|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Tuning i akcesoria - Zapalniczka - prosto do aku ?
Sc0uT - Czw 08 Maj, 2008 Temat postu: Zapalniczka - prosto do aku ? http://allegro.pl/item360...wietleniem.html
Chce zrobic sobie "zapalniczke" w moto. Teraz... jak to podlaczyc? Czy odrazu do aku, czy trzeba cos kombinowac?
A no i 2 pytanie... Czy bardzo bedzie obciazac aku np ładowanie telefonu lub podlaczenie nawigacji i ciągla jazda z nia?
Breżniew - Czw 08 Maj, 2008
Instalacja nie odczuje dodatkowego odbiornika typu GPS czy telefon. Warto natomiast gniazdo zabezpieczyć bezpiecznikiem 5A przy akumulatorze by w razie zwarcia gniazda czy przewodu do masy. Są do kupienia hermetyczne gniazda bezpiecznikowe do wpięcia w przewód zasilający.
Yarccom - Czw 08 Maj, 2008
to typowo samochodowowa wewnętrzna
ja kupiłem sobie coś takiego
http://allegro.pl/item336413156_336413156.html
podłaczyłem bezspośrednio do akku bo nie pobiera proądu jak nic nie jest podłączone
w komplecie masz wszystko co niezbędne
ja juz jestem po majówce gdzie ładowałem i telefon i GPSa i nie było żadnych problemów co do akku
fotki jak to zamontowane gdzies na forum
ogólnie polecam
str6 - Sob 16 Maj, 2009
Czyli mogę podłączyć przewody od zapalniczki bezpośrednio do akumulatora? i ten bezpiecznik to wpiąć w plusowy kabel czy minusowy?
yogi136 - Sob 16 Maj, 2009
Plusowy no i możesz bezpośrednio do aku.
pzdr.
str6 - Sob 16 Maj, 2009
ok dzięki za info pozdrawiam
werd - Pią 22 Maj, 2009
Ja zakupiłem zestaw i podłączyłem troszeczkie inaczej, mianowicie podłączyłem pod kanapą do przewodów od świateł. Sprawa trochę bezpieczniejsza gdyż prąd w "zapalniczce" pojawia się dopiero po przełączeniu włącznika świateł mijania. Problem z połączeniem bezpośredni do aku jest taka ze podczas postoju wciąż masz w gniazdku prąd
st3fan - Pią 22 Maj, 2009
werd napisał/a: | Problem z połączeniem bezpośredni do aku jest taka ze podczas postoju wciąż masz w gniazdku prąd |
Tyle, że to akurat nie problem tylko plus. Strasznie mnie wkurza w samochodzie, że gniazdo jest aktywne dopiero po włączeniu stacyjki. Ja wiem - chodzi o zapalniczkę, ale ja i tak nie palę, a GPS mógłby się podładować nawet jak silnik wyłączony.
Na moto mam podłączone przez Piterka właśnie do akumulatora.
werd - Pią 22 Maj, 2009
Wszystko zależy jak kto połączy i czy nie będzie gniazdko na nadmierną wilgoć narażona bo wtedy może dojść do zwarcia. Ja jakoś czuje się bezpieczniej jak wiem ze zasilanie mam odłączone gdy niema mnie przy moto.
alesklar - Pią 22 Maj, 2009
Ja dlatego podłączyłem do aku ale najpierw poszedł bezpiecznik 5A, potem taki mały przełącznik a potem dopiero gniazdo
Dzięki temu jest bezpiecznie i gniazdo mogę sobie włączać i wyłączać do woli
st3fan - Sob 23 Maj, 2009
alesklar napisał/a: | Ja dlatego podłączyłem do aku ale najpierw poszedł bezpiecznik 5A, potem taki mały przełącznik a potem dopiero gniazdo
Dzięki temu jest bezpiecznie i gniazdo mogę sobie włączać i wyłączać do woli |
O. I to jest dużo lepsze wyjście z sytuacji.
joeey - Pon 17 Maj, 2010
Trochę odświeżam temat.
Czyli do podłączenia gniazda zapalniczki potrzebowałbym:
1. http://www.allegro.pl/ite...owy_12v10a.html
2. włącznik taki zwykły od lampki? (chciałbym móc odłączać prąd)
3. bezpiecznik (żeby wszystko było cacy)
Rozumiem, że odpowiedni bezpiecznik zakupię na allegro.
Jedno pytanie jak poprowadzić kable od nawigacji, aż do gniazda zapalniczki? Nawigację mam przy zegarach
Matizyahu - Pon 17 Maj, 2010
1. Tak - tylko tego. Ja mam podobne, ale własnej roboty.
2. Wyłącznik może być najprostszy z możliwych. Aczkolwiek ja mam pod siedzeniem i też planowałem wyłącznik, ale nic się nie działo, więc dałem sobie spokój.
