.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Tuning i akcesoria - Wytrzymalosc opon

Plaster - Czw 08 Maj, 2008
Temat postu: Wytrzymalosc opon
Jesli przyjdzie czas na wymiane opon w waszym sprzeciku(lub juz to zrobiliscie) napiszcie tutaj ile kilometrow udalo wam sie zrobic. W ten sposob za jakis czas bedziemy mieli rozeznanie co do przebiegow osiaganych na poszczegolnych markach gum.
Yarccom - Czw 08 Maj, 2008

hmm ale to ma sens tylko dla nowych opon ;)
bo na używkach to wiadomo

romanS - Czw 08 Maj, 2008

mam od nowości bridgstony batlaxy i przejechałem 20000 w dwa lata, zbliżam się do momentu wymiany, opona zamówiona 490 zl.
Plaster - Czw 08 Maj, 2008

Yarccom napisał/a:
hmm ale to ma sens tylko dla nowych opon ;)
bo na używkach to wiadomo
no na to nawet nie wpadlem bo nigdy nie kupuje uzywek :D oczywiscie temat dotyczy TYLKO NOWYCH OPON.
Plaster - Czw 08 Maj, 2008

romanS napisał/a:
mam od nowości bridgstony batlaxy i przejechałem 20000 w dwa lata, zbliżam się do momentu wymiany, opona zamówiona 490 zl.
20 tys na jednej oponie to super wynik tu chodzi o tylna,przednia czy obydwie?
retro303 - Nie 18 Maj, 2008

Chłopaki mam od kiedy kupiłem Gsa jakies dziwne opony, mowia o nich mokre wyczynowe czy jakos tak, umieszczeam fotke. Czy mozna jezdzic na czyms takim? Do jakis celow jest ta opona, jak sie trzyma drogi?
Yarccom - Nie 18 Maj, 2008

wyglądają na heidenau K ileśtam :oczami:

raczej do spokojniej jazdy turystycznej podobno na mokrym sie ślizgają
jezelki usłyszałes to od sprzedającego to padłeś ofiarą marketingowego zagrania
BTW jezeli to te to bieżnik mają jak zimówki z takimi lamelkami :rotfl:

Breżniew - Nie 18 Maj, 2008

Yarccom napisał/a:
wyglądają na heidenau K ileśtam :oczami:

raczej do spokojniej jazdy turystycznej podobno na mokrym sie ślizgają
jezelki usłyszałes to od sprzedającego to padłeś ofiarą marketingowego zagrania
BTW jezeli to te to bieżnik mają jak zimówki z takimi lamelkami :rotfl:


To nie sa heidenau k63. :hyhy:

retro303 - Nie 18 Maj, 2008

sprawdze dokladnie co to jest i napisz.. Poprzedni wlasciciel takie zalozyl i sam na takich jezdił.
Majic - Nie 18 Maj, 2008

Breżniew napisał/a:
To nie sa heidenau k63. :hyhy:

A może Heidenau K66 ? :hyhy:



Na zdjęciu są odwrotnie pokazane niż założone na moto.

Yarccom - Nie 18 Maj, 2008

no własnie o niej myslałem ;)
Sc0uT - Nie 18 Maj, 2008

Ja latałem na heidenau'ach poprzendi sezon i 10tys na nich zrobilem - tyl byl jesczze dosc fajjny, ale co z tego, jak slabo sie drogi trzymaly przy szalenstwach... Na koniec sezonu ją spaliłem ;) a przod jesczze trzymam do czasu, az kupie komplecik czegos porzadnego !
hubertgontarz - Nie 18 Maj, 2008

Scout dla Ciebie PIRELLI SPORT DEMON.
Jak będziesz miał założone to pisz jak się jeździ i jaka różnica na winklach.

retro303 - Pon 19 Maj, 2008

no chłopaki wlasnie to jest ta opona co na zdjeciu. mam z przodu ja nówke a z tyłu juz lekko zajechana, oplaca mi sie obie wymieniac czy moze z przodu narazie jeszcze ja zostawic a z tylu tylko? Raczej jezdze spokojnie, nie szaleje na codzien. Co myslicie? Vzy te opony to naprawde taka kupa?
Yarccom - Pon 19 Maj, 2008

jak masz kase wymineiaj jak nie to nie wymieniaj kompletu tylko pojedynczo

masz znaki graniczne na oponie to mozesz zobaczyc czy juz trzeba wymieniac czy nie ;)

i nie wierz w teksty deszczowe wyczynowe :rotfl:

