.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Pomocy / Terkotanie i luz w okolicy zębatki zdawczej

RoBeRtOoO_86 - Sob 26 Kwi, 2008
Temat postu: Pomocy / Terkotanie i luz w okolicy zębatki zdawczej
Mam mały problem. Mianowicie kiedy kręcę bardzo powoli kołem słyszę wyraźnie że coś terkocze koło zębatki zdawczej. Zdjełem dziś osłonę zębatki i gdy kręciłem kołem wyczuwałem że zębatka lekko się rusza co chwile tak jak by wałek sie przemieszczał czy coś w tym stylu i to chyba jest powodem tego terkotania. dodam jeszcze że gdy powoli kręcę kołem widzę ze co chwile łańcuch tak jak by trochę opadał. Co może być tego przyczyną ? może wałek zdawczy sie wyrobił?? nie wiem czy dobrze to opisałem bo nie znam się zbytnio na mechanice. chce pojechać z moto do mechanika ale boje sie że coś po drodze sie całkiem zepsuje i nie dojadę na miejsce. Bardzo proszę o pomoc.
Breżniew - Sob 26 Kwi, 2008

Zdejmij pierścień Segera z wałka i zobacz jak duzy luz ma zębatka na wałku. Promieniowego nie powinno byc w ogole. Luz osiowy jest przewidziany przez fabryke. Pewnie zębatka do wymiany. GS-y po 94 roku maja inna zębatke niz wcześniejsze. Jak bedziesz kupował to podaj rocznik motocykla.
RoBeRtOoO_86 - Sob 26 Kwi, 2008

Wielkie dzięki Breżniew wiedziałem że mogę na ciebie liczyć. Niestety ale sam tego nie sprawdze bo kompletnie sie na tym nie znam a nie chce jeszcze czegos zepsuc. Może to jeszcze być coś innego?? mam nadzieje że to tylko ta zembatka bo na wieksze wydatki nie mam teraz kasy. W pon udam sie do mechanika i zobacze dokladnie o co chodzi, ale pocieszyles mnie bo już sie balem że to coś gorszego.
piotrek.g - Sob 26 Wrz, 2009

U mnie tez pojawilo sie takie terkotanie, na nowym lancuchu i zebatkach mam przejechane jedynie 7 tysiecy kilometrow, sie zastanawiam czy to czasem nie beda lozyska na walku zdawczym, ale lozyska inaczej by halasowaly. Napiszcie, czy macie tak podobnie, czy to jest poprostu normalny objaw. Z gory dzieki.
kysa275 - Sob 26 Wrz, 2009

Cześć u mnie jak poszło łożysko to było słychać głośne huczenie na każdym biegu i duży wyciek oleju z simeringu z wałka zdawczego. Właśnie tydzień temu odebrałem maszynę od mechanika i jest teraz ok :)
jacek - Nie 27 Wrz, 2009

U mnie też jest terkotanie ale dobrze słychać go tylko na ciepłym oleju wiec to raczej nie hałas napedu. Łożysko wałka zdawczego nie ma luzów i obraca sie płynnie wiec to chyba normalne.
JunioRRex - Nie 27 Wrz, 2009

U mnie też było słychać taki dzwięk to poprostu ten wałek był "wytarty" i zębatka pomimo segera ruszała sie
jocker01 - Sro 28 Kwi, 2010

Witam, dzis zabralem sie za czyszczenie zebatki zdawczej ( oj bylo brudno ) i znalazlem usterke, wiem ze mam zestaw do wymiany i do tego sie przymierzam ale niepokoi mnie spory luz pomiedzy walkiem zdawczym a zebatka, zrobilem kilka fotek i dwa filmiki aby dokladnie to zoobrazowac. Walek zdawczy wyglada na mocno zuzyty, czy to jest czesc wymienna? Pomozcie, prosze. Pozdrawiam Jocker01
ps. oto fotki i filmiki :
http://www.dropshots.com/jocker01#date/2010

jacek - Sro 28 Kwi, 2010

Jak każda inna część jest wymienialna ale trzeba rozpoławiać silnik (dół silnika). Jak bedziesz wymieniał kup wałek zdawczy od nowszego rocznika (po 94r) bo wpółpraca z zebatka bedzie na wiekszej powieszchni. Z dostaniem używanego wałka w dobrym stanie nie powinnienes miec problemów
jocker01 - Sro 28 Kwi, 2010

