.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Kontrolka luzu

hubertgontarz - Wto 29 Kwi, 2008
Temat postu: Kontrolka luzu
Nie świeci mi kontrolka luzu, dzisiaj przestała.
Skrzynia biegów pracuje dobrze, bez większych zgrzytów, luz jest dobrze wyczuwalny - nawet bez kontrolki nie ma problemu z wrzuceniem luzu.

Wiadomo że należy sprawdzić żarówkę czy się nie spaliła.
Jak się do niej dostać? Od góry podważyć czy trzeba odkręcać zegary i w ten sposób tam się dostać?


Jeżeli nie żarówka to co innego sprawdzić?
Miałem czasami taką przypadłość że włączyłem luz i po chwili dopiero świeciła się kontrolka (zatrzymałem się na dwójce, włączone sprzęgło i wrzucam luz, czuję że luz jest wrzucony ale kontrolka się nie świeci, delikatnie puszczam sprzęgło - luz wrzucony i dopiero wtedy kontrolka się zaświeciła).

Oczywiście wolałbym żeby to tylko kontrolka się spaliła i tyle.

Breżniew - Wto 29 Kwi, 2008

Do żarówki można sie dostać po wyciągnięciu gumowej oprawki od spodu obudowy zegarów. dostęp utrudniony , ułatwieniem jest poluzowanie lub odkręcenie lampy.
hubertgontarz - Wto 06 Maj, 2008

Jest problem z kupieniem żarówki to kontrolek świateł luzu.
Żarówki tego typu mają 12V 3 lub 5W.
Z tego co wyczytałem (jedna serwisówka pdf, druga oryginał i Haynes) żarówka ma mieć następujące parametry 12V i 1,7W lub 3,4W.

Teraz mam pytanie: czy założyć 3W czy założyć diodę z rezystorem (3 zł)
http://picasaweb.google.p...209577655538754

pootietang - Wto 06 Maj, 2008

wkładaj te 3W. jak wsadzisz 3 to będzie świecić praktycznie jak 3,4 , ja mam 5 i nic się nie dzieje a kontrolki widoczne są nawet jak słońce zapodaje na nie bezpośrednio.
Kuraś - Wto 06 Maj, 2008

jak wsadzisz diode to jej nie zobaczysz w dzien.
Sc0uT - Wto 06 Maj, 2008

Problem z kupieniem ? Oo Ja kupilem zarowki na stacji w miasteczku, nie w miescie, wiec dziwne, ze w miescie nie ma ....
hubertgontarz - Wto 06 Maj, 2008

są 3 i 5W.
SUZUKI podaje 3.4W.

Sc0uT - Sro 07 Maj, 2008

Przejmujesz sie... Smiało wrzucaj 3W ! Jesli "pojdzie" to wrzucisz 5W i gra maszyna ;]
pootietang - Sro 07 Maj, 2008

3 nie pójdzie tylko będzie świecić jak 3.4 prawie. nie szukaj w ogóle 3.4 bo dostaniesz pewnie tylko w serwisie za bardzo wygórowaną cenę a no końcu i tak pewnie się okaże że to 3W
Breżniew - Sro 07 Maj, 2008

Kup żarówkę 5W . Mam takie w swoim bo musiałem wymienić i jest ok. W zegarach mam tez 5W polakierowane oryginalnie na czerwono. Efekt dużo lepszy od diod LED.
hubertgontarz - Wto 13 Maj, 2008

Posłuchałem rad.
Żarówka 5W zamontowałem.

Tak jak Breżniew pisał, dobrze jeżeli wymontuje się lampę, ułatwiony jest dostęp do 4 żarówek.
10 minut pracy i zrobione.

Temat uznaję za zamknięty.

raszek - Pon 19 Maj, 2008

ale orginalnie sa chyba 1w przynajmniej ja takie miałem ale wymieniajac wymieniłem wszystkie na 5w lepiej widoczne w słoneczne dni ale bardziej sie grzeja i pewnie szybciej sie spala u mnie w sklepie płaciłem 1,22zł za szt
Breżniew - Pon 19 Maj, 2008

Wcale szybciej sie nie spalą bo to jest nie zależne od mocy, tylko od napięcia zasilania, a to jest takie same dla wszystkich żarówek. Co do grzania to fakt , 1W czy 3,4W to nie 5W ale wszystkie kontrolki sa zapalane na krótką chwilę. Nie swieca się kilka godzin tak więc to nie problem. Poza tym jedna tylko kontrolka może świecić długo - niebieska od świateł drogowych. Z tym, ze w czasie jazdy pęd powietrza chłodzi cały zestaw zegarów łącznie z lampkami.
Mam żarówki wymienione od 2 lat i jest ok.