3. Bezpiecznik tam chyba jest jakiś w tym zestawie. Na allegro można kupić specjalnie obsadki do bezpieczników do zamontowania na kabel. Polecam przejść się do sklepu motoryzacyjnego, bo razem z przesyłką wyjdzie Cię drożej niż wycieczka do sklepu.
Gdybyś kupował ten zestaw, a widzę, że masz wersję "F" to możesz zrobić dziurę w tym czarnym wypełnieniu owiewki i wstawić gniazdo ładnie na stałe i wtedy zwykła ładowarka sięgnie bez problemu. Jeśli nie chcesz robić stałej modyfikacji to ja robię tak:
Mam podłączone kable do akumulatora a samo gniazdo mam pod gumą mocującą narzędzia. Podłączam ładowarkę uniwersalną (taka do której podłączasz kabel USB), podłączam długi kabel i pod siedzeniem do tankbaga tam gdzie leży nawigacja.
Plaster - Wto 18 Maj, 2010
Ja wlasnie wczoraj na allegro kupilem gotowy zestaw gniazda zapalniczki:
To teraz pozostaje mi kupic GPS-a
Matizyahu - Wto 18 Maj, 2010
A tak z ciekawości zapytam... Będziesz nabywał coś z propozycji zwykłych, czy raczej jakieś urządzenie, którego producent twierdzi, że jest wodoodporne?
joeey - Wto 18 Maj, 2010
Plaster, mógłbyś zapodać linka do aukcji?
Matizyahu napisał/a: | Będziesz nabywał coś z propozycji zwykłych, czy raczej jakieś urządzenie, którego producent twierdzi, że jest wodoodporne? |
Chcę to zrobić jak najmniejszymi kosztami, więc to co wyjdzie taniej
Dzięki za odpowiedź, bardzo pomogłeś
gontar - Wto 18 Maj, 2010
To chyba to: http://allegro.pl/item104...cykl_gz002.html
EDIT: też zamówiłem, bo prędzej czy później na pewno sie przyda
Plaster - Wto 18 Maj, 2010
gontar zgadza sie to jest ta aukcja
kruk - Sob 25 Gru, 2010
Odświeżam temat... Czy taki zestaw będzie odpowiedni i ma wszystko co potrzeba?
Misiek - Nie 26 Gru, 2010
kruk napisał/a: | Odświeżam temat... Czy taki zestaw będzie odpowiedni i ma wszystko co potrzeba? |
Tak...
tornado50 - Nie 26 Gru, 2010
Zobacz też to: http://www.moto-akcesoria...tocykla,p,21915
kermit88 - Nie 26 Gru, 2010
Proponuję zrobić sobie samemu niż płacić 80zł. Wychodzi to w naprawdę groszowych sumach, i jest banalnie proste.
- Gniazdo na bezpiecznik + bezpiecznik ok 5zł (w sklepach elektronicznych bez problemu idzie dostać)
- kabel- chyba każdy znajdzie kawałek kabla w domu, jak nie to też kilka zł
- gniazdo zapalniczki to ok 10zł, ja wolałem przejść się wieczorem na złom i "pożyczyć" z jakiegoś golfa
- ewentualnie można dodatkowo zastosować włącznik- jakieś 1,5zł
Mi wyszło ok 7zł, nawet kupując gniazdo zapalniczki powinniśmy się zmieścić w 20zł. Nie dajcie się skubać z kasy
teja-1010100 - Pon 27 Gru, 2010
kermit88 napisał/a: | Nie dajcie się skubać z kasy |
To nie do końca to samo :
- Posiada uniwersalne mocowanie do kierownicy (calowe/metryczne)
- Gniazdko posiada gumową zatyczkę która chroni przed wilgoci
no i oszczędza czas .
kermit88 - Pon 27 Gru, 2010
No może i tak, nie każdy ma czas, ale takie majsterkowanie to sama przyjemność, a co do mocowania i wodoodporności to trochę kreatywności i wszystko da się zrobić :
teja-1010100 - Pon 27 Gru, 2010
kermit88 napisał/a: | trochę kreatywności i wszystko da się zrobić : | np. coś naciągnąć ...