dzieki bede szukal uzywki bo nowy walek to wydalek £140 czyli 1/3 wartosci moto. trzymajcie kciuki. Pozdro Jocker01
jocker01 - Czw 29 Kwi, 2010

no i znalazlem tansze rozwiazanie na angielskm forum :D Kolega usunal ten pierscien z walka


i go zeszlifowal zeby zrobic wiecej miejsca na nie zjechanym walku. nastepnie ze starej zebatki zrobil podkladke

( zeszlifowal ja rowniez) dostal grubsza zebatke ( ale tego nie wiem skad :( ) musial zeszlifowac zebatke o pare milimetrow zostawiajac centralna czesc oczywiscie

i zlozyl wszystko do kupy. czyzby zebatka z rocznikow 1994< sa grubsze? jak wam sie to podoba?
pozdrawiam Jocker01

jacek - Czw 29 Kwi, 2010

Słyszeliśmy już bo breżniew nam o tym pisał. Jakbym już musiał rozebrać silnik to zamiast naprawy wołabym kupić ta część z jakiegoś świeżego silnika na części z zatarta panewka - takich nie brakuje.

Po za tym przy takiej naprawie trzeba ustawiać liniowo zębatke przedni i tylnia bo łańcuch musi sie prosto obracać.

jocker01 - Pią 30 Kwi, 2010

jacek napisał/a:
Po za tym przy takiej naprawie trzeba ustawiać liniowo zębatke przedni i tylnia bo łańcuch musi sie prosto obracać.


nie wiem dlaczego mialby byc problem z ustawieniem liniowym, skoro roznica w skrzyniach do roku 1994 i po roku 1994 jest dlugosc kolnierza (spacera) : przed 1994= 35.6mm (2753101D00) , po roku 94= 32.7mm (2753101D10) czyli jezeli zamowie zestaw z mlodszych rocznikow to bede mial grubsza zebatke i po zeszlifowaniu konierza (spacera) zebatka bedzie na tym samym miejscu co stara z ta roznica ze bedzie napedzana przez ten dodatkowch pare milimetrow. jezeli bym zalozyl zebatke z nowszego modelu bez scinania tego spacera wowczas zgodze sie ze nie bedzie liniowo. Jezeli sie myle to bardzo prosze o korekte. Pozdrawiam Jocker01

jacek - Pią 30 Kwi, 2010

Jak użyje zebatki z podtoczeniem i podtoczenie bedzie na wałku tam gdzie wcześniej był kołnierz to tak ale ze zdjęć wynika że zebatke chce ustawić na nie używanej wcześniej części wałka a podkładke dać od strony segera na zużytej części wałka czyli zebatka bedzie bliżej skrzyni a nie tam gdzie była wcześniej.
jocker01 - Pią 30 Kwi, 2010

a o to Ci chodzi, ja nie zamierzam uzyc tej podkladki, tylko zalozyc nowa grubsza zebatke, jednak mam problem, nie moge usunac tego pierscienia, zapewnie jest jakos zabeczpieczony ale niechce uszkodzic uszczelniacza zeby zajzec glebiej potem juz tylko lozysko zostaje. da sie wyciagnac zimmering aby go nie uszkodzic? Pozdrawiam Jocker01
jocker01 - Sob 01 Maj, 2010

