
tmi - Czw 21 Gru, 2017
Eeelo mordeczki
Jak wszyscy wiemy motocykl to nie niedźwiedź i nie potrzebuje zimowania to malutkie zmiany
Doszło takie oto orurowanie silnika:
Wiem, wygląda paskudnie, ogólnie jakbym wiedział że to tak wyjdzie to bym tego nie założył, powinny być subtelniejsze, w ogóle ta rura pozioma sięga za daleko i zahaczam o nią nogami ale inne gmole są droższe, a na rzeźbienie nie mam ochoty. Crash pady - wiadomo, lepiej jeździć bez niż z crashami.
I mikołaj przynius takom opune
Poprzednią Metzeler Roadtec Z6 oceniam jako dobrą oponkę do normalnej i lekko sportowej jazdy, przejechałem na niej 20 tys. km i jeszcze starczyłaby na 5 tys. ale zrobiła się lekko kwadratowa, zapewne z racji 1 składnikowej mieszanki.
yaszczi - Pią 22 Gru, 2017
popraw fotki, bo nie widzę tego brzydkiego orurowania
tmi - Pon 12 Mar, 2018
Fazer rozpoczął sezon już w styczniu, natomiast wczoraj był pierwszy na prawdę ciepły dzień.
Z technicznych rzeczy to stary, prawdopodobnie jeszcze oryginalny filtr paliwa został zmieniony na nowy.
Nowa kamerka i mocowanie:
Wiosenne Latanie 2018 | Pochmurno | Yamaha FZS 600 | partOne
Wiosenne Latanie 2018 | Słonecznie | Yamaha FZS 600 | partTwo
Enjoy&Ride
tmi - Sob 31 Mar, 2018
Fazer pojechał do serwisu na regulację luzów zaworowych, czyszczenie gaźników, a co ważniejsze ich dostrojenie do sportowego wydechu i filtra powietrza. Zmieniony został też łańcuszek rozrządu.
Efekt tych prac jest taki, że to całkiem inny motocykl. Do tego stopnia, że zaskoczył mnie wczoraj swoją mocą dwukrotnie, fajnie, tak po kilku latach bycia razem
Serwisant stwierdził, że tego motocykla na FZ6 by nie zamienił, miał tego samego dnia FZ6 na serwisie i jakieś to takie niemrawe i zamulone. Mam podobne zdanie, FZS to jedyne prawilne Fazery, na gaźnikach. Być może trzeba będzie zmienić uszczelką pokrywy zaworów na nową ale to się jeszcze zobaczy.
Niestety radość nie trwała zbyt długo. Gwóźdź w tylnej oponie popsuł całą radość.
Nastał czas rozstania się z Michelin Pilot Road 2 po wspólnych 14 000 km, a liczyłem, że przejedziemy razem jeszcze kolejne 14 tys.
Na tył została zamówiona do kompletu BT 016 Pro, z przodu ta opona tak bardzo przypadła mi do gustu, że na samą myśl o takiej samej z tyłu do kompletu mam uśmiech. Tym oto sposobem żegnam się z oponami turystycznymi, przechodząc na sportowe, będą bardziej pasować do charakteru tego motocykla.
lwg!
yaszczi - Nie 01 Kwi, 2018
Stary Fazer to dobry zapie*dalacz
johnny - Nie 01 Kwi, 2018
tmi napisał/a: | dostrojenie do sportowego wydechu i filtra powietrza |
tmi napisał/a: | całkiem inny motocykl. Do tego stopnia, że zaskoczył mnie wczoraj swoją mocą dwukrotnie |
tmi napisał/a: | żegnam się z oponami turystycznymi, przechodząc na sportowe, będą bardziej pasować do charakteru tego motocykla.
|
Pogratulować nowego sporta Zapraszamy na zlot do Ostródy, będzie okazja przetestować na mazurskich winklach
tmi - Wto 07 Sie, 2018
Z okazji okrągłej kilometrówki wynoszącej 60 000 km Fazer przeszedł moto detailing razem z korektą lakieru.
Całości blasku nadało położenie powłoki ceramicznej.
Z rzeczy technicznych eksperymentalnie została zmieniona zębatka zdawcza na nową przy dobrym stanie ogólnym samego łańcucha.
yaszczi - Sro 08 Sie, 2018
60k? czas skręcić licznik do 25k
mi ostatnio w sv,ce posypał się ślimak prędkościomierza i przebieg zatrzymał się na 70 kilku K. Tak zostawiam
Bardzo ładny Fazerek, mega zadbany. Daj znać jak się ta powłoka sprawdzi po kilku myciach.
Co do wymiany zębatki zdawczej - robię tak od dłuższego czasu, generalnie 2-3 zębatki zdawcze na cały żywot zestawu napędowego (koszt 3 zębatek około 100zł) a w sposób zauważalny wydłuża żywot napędu.
Chociaż u mnie to jest pewnie mało miarodajne, bo mam problem z nierównym wyciąganiem łańcucha - fazer, gixx i sv'ka latały ciągle po torach no i na ulicy manetkę w SV (w gixxie nie polecam ) traktuję zero-jedynkowo
tmi - Czw 09 Sie, 2018
yaszczi, uff, to nie tylko ja tak robię, ulga, bo generalnie utarło się że wymienia się całość jako komplet. Na zużytej zębatce szarpało przy dodawaniu gazu, przy zmienianiu biegu w dół i w górę. Teraz jest jak na nowym napędzie
yaszczi napisał/a: | Daj znać jak się ta powłoka sprawdzi po kilku myciach.
|
Dam znać. Zwłaszcza, że w tym samym czasie zrobiłem nią też samochód. Co prawda nie cały ale tak 3/4 resztę woskiem, sprawdzę w ten sposób co dłużej poleży.
yaszczi napisał/a: | 60k? czas skręcić licznik do 25k
|
Hehe, nie ważne ile lat, i tak przebieg 25
Masz jakiś dobry kontakt do obszycia kanapy? chciałbym obszyć ale już po sezonie i odrobinę podnieść.
artex92 - Czw 23 Sie, 2018
tmi- u nas we Wro Nosfer zajebiście obszywa kanapy w moto. Na lokalnej grupie motocyklistów chwalimy go pod niebiosa
tmi - Czw 23 Sie, 2018
artex92, dzięki za info, zapiszę sobie i skorzystam po sezonie!
Odnośnie samej kanapy to przeprowadziłem jakiś czas temu własną modyfikację poprzez dodanie kawałka gąbki i różnica ogromna. Efektem była pierwsza daleka trasa od bardzo dawna
500 km i zwiedzanie województwa Świętokrzyskiego. Jedno co powiem to są tam bardzo dobrej jakości drogi.
A tu nowy kolega Fazera na testach
Nie wiem kto wpadł na pomysł 1300 ccm3 w układzie V2 o mocy 160 KM ale
tmi - Wto 16 Paź, 2018
Wiosna i Jesień to moje ulubione pory roku na jazdę motocyklem.
tmi - Nie 17 Mar, 2019
Hoops
Fazer przed zimą przeszedł krótki serwis:
- specjalna płukanka silnika LiquiMoly;
- wymiana oleju;
- wymiana filtra oleju;
- czyszczenie i nasączanie filtra powietrza Pipercross;
- wymiana łożysk główki ramy na KOYO, wcześniej były łożyska AllSzajs - NIE POLECAM NIC Z TEJ FIRMY!
Przez przypadek rozładowałem akumulator do 3V, reanimacja się chyba powiodła bo wszystko działa dobrze.
|
|