83matys - Pią 23 Maj, 2008

To co w takim razie warto kupic zakladajac ze nabywca jest sklonny, w granicach rozsadku, zaplacic za jakosc i przede wszystkim bezpieczenstwo? Jazda raczej po asfalcie (glownie miasto) - nauka jazdy na jednosladzie.
Plaster - Pią 23 Maj, 2008

nadszedl czas na wymiane tylnego laczka :kwasny: na dunlopie arrowmaxie D103 zrobilem 8tys km dla mnie to troche za malo. ogolnie jezdzi sie na nich bardzo dobrze(a lubie odkrecac manetke). teraz zastanawiam sie nad GT501 bardziej turystyczna ale za to bieznik gruby.
mikiet - Nie 25 Maj, 2008

siema,
a propos pirelli sport demon, to ja kupiłem nowe z net-caru. wyszły ok 500 chyba, może 600zl.
spędziłem z nimi sporo kółek na torze. jeździło się bardzo super. jak je sprzedawałem to miały z 6000km. jeszcze długo chyba pojeżdżą. używane były w GS500 Cup więc nie wydaję mi się że jest jakakolwiek lepsza opona.
śmiało kupujcie przód i tył na raz. jak zjedziecie tę warstewkę syliconu co jest na każdej nowej oponie, to odwijać można zawsze i wszędzie pełną parą. Naprawdę, nie ma lepsiejszej!:) Miałem pełne zaufanie do tej oponki, czego nie mogę powiedzieć o Metz'u Z6 w VFRze-co prawda już jest zjechana opona, ale strasznie się jeździ po torze bez pewności!
Aha- i nie jeździjcie na dwóch różnych oponach z tyłu i z przodu jak Wam życie miłe!:))
pozdro
mikiet

83matys - Nie 25 Maj, 2008

Ja sie zdecydowalem na Michelin Pilot Activ. Zbierają dobre opinie. Komplet z wymiana okolo 800 zł. Nie jest to mało, ale na bezpieczeństwie lepiej nie oszczędzać. Myślę, że w tym, najpóźniej w przyszłym tygodniu uda mi sie wstawic motocykl na przeglad i wymiane gum.
Plaster - Nie 25 Maj, 2008

mikiet napisał/a:

Aha- i nie jeździjcie na dwóch różnych oponach z tyłu i z przodu jak Wam życie miłe!:))
pozdro
mikiet
jesli uzywasz moto do jazdy po torze to sie z toba zgodze ale do normalnego smigania spokojnie mozna miec dwie inne opony i nic z tego powodu sie nie stanie. ja w tej chwili mam dwa dunlopy arrowmaxy D103 ale tyl juz mi sie skonczyl bo byl zmieniony wczesniej niz przod. w sobote jestem umowiony w serwisie i zakladam dunlop arrowmax GT501 gdyz zalezy mi na dobrym odprowadzaniu wody a ten model ma pod tym wzgledem dobra opinie http://www.opony.pl/opony...119960&rodzaj=4
Plaster - Sob 31 Maj, 2008

no i lipa nie bedzie modelu GT501. dalem rano moto na wymiane oponki z tylu i myslalem ze gosciu zalozy mi ta gume ktora zamowilem tydzien temu. wracam po godzine patrze a tu mam D103 taka jaka mialem wczesniej :zdziwko: pytam sie czemu jest ta a nie inna? odp: co to za roznica ta tez jest dobra, GT501 jest do ciezszych motocykli. dobra temat odpuscilem, bo wiem ze D103 sa ok zrobilem na nich 8tys km, i nigdy mnie nie zaskoczyly. tylko nie moge zrozumiec tej glupiej francuskiej mentalnosci... to ja place i decyduje jaka opone chce i tyle.
MATI.Evo - Nie 01 Cze, 2008