raszek - Pon 19 Maj, 2008

to dobrze bo ja byłem przekonany że jak sie grzeje to sie zmniejsza jej zywotność

dzieki za to ze mnie porwiłes

Alister - Czw 17 Lip, 2008

Troszkę odświeżę temat żarówek. Nie będę zakładał nowego żeby nie zaśmiecać

Wczoraj pierwszy raz wyjechałem jak już było ciemno i okazało się że ani obrotomierz ani prędkościomierz nie są podświetlone i nie widać ile się jedzie :) Jak się przyglądnąłem tym zegarom to nie widać tam miejsca na żarówki, może ktoś mnie oświecić gdzie te żarówki są i jakie? bo nie wydaje mi się żeby gs jeździł bez podświetlenia.

FighteR-600 - Pią 18 Lip, 2008

Jak się przyjżysz pod zegary będziesz tam miał 4 "kable" do podświetlania kontrolek i 2 "kable" idące do dalej. One własnie idą do obrotomierza i prędkościomierza... Jęsli chcesz wymienić sobie tam żarówki to musisz odkręcić całe zegary od półki górnej, odkręcić kubki, poluzować mocowania obtot. i prędk. i wszystko rozbebeszyć... Powyciągasz wtedy te dwie żarówki i wymienisz... Kup żarówki albo 3W albo 5W...
Alister - Pią 18 Lip, 2008

Jednym słowem muszę rozebrać całe zegary?
Majic - Pią 18 Lip, 2008

FighteR-600, nie trzeba odkręcać zegarów od półki.

Alister, odkręcasz linki od obrotów i prędkościomierza. Potem odkręcasz nakrętki ( lucz chyba 10 lub 8 - nie pamiętam ) na kubkach ( plastikowe osłony zegarów ) i wyjmujesz zegary. Pod spodem zegarów masz włożoną żarówkę. U mnie jak wymieniałem musiałem kupić żarówkę T10

FighteR-600 - Sob 19 Lip, 2008

Ja ogólnie wolałem rozebrać całe zegary... Miałem lepsze dojście do wszystkiego... Jeśli ktoś nie chce to nie musi odkręcać zegarów od półki.
Alister - Sob 19 Lip, 2008

Zrobione :)
Nie było z tym żadnego problemu :)
Chciałem sobie szybki liczników wyczyścić jeszcze od środka ale nie wiedziałem jak rozebrać zegar, więc pozostałem tylko przy wymianie żarówek.
Koszt naprawy 1,60zł :)
Dzięki za pomoc

metalbeast - Sob 19 Lip, 2008

też mam szybki usyfione od wewnątrz ;| czytając wątek już sie cieszyłem, że zdejmę kubki i jakos sie tam dostane.
Zaś co do żarówek - Breżniew, jaki efekt dają polakierowane na czerwono żarówki?

FighteR-600 - Sob 19 Lip, 2008

Efekt jest taki, że fajnie wyglądają w nocy, widziałem jak podświetlenie było na zielono i mi się podobało... Ja jak kiedyś zmieniałem wszystkie żarówki to wsadziłem same białe i teraz troszkę żałuje...
MATI.Evo - Sob 19 Lip, 2008

Ja mam niebieskie podświetlanie :P
metalbeast - Nie 20 Lip, 2008

za niebieskie to ja podziękuje ;/ ale czerwone było by ok.
Może być diodowa ? Myśle że kolor wtedy będzie prawdziwie czerwony.
Mowie o jasnym LED.

Alister - Nie 20 Lip, 2008

To jak z tymi szybkami :) Ktoś już je zdejmował?
CZOKO - Nie 20 Lip, 2008

Jak już wyjmiesz zegar i będziesz miał go na go na stole to musisz tą metalową ramkę płaskim śrubokrętem poodginać delikatnie cała dookoła, po kawałeczku (jest zaprasowana) odchodzi razem z szybką czyścisz składasz i zaginasz odgięty przy rozbieraniu ramki rant. ( przy odginaniu musisz być ostrożny żeby ramki nie pogiąć z tej strony, która jest na widoku) Nie jest to najłatwiejsza operacja ale to niestety jedyny sposób bo sam zegar z założenia jest nierozbieralny :D (dla niektórych) Efekt murowany 100% zadowolenia. POZDRAWIAM
Breżniew - Pon 28 Lip, 2008

Ja kupiłem żarówki lakierowane na czerwono i efekt był ok. jaśniej , bez porównania do diod i intensywna czerwień. Co to za lakier to nie wiem.
Andrz - Czw 31 Lip, 2008

Breżniew,
Jedna się właśnie przepaliła i muszę wymienić na taką samą - czerwoną bo daje to bardzo fajny efekt.