MacGyver - Pon 27 Gru, 2010
Czyż by społeczność forum to sami bogacze?? wątpię w to
yaszczi - Pon 24 Sty, 2011
Jest ktoś mi w stanie powiedzieć do jakiego przewodu najlepiej podpiąć gniazdko tak, aby działało po włączeniu stacyjki (nie świateł itp.) patrząc na schemat instalacji elektrycznej widzę tylko jakiś labirynt
AdamSsS - Pon 24 Sty, 2011
heh najprościej to zajrzyj do stacyjki z niej wychodzą trzy kable odszukaj który z nich daje plus po przekręceniu stacyjki i pod niego się wepnij .
yaszczi - Pon 24 Sty, 2011
no tak, teraz to wydaje się oczywiste, dzięki
Bartek_S - Sro 02 Lut, 2011
a ja mam takie pytanie. Chce zapalniczkę wmontować w owiewce bo tam mi najbardziej pasuje. Czym najlepiej zrobić otwór?? Myślałem żeby przewiercić ale nie wiem jak taki plastik się zachowuje
booster27 - Wto 16 Kwi, 2013
Taki plastik po przewierceniu robi się dziurawy. Zwyczajnie, jak to plastik, jak się boisz to sprawdź w miejscu niewidocznym, pod owiewką gdzieś.
A otwory robi się otwornicą lub dużym wiertłem, myślę że lepsze będzie do drewna.
pawell12344 - Wto 16 Kwi, 2013
booster27nagroda dla Ciebie
yaszczi - Wto 16 Kwi, 2013
booster27 napisał/a: | Taki plastik po przewierceniu robi się dziurawy. |
booster27, na pewno kolega Bartek_S będzie wdzięczny Tobie za odpowiedź na pytanie, które zadał ponad 2 lata temu
booster27 - Wto 16 Kwi, 2013
Wiem ale może odpowiedź komuś się przyda na te trudne pytanie
Spojrzałem na datę, a aktywny jeszcze jest ?
Tak czy siak, jak ktoś wcześniej pisał, żeby nie przepłacać można zrobić samemu całą instalację. Tak też planuję, jutro wycieczka do elektronicznego i na szrot.
A montaż do owiewki (wersja F) od wewnątrz żeby nie było widać.
Thomson - Czw 25 Kwi, 2013
werd napisał/a: | Ja zakupiłem zestaw i podłączyłem troszeczkie inaczej, mianowicie podłączyłem pod kanapą do przewodów od świateł. Sprawa trochę bezpieczniejsza gdyż prąd w "zapalniczce" pojawia się dopiero po przełączeniu włącznika świateł mijania. Problem z połączeniem bezpośredni do aku jest taka ze podczas postoju wciąż masz w gniazdku prąd |
Mam już od dawna podłączone gniazdo zapalniczki bezpośrednio do akumulatora (z bezpiecznikiem), ale chciałbym mieć prąd w zapalniczce tylko jak przekręcę kluczyk. Chciałbym również żeby gniazdo było umiejscowione pod kanapą. Pytanie: jak zlokalizować wspomniany kabelek od świateł?
EDIT: wybaczcie upierdliwość, ale chciałbym ogarnąć temat tego podłączenia, a nie chcę w ciemno próbować. Poniżej wrzucam fotki tego co widać u mnie pod kanapą, będę wdzięczny za wskazanie najlepszej opcji podłączenia zapalniczki tak, żeby prąd był tylko po przekręceniu kluczyka.
PAWULON 540 - Czw 13 Cze, 2013
Witajcie
Nie czytałem wszystkich postów więc może się powtórzę z mojego doświadczenia gniazdo do zapalniczki najlepiej na długim przewodzie zwinięta i schowane normalnie pod fotelem. Może mało estetycznie ale przed zrobieniem gdziekolwiek dziury spróbujcie a potem działajcie dalej ja mam około 2m przewodu luźnego z gniazdkiem i możliwości użycia bez ograniczeń. O podłączeniu nie ma co pisać bo chyba wszystko jest napisane.
Thomson - Czw 13 Cze, 2013
PAWULON 540 napisał/a: | O podłączeniu nie ma co pisać bo chyba wszystko jest napisane |
No wlaśnie nie do końca. Padło stwierdzenie, że można podłączyć się pod przewody od świateł, ale nikt nie odpowiedział mi, które to są. A w taki właśnie sposób chciałem sobie podłąćżyć zapalniczkę.
_ANIOŁ_ - Czw 13 Cze, 2013
Pod światło? Kiepski pomysł.
Thomson - Czw 13 Cze, 2013
Nie jestem niestety specem od elektryki, także liczę na wszelkie sugestie. Generalnie zależy mi na tym, żeby prąd w gnieździe był tylko przy przekręconej stacyjce. No i fajnie by było jakby dało się podłączyć pod kanapą to bym nie musiał ciągnąć kabla przez cały motocykl. Ewentualnie jeśli można złapać plusa gdzieś blisko kierownicy to pomyślę nad umieszczeniem gniazda za owiewką, bo teraz akurat mam tam możliwość montażu bez żadnego cięcia czy. wiercenia.
studi - Czw 13 Cze, 2013
Thomson napisał/a: | pomyślę nad umieszczeniem gniazda za owiewką |
Też w F'ce miałem gniazdo zapalniczki pod owiewką przymocowane do wspornika owiewki, bez wiercenia czegokolwiek.