Plaster napisał/a:
no i lipa nie bedzie modelu GT501. dalem rano moto na wymiane oponki z tylu i myslalem ze gosciu zalozy mi ta gume ktora zamowilem tydzien temu. wracam po godzine patrze a tu mam D103 taka jaka mialem wczesniej :zdziwko: pytam sie czemu jest ta a nie inna? odp: co to za roznica ta tez jest dobra, GT501 jest do ciezszych motocykli. dobra temat odpuscilem, bo wiem ze D103 sa ok zrobilem na nich 8tys km, i nigdy mnie nie zaskoczyly. tylko nie moge zrozumiec tej glupiej francuskiej mentalnosci... to ja place i decyduje jaka opone chce i tyle.


A podobno "klient płaci, klient żąda.."

jacek - Pią 28 Sie, 2009

Może odświeże bo temat może sie przydać.

Ile przejezdzacie na tylniej oponie, ja jestem troche zaskoczony bo w oponie HEIDENAU 130/70-17 K64 po ok. 5 tys bierznik znika w oczach choć do końca jeszcze daleko.

Ile przejezdzacie, piszcie model opony i dystans w km

hubertgontarz - Pią 28 Sie, 2009

Metzeler Lasertec:
* przód - po ok. 10 tys. km wygląda przyzwoicie, myślę że starczy na ok. 15-20 tys. km
* tył - 10 i koniec i praktycznie koniec życia.

Następnie testuję opony Shinko kupione za przyzwoite pieniądze (385 zł z przesyłką za komplet opon)

Inku - Sob 12 Wrz, 2009

Bridgestone Battlax 45.

- tył. Punkt graniczny po przejechaniu jakiś 14 tys.km. Ale jeszcze dokulałem na niej 6tys.km :) Nie było najmniejszej różnicy w jeździe, bo boki odprowadzały wodę.
Na pewno bym ich znów nie założył bo przy mocniejszych pochyleniach dupa odjeżdżała.
Na mokro można było osiągać całkiem przyzwoite opóźnienia.

- przód. Po przebiegu ponad 20 tys.km opona miała jeszcze ok. 20-30% bieżnika, ale lekko już spękała, miała 5 lat i była sklockowana więc poszła na śmietnik.

Maxxis Promaxx

- tył. Po przebiegu 10 tys.km do punktu granicznego zostało już bardzo niewiele, może na 1-2 tys.km. Trzymanie na suchym całkiem przyzwoite, nie ma uślizgów jak na bridgestone. Żeby się dobrze pobawić opony muszą być bardzo mocno rozgrzane i wtedy można przytrzeć nawet tłumikiem w zakrętach.
Na mokrym gorzej niż bridgestone. Mają alergię na białe, nawet jak białe jest suche.

- przód. Po przebiegu 10tys.km opona wygląda bardzo ładnie, powinna przekulać jeszcze 8-10tys.km

martinseeling - Sob 12 Wrz, 2009

witka mam pytanie kupilem nowa opone continental do suzi mej i przejechalem na niej okolo 500 km ale jak wchodze w zakrety to czuje ze czasem dostaje dziwnych drgan i niewiem od czego moze za slaba opona moze za mieka lub twarda i troche mam stracha jak sie pochylam
Jamez - Sob 12 Wrz, 2009

a sprawdzałeś ciśnienie?

[ Dodano: Sob 12 Wrz, 2009 ]
a tak swoją droga nie wiem czy ktoś już czytał:

http://www.scigacz.pl/Sta...mity,10566.html

martinseeling - Sob 12 Wrz, 2009

ja nie tylko serwisant zakladajac mi nowa opone pompowal mi opone a mozesz powiedziec jakie powinno byc cisnienie w tylniej oponie
Jamez - Sob 12 Wrz, 2009

ja mam standard - bez plecaka 2,25 tył i 2,50 przód.
nefliqs - Sob 12 Wrz, 2009

Jamez napisał/a:
http://www.scigacz.pl/Sta...mity,10566.html

Jakoś mi się w ten artukuł nie chce wierzyć. Przecież wiadomo, że po jakimś czasie guma pęka ze starości.
A i sposób przeprowadzania tego testu jest co najmniej mało profesjonalny. Może to zgłośić do Pogromców Mitów :)