Kurczak - Wto 11 Paź, 2011

Witam, to ja może trochę odświeżę temat

Mam problem z kontrolka luzu. o tuż mam opcje taką ze kontrolka zapala się od czasu do czasu jak jej się podoba. czasami jest czasami jej nie ma. i nie bardzo wiem kiedy mam bieg a kiedy nie. skrzynia działa bez problemów. czy możecie powiedzieć mi gdzie znajduje się czujnik od tego wynalazku oraz czy wiecie czy kostka znajduje się w reflektorze czy muszę zegary rozbierać.

AdamSsS - Wto 11 Paź, 2011

Najpierw sprawdź czy nie gubi styku kostki znajdują się pod siedzeniem i boczkami tylnymi. Jeżeli dalej gubi sygnał to :zdejmujesz dekiel od zębatki zdawczej ,po lewej stronie jest czujnik kontrolki luzu . kostka od niego znajduje się pod lewym boczkiem tylnym idąc po kablach znajdziesz wtyczkę .
lukaszgrb - Pią 11 Mar, 2016

Czy mógłby ktoś podać konkretny typ żarówki jaka idzie do podświetlenia kontrolek i tarczy zegarów ?? ? Jest to bez cokołowa 3W , żarówka z oprawką czy też wtykana bez oprawki podobna do tej od postojówki w samochodzie ?? ?
Mordkaaa - Pią 11 Mar, 2016

Tak podobna do tej postojowki W3W, mozesz wlozyc tez 5W
studi - Pią 11 Mar, 2016

kontrolki to T5 oryginalnie zależnie od rocznika były albo 3.4W albo 1.7W
podświetlenie to dokładnie taka jak w samochodzie czyli W3W / W5W o mocy 3W lub 5W

obie to żarówki wciskane, czyli bezcokołowe, a jeśli chcesz tanim kosztem zmienić kolor podświetlenia zegarów to W5W są dostępne w wielu kolorach, także jako wersja LED, jeśli chciałbyś zastępować kontrolki przez LEDy to nie będą bez przeróbek prawidłowo działać kierunki.

lukaszgrb - Pią 11 Mar, 2016

W zależności od rocznika ? tzn. ?? ? Ja Mam 1997 r. :) Czyli 1,7W czy 3W ?? ? W3W to dosyć spora rozmiarowo żarówka jak na podświetlenie licznika ...
studi - Pią 11 Mar, 2016

dla '97 serwisówka podaje 3.4W w kontrolkach kierunków, luzu oraz ciśnienia oleju, a 1.7 w kontrolce świateł drogowych (strona 16-1), od 2003 wszystkie łącznie z podświetleniem zegarów mają mieć moc 1.7W
lukaszgrb - Pią 11 Mar, 2016

Czyli ta żarówka to jest konkretnie taka sama żarówka jak do postojówki w osobówce dobrze rozumiem ?? ?
studi - Pią 11 Mar, 2016

lukaszgrb, jak napisałem wszystkie kontrolki to T5 tyle, że różnej mocy, a podświetlenie zegarów to W3W / W5W i tylko te ostatnie są takie same jak postojówki w samochodzie, typ żarówki nie zależy od jej mocy a rozmiaru bańki

PS.
w innych katalogach możesz znaleźć te żarówki jako W2x4.6d (T5) oraz W2.1x9.5d (W3W i W5W)

lukaszgrb - Pią 11 Mar, 2016

Ok czyli typ żarówki od kontrolek to T5 tylko jeszcze o jakiej mocy bo chyba standard w T5 to 1,2 W ...
studi - Pią 11 Mar, 2016

studi napisał/a:
dla '97 serwisówka podaje 3.4W w kontrolkach kierunków, luzu oraz ciśnienia oleju, a 1.7 w kontrolce świateł drogowych

lukaszgrb - Pon 14 Mar, 2016

Witam , Jestem po wymianie żarówek w liczniku . Wszystkie żarówki w liczniku są typu bez oprawkowej żarówki do postojówki w samochodzie osobowym a po sprawdzeniu w serwisówce dla rocznika Mojego motocykla i modelu podaje się że wszystkie żarówki mają być 3,4W oprócz żarówki do podświetlenia kontrolki od świateł długich . Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group