.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Archiwum - Regulacja gaźników w gs 500

mateo127 - Pią 12 Kwi, 2013
Temat postu: Regulacja gaźników w gs 500
Witam!
Wykręciłem dzisiaj świece i są białawe i chciałbym wzbogacić mieszankę żeby gaźniki podawały więcej benzyny tylko nigdzie nie mogę znaleźć w którą stronę kręcić śrubkami czy odkręcać czy dokręcać? Mam jeszcze jedno pytane zrobiłem wakumetr (wężyk, dwie igły i olej). Wszystko ładnie wyregulowałem tylko napadło mnie coś żeby zamienić wężyki miejscami i po zamianie jest źle bo różnica między słupkami wynosi ok. 5cm. Czy tak ma się prawo dziać czy coś robię źle?

bilder - Pią 12 Kwi, 2013

No to jakoś słabo szukałeś w dziale na temat regulacji gaźników.
Temat i tak wyląduje w koszu.
Aby wzbogacić mieszankę odkręcamy śrubkę.

Co do waku, zapewne coś jest nie tak.

MacGyver - Pią 12 Kwi, 2013

mateo127 napisał/a:
chciałbym wzbogacić mieszankę żeby gaźniki podawały więcej benzyny tylko nigdzie nie mogę znaleźć w którą stronę kręcić śrubkami czy odkręcać czy dokręcać?

To ciekawe jak stwierdziłeś białawy kolor świec i że masz nie właściwą mieszankę skoro nie wiesz że odkręcanie śrub wzbogaca mieszankę bo zwiększa przekrój kanału.
Jeśli silnik prawidłowo pracuje na ssaniu, trzyma równe obroty po rozgrzaniu, wkręca się na obroty i schodzi z obrotów to po kiego grzyba grzebać i szukać dziury w całym?
Przecież to świadczy że gaźniki są odpowiednio wyregulowane

KATANA - Pią 12 Kwi, 2013

Jeżeli gaźniki są poprawnie wyregulowane, a bieg silnika jest właściwy w pełnym zakresie obrotów tj. wolne obroty/średnie obroty/wysokie obroty/wzrost obrotów/schodzenie obrotów, to nie ma potrzeby wprowadzać zmian w ich ustawieniach- traktujemy to jako ostateczność. W celu uzyskania właściwego koloru/bardziej brunatnego (bo o to chodzi autorowi tematu) możemy oprócz ewentualnej regulacji gaźników zastosować się do zaleceń producenta i dokonać zmiany świecy zapłonowej o określonej wartości cieplnej, spowoduje to zmianę w regulacji procesu oddawania ciepła przez świecę zapłonową na głowicę. Zmiany/regulacje/dostrojenie gaźnika wykonujemy zazwyczaj wtedy kiedy np. dokonaliśmy wymiany filtru powietrza/okresowego przeglądu- serwisu/naprawy gaźników/serwisu naprawy silnika itd, ich regulację staramy się wykonywać latem, ponieważ w tym sezonie użytkujemy najczęściej nasz pojazd i do tych warunków należy przeprowadzić odpowiednie nastawy. I najważniejsze... jak poznać że silnik dostaje mieszankę zbyt ubogą w paliwo- oprócz tych typowych znanych nam objawów. Istnieje jeden najważniejszy czynnik/wskaźnik który mówi nam że temperatura silnika zaczyna wchodzić na niebezpieczne czerwone pole. W sytuacji zbyt ubogo nastawionego gaźnika/zastosowanej zbyt gorącej świecy zapłonowej- a tym samym występującej niebezpiecznie wysokiej temperatury w komorze spalania, na elektrodach i wewnętrznym izolatorze świecy zapłonowej powstają/są widoczne małe stopione grudki/perełki- to jest właściwa pierwsza oznaka dla użytkownika zbyt ubogiej mieszanki/przegrzewania się silnika. Białawy/brunatny nalot na elektrodach świecy zapłonowej jest zaliczany do wskazań dotyczących prawidłową pracę silnika- a więc w takiej sytuacji silnik pracuje prawidłowo i nie wymaga żadnej regulacji. Sprawdź dokładnie elektrody świec zapłonowych, jeżeli nie ma na nich tego o czym pisałem, to nie ma również uzasadnionej potrzeby aby dokonywać jakichkolwiek zmian w świecach zapłonowych, czy ustawieniach układu zasilania (gaźników).
kempes - Sob 13 Kwi, 2013

bilder napisał/a:
No to jakoś słabo szukałeś w dziale na temat regulacji gaźników.
Temat i tak wyląduje w koszu.


Zamykam, a autorowi tematu proponuję zapoznać się z regulaminem forum, szukajką i spisem treści działu mechanika.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group