JunioRRex - Sob 12 Wrz, 2009

Oczywiście artykuł jest prawidziwy. Tylko że ta 5letnia opona leżała w w pomieszczeniu w którym była odpowiednia temperatuta, wilgotność itd. poprostu odpowiednio przechowywana. Taka opona co leży w sklepie na półce albo w magazynie straci swoje właściwości, mogą pojawić sie pękniecia..
nefliqs - Sob 12 Wrz, 2009

A po jakim czasie powinno zmienić się opony od ich założenia, zakładając, że bierznik jest jeszcze ok? Wczoraj patrzyłem na Octavke ojca mi ma laki z 2004r.
Jamez - Sob 12 Wrz, 2009

nefliqs napisał/a:
po jakimś czasie guma pęka


eee... myślę że obecne technologie jednak ten czas wydłużają w stosunku do czasów Mr Michelin :P

mr0zd - Nie 13 Wrz, 2009

Zmieniaj gumy jak zacznie brakować bieżnika, albo zauważysz takie małe pęknięcia, albo guma zacznie być twarda i się będzie ślizgać
Tomek_K. - Nie 13 Wrz, 2009

Tak się tylko zastanawiam dlaczego część z Was kupuje niemarkowe opony? Na bezpieczeństwie nie można oszczędzać, a dobre opony to podstawa.
hubertgontarz - Nie 13 Wrz, 2009

Tomek co oznacza nie markowe opony?
I ile ma kosztować dobra opona i jaka opona jest dobra do GS-a?

Miałem Metzelery, po dotarciu przyczepność przyzwoita.
Kilkaset km zrobiłem na Maxxisach i przyczepność chyba nawet lepsza niż na Metzlerach mimo niższej ceny.
Nie wiem jak Shinko, kupiłem bo znalazłem komplet opon za 385 zł z przesyłką.
W innym sklepie taki sam komplet kosztuje ponad 500 zł

http://www.allegro.pl/ite..._130_70_17.html
http://www.allegro.pl/ite..._110_70_17.html

Więc patrzeć na poziom cen, to Shinko mogą być droższe niż Maxxisy (u tego samego sprzedawcy). Mają wysoki indeks prędkości, odpowiedni indeks nośności, są wzmacniane kevlarem. Zapewne będą bardziej śliskie na mokrym, na suchym powinno być przyzwoicie.

Lemon - Nie 13 Wrz, 2009

Tomek_K. napisał/a:
a dobre opony to podstawa.

a teorie mozna to sobie w dupe włożyć..

czym dla ciebie sa "markowe" opony? to takie ktore produkuje firma X od 50ciu lat? dlatego że marka jest "znana" "rozpoznawalna" ze reklamy na eurosporcie widziales???

chlopie jedz sobie na wyscigi i popytaj na jakich gumach smigają chlopcy- 9. na 10 firm nie bedziesz w ogóle kojarzył!
swiat opon to nie tylko magiczne B czy ludek tluscioszek..

ps. wiesz że firma maxxis produkuje juz swoje produkty od ponad 40! lat? do quadów, motocykli, na tor, do driftu, do rowerów, skuterów, ciężarówek offroad'owych, gokardów..
:looka:

martinseeling - Nie 13 Wrz, 2009

a co mozecie powiedziec o firmie continental
Lemon - Nie 13 Wrz, 2009

martinseeling napisał/a:
a co mozecie powiedziec o firmie continental

to samo co o każdej innej. ze jest duza (bądź mała), że ma produkty dobre (bądź złe), że ceny sa wysokie (bądź niskie) a skład mieszanki jest bardziej miekki (bądź bardziej twardawy)

chyba że masz na mysli coś konkretnego- tzn interesuje cie jakis ich produkt bo tak ogolnie o firmie to mozna pewnie spoooooooro..
:wstyd:

Inku - Nie 13 Wrz, 2009

Jamez napisał/a:

a tak swoją droga nie wiem czy ktoś już czytał:

http://www.scigacz.pl/Sta...mity,10566.html



Tak, swoją drogą czytałem. A Ty wyciągnąłeś odpowiednie wnioski? Bo tam jest napisane, że opona ze starym DOTem przechowywana w odpowiednich warunkach zachowuje swoje właściwości. Czym innym jest opona która przez 5 lat jeździ, ma określoną ilość cykli rozgrzewania, do tego potrafi stać w 40C upale, deszczu, niskiej temp. itd.