Gniazdo zapalniczki powinieneś podłączyć bezpośrednio do aku poprzez dodatkowy bezpiecznik tak aby nie obciążać dodatkowo kabli, bo one nie są zbyt grube w GS'e, jeśli chcesz aby stacyjka odcinała gniazdo trzeba zastosować dodatkowy przekaźnik z cewką podłączoną za stacyjką. Taki kabel znajdziesz pod prawą owiewką tylną, będzie to jeden z pomarańczowych lub biało-pomarańczowych kabli dochodzących do jednego z przekaźników tam umieszczonych.
schemat jak to połączyć poniżej
Thomson - Pią 14 Cze, 2013
Dzięki za pomoc. Póki co mam bezpośrednio do aku z bezpiecznikiem, w wolnej chwili i z pomocą kogoś bardziej kumatego niż ja będę kombinował z tym podłączeniem
tombartosz - Pią 14 Cze, 2013
Odnośnie prądu tylko po załączonej stacyjce:
Schemat (dla wersji z wyłącznikiem świateł):
i tam, na kabelku pomarańczowym mamy napięcie po przekręceniu stacyjki (Ignition switch). Najlepiej się podpiąć zapewne bezpośrednio przy stacyjce (pewnie najlepiej w kostce w przy światłach w wersji E, nie wiem jak jest w F), ale widzę, że można także przy przełączniku świateł, starterze, lampkach, przełączniku od świateł drogowych (mrugania) a z tyłu to zapewne przy włączniku świateł stopu od tylniego hamulca.
Bezpiecznik można dać, pewnie taki ok 5A, albo wcale bo obwód jest już zabezpieczony (wtedy podłączyć przy stacyjce - tam będą zapewne najgrubsze przewody).
Pozdrawiam
_ANIOŁ_ - Pią 14 Cze, 2013
Więc skoro dałem bezpośrednio pod aku z bezpiecznikiem 1A to już źle?
studi - Pią 14 Cze, 2013
_ANIOŁ_, a kto powiedział, że tak jest źle poza tym, że chyba trochę za mały bezpiecznik, zależy do czego używasz.
tombartosz - Pią 14 Cze, 2013
1A = ok 12W co jest na styk do nawigacji. Polecałbym wymienić na 2-5A albo chociaż wozić ze sobą coś na zapas. Przy podłączaniu bezpośrednio pod akumulator zwróćcie uwagę na to aby przewód od klemy do bezpiecznika był jak najkrótszy i jak najpewniej zamontowany. Zwarcie na tym odcinku (albo przetarcie i zwarcie do ramy) = fajerwerki i możliwy nawet pożar.
dymny - Pon 17 Cze, 2013
studi napisał/a: |
schemat jak to połączyć poniżej |
W pełni się z Tobą zgadzam, ale (z całym szacunkiem do Twojej wiedzy) myślę, że jak widać po postach powyżej,
Cytat: | Póki co mam bezpośrednio do aku z bezpiecznikiem, w wolnej chwili i z pomocą kogoś bardziej kumatego niż ja będę kombinował z tym podłączeniem |
Twoj schemat wygląda na zbyt skompikowany dla zwykłego forumowego zjadacza chleba a podłączenie przecież jest banalnie proste.Może w takiej formie będzie bardziej czytelne
Przekaźnik może być np. taki:
misiorek - Pon 17 Cze, 2013
dymny, jestem z Ciebie dumny, chyba nikt wcześniej nie zrobił schematu lepiej od Ciebie!
ja, nie znając się na schematach, wiem, jak to zrobić
studi - Pon 17 Cze, 2013
dymny napisał/a: | Twoj schemat wygląda na zbyt skompikowany dla zwykłego forumowego zjadacza chleba |
chciałem odpowiedzieć, a nie szukałem odpowiedniej grafiki to fakt, tak było szybciej.
misiorek napisał/a: | ja, nie znając się na schematach, wiem, jak to zrobić |
A co jak będziesz miał inny przekaźnik o innych oznaczeniach styków.
misiorek - Pon 17 Cze, 2013
jeżeli będzie taka konieczność, to zapytam się kogoś z rodziny, same elektroświry, a jeśli to nie pomoże, to sobie kupię odpowiedni, taki jak jest podany w schemacie
RedShadow - Pon 17 Cze, 2013
A wystarczy spojrzeć na schemat na przekaźniku
Thomson - Sob 06 Lip, 2013
Wybaczcie długi czas milczenia ale nie miałem za bardzo czasu na ogarnięcie tematu.
Thomson napisał/a: | w wolnej chwili i z pomocą kogoś bardziej kumatego niż ja będę kombinował z tym podłączeniem |
Teraz po zerknięciu na schemat dymnego nie będę musiał angażować osób trzecich i sam zmontuję instalację. Dzięki wielkie
|
|