Jamez napisał/a:

ja mam standard - bez plecaka 2,25 tył i 2,50 przód.


Akurat na odwrót. Ciśnienie bez obciążenia to 2,25 dla przodu, 2,5 dla tyłu.

[ Dodano: Nie 13 Wrz, 2009 ]
Lemon napisał/a:


czym dla ciebie sa "markowe" opony? to takie ktore produkuje firma X od 50ciu lat? dlatego że marka jest "znana" "rozpoznawalna" ze reklamy na eurosporcie widziales???



Odpowiem za Tomka. Dobre opony to takie które mają odpowiednią mieszankę, która jest przyczepna w warunkach w których jeździmy (bądź chcemy jeździć). Która firma produkuje? Taka, której model osiąga wysokie noty w testach porównawczych bądź, jest wysoko oceniana przez znajomych. I tak np. dobrą oponą do winklowania jest Michelin Pilot Power stestowana przez 2 moich znajomych, którzy byli z niej bardzo zadowoleni, dodatkowo w testach miała dobre noty :]

Lemon napisał/a:

chlopie jedz sobie na wyscigi i popytaj na jakich gumach smigają chlopcy- 9. na 10 firm nie bedziesz w ogóle kojarzył!
swiat opon to nie tylko magiczne B czy ludek tluscioszek..


Możesz wyjawić nazwy tych firm? Na torze nie widziałem nikogo kto na oponach firmy Krzak jeździł supersportem (to że nie widziałem nie znaczny, że nikt nie jeździł)


Pozdro

Lemon - Nie 13 Wrz, 2009

Inku napisał/a:
Dobre opony to takie które mają odpowiednią mieszankę, która jest przyczepna w warunkach w których jeździmy (bądź chcemy jeździć). Która firma produkuje? Taka, której model osiąga wysokie noty w testach porównawczych bądź, jest wysoko oceniana przez znajomych. I tak np. dobrą oponą do winklowania jest Michelin Pilot Power stestowana przez 2 moich znajomych, którzy byli z niej bardzo zadowoleni, dodatkowo w testach miała dobre noty

i nie sposób się nie zgodzić tyle że kolega mowi tu o niemarkowych w odniesieniu np do maxxisow, a nie krzakach.. bo zadnych 'nie spelniających norm' raczej nikt tu nie poleca, a te które on uwaza za "niemarkowe" przetestowało juz wielu

Tomek_K. - Nie 13 Wrz, 2009

Spokojnie Panowie, nie irytujcie się.

Nie wiem jakie konkretnie opony na GSa są dobre, ale np. na samochodowych już się znam i nigdy na nie nie żałowałem pieniędzy.

Niektórym z Was wystarcza przyzwoita przyczepność, inni (w tym i ja) wymagają więcej. Dla SVki kupię Pirelli Diablo - opona ta zbiera świetne recenzje.

Lemon - Nie 13 Wrz, 2009

Cytat:
Dla SVki kupię Pirelli Diablo - opona ta zbiera świetne recenzje.

to jakbys chcial jakies potorowe diabły daj znać :P

martinseeling - Nie 13 Wrz, 2009

jakie macie pomysly do mojego problemu z tylnia opona ktora ma dziwne objawy na zakretach przy pochylaniu.

myslalem ostatnio aby moze boki wziasc papierem sciernym wodnym troszke przejechac

Tomek_K. - Nie 13 Wrz, 2009

Lemon napisał/a:
Cytat:
Dla SVki kupię Pirelli Diablo - opona ta zbiera świetne recenzje.

to jakbys chcial jakies potorowe diabły daj znać :P

Wolę nówki. :P Nie myl Diablo Strada/Rosa z Diablo Corsa/Supercorsa.

hubertgontarz - Nie 13 Wrz, 2009

Tomek najpierw motocykl musisz kupić, późnij martw się o opony.
Ciekawe co zrobisz jak właściciel będzie miał założone opony Maxxis, Shinko w stanie bdb, czy będziesz na Pirelki tak od razu zmieniał.

Jamez - Nie 13 Wrz, 2009

[quote="Inku"]
Akurat na odwrót. Ciśnienie bez obciążenia to 2,25 dla przodu, 2,5 dla tyłu.

sorry, oczywiscie masz racje, źle napisałem

Tomek_K. - Nie 13 Wrz, 2009

hubertgontarz napisał/a:
Tomek najpierw motocykl musisz kupić, późnij martw się o opony.
Ciekawe co zrobisz jak właściciel będzie miał założone opony Maxxis, Shinko w stanie bdb, czy będziesz na Pirelki tak od razu zmieniał.

Ja się o nic nie martwię. ;) No może jedynie tym że nie stać mnie na CBR-kę. ;)

W takim wypadku gdyby na oponach było dużo mięsa to zostawiłbym je, z tym że miałbym do nich ograniczone zaufanie.

dziobak - Nie 13 Wrz, 2009

Tomek_K. napisał/a:
W takim wypadku gdyby na oponach było dużo mięsa to zostawiłbym je, z tym że miałbym do nich ograniczone zaufanie.

Polecam zawsze mieć ograniczone zaufanie do opon, nawierzchni, stroju i miliona innych rzeczy na drodze ;)

Odnośnie opon, w moim GS-ku przy przebiegu nieco ponad 11kkm fabryczne Bridgestone'y trzymają się nadzwyczaj dobrze jeśli chodzi o głębokość bieżnika. Zastanawiam się jedynie nad zużyciem gumy, chociaż też nie wygląda źle. Opony wyprodukowane w 2005... Motocykl garażowany. Myślę, że z rok jeszcze wytrzymają, a później... o wymianę będę się martwił ja lub przyszły właściciel.

Sanchos - Pon 14 Wrz, 2009

co do pirelek do mam sport demony i ....... przednia tragedia rocznik 2007 52 tydzień a guma spękana jak by z 10 lat miała - pęknięcia nawet przy samej obręczy.
Byle do końca sezonu - a dokładniej tygodnia bo chyba niunia właściciela zmieni :(

mr0zd - Wto 15 Wrz, 2009

Najprawdopodobniej przechowywana był w złych warunkach, nie wiń od razu modelu, bo to że opona spękała tak tragicznie po 2 latach jest niemożliwe
KaRToN - Wto 15 Wrz, 2009

ja wcześniej miałem tylną opone firmy shinko ale takie były jak kupiłem gs'a, jakieś dwa miesiące temu założyłem nowy komplet Pirellek i jestem zachwycony, z tylu mam sport diablo a z przodu właśnie sport demon. Opony nowe no i komfort jazdy niesamowity, bylem na wycieczce nad morzem (1800km) i sprawowały sie idealnie.

To co piszesz to pewnie wina składowania opony, może zmarzła kiedyś albo na nią padało itp.

Co do Shinko które miałem wcześniej, nie polecam. Co chwile widzę kogoś na takich oponach, są bardzo ostatnio popularne no i kuszą ceną. Kupisz nowe założysz i na chwile jeździ się fajne a później kolejna opona... Takie opinie słyszałem od kilku osób co je założyli i zgodnie mówią: "nigdy więcej":) Trochę wyszła może antyreklama, ale pisze co słyszałem i na swoim przykladzie. Jestem osobą która woli wydać trochę więcej ale mieć coś porządnego a przede wszystkim bezpieczniejszego. Ale może komuś się dopasowały do jego stylu jazdy.

Sanchos - Wto 15 Wrz, 2009

Co do składowania to jak ją kupowałem to miała może z 4 mc
już nie pamiętam ktoś polecał z forum te pirelki ale zamawiałem je w którymś z większych sklepów internetowych.
Były specjalnie sprowadzane z Niemiec bo brakowało akurat ich na stanie.
Moto stoi w ogrzewanym garażu tak więc .....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group