dzieki Brezniewowi zostalem poinformowany ze usuniecie sila tego pierscienia moze spowodowac uszkodzenie lozyska co wiaze sie z kosztem 150zl bo pierscien jest doprawany do lozyska. Tak wiec pozostaja mi dwa rozwiazanie: pierwsze jest takie ze zdejme zebatke, odpale silnik, wlacze bieg i pila badz pilnikiem odciac kawalek tego pierscienia, na tyle duzy zeby nie uszkodzic przykrytych zebow na walku, nastepnie spilowac jeszcze troche z tej czesci ktorej odcialem, nalozyc spowrotem dostawac do tej czesci ktora zostala na walku a potem zalozyc zebatke z mlodszego rocznika i powinno byc git. Albo kupic drugi silnik z bardzo dobrym walkiem (1998 a moj jest 1993) ale czy to ma sens? Powiem szczerze ze nie czuje sie na silach aby wyciagac caly silnik z ramy a potem rozpinac rozrzad aby rozpolowic silnik i wymieniac ten walek. Wiem ze to chce zrobic wyglada jak partyzantka ale wole wybrac mniejsze zlo. Wzasadzie moge jezdzic tak jak jest az sie rozpadnie albo jak robia niektorzy dostawac zebatke do walka ale kolejna wymiana zebatki przez nastepnego wlasciciela bedzie sie z koniecznoscia wymiany tego walka badz zezlomowania MOTOCYKLA bo naprawa nie bedzie sie oplacac. Pozdrawiam Jocker01
Breżniew - Sob 01 Maj, 2010

jocker01 napisał/a:
dzieki Brezniewowi zostalem poinformowany ze usuniecie sila tego pierscienia moze spowodowac uszkodzenie lozyska co wiaze sie z kosztem 150zl bo pierscien jest doprawany do lozyska.


Tuleja dystansowa jest wciśnięta na wałek na prasie więc bez jej użycia nie dasz rady zdjąć tulei. Sama tuleja dociska łożysko do podtoczenia na wałku. Wszelki manipulacje typu młotek , ściągacz do łożysk itp. uszkodzą same łożysko.
Materiał z jakiego wykonano tuleję jest bardzo twardy więć zapomnij o brzeszczocie , czy pilniku. jedyne wyjście to demontaz wałka z silnika, wycisniecie na pracie tulei , skrócenie jej na odpowiedni wymiar na tokarce i ponown wcisniecie na wałek przy uzyciu prasy.

jocker01 - Sob 01 Maj, 2010

dobre wiesci. Udalo mi sie wpilowac w tuleje, polowe mam juz wciete. na 6 biegu walek obraca sie dosc szybko ale mozna utrzymac brzeszczot, pilowalem jakis 5 minut, zrobilem przerwe bo niechcialem przegrzac silnika, reszte zrobie jak dostane zebatke ( sroda najwczesniej ) zalaczam fotki :

pozdrawiam Jocker01

jocker01 - Sro 05 Maj, 2010

niestety nie udalo mi sie usunac ten tuleji. ale skoro juz mialem to naciete to doszedlem do wniosku ze musze to zrobic, bo pozatym mialem zamowiona grubsza zebatke. grubosc tuleji to 5mm wiec zmierzylem ile sie juz wcialem ku mojej uciesze juz bylo 5mm wiec zwiazlem nasadke 24mm i delikatnie mlotkiem dobilem ja do reszty tuleju, odslonilo mi sie 1mm nowych zebow na walku. Powtorzylem ta czynnosc jeszcze dwa razy i sie udalo! zalozylem grubsza zebatke i ladnie sie zapiela na segerze. caly dzien roboty, dwa brzeszczoty i sporo napojow :D ale cel osiagniety. wszystkim tym ktorzy sie do tego zabieraja zycze powodzenia, naprawde ciezka praca ale napewno latwiejsza jak wyciaganie silnika i rozpolawiania. Pozdrawiam Jocker01
jacek - Sro 05 Maj, 2010

ciekawe w jakim stanie masz teraz łożysko wałka zdawczego...
jocker01 - Czw 06 Maj, 2010

zadnych luzow nie czuje czyli wydaje mi sie ze jest ok.
jacek - Czw 06 Maj, 2010

To że nie masz luzu teraz nie znaczy że w niedalekiej przyszłości sie on nie zrobi jak potraktowałes łożysko młotkiem. Jak bedziesz miał zaraz wyciek z simmeringa tego wałka to nawet go nie wymieniaj tylko odrazu bierz sie za rozbieranie silnika i wymiane łożyska. Poza tym zebatka ma miec odpowiedni luz osiowy na wałku.
godofrock90 - Czw 12 Gru, 2013

Zabrałem się dziś za przygotowanie moto do zimy i wygląda na to, że znalazłem przyczynę terkotania.

Luz promieniowy na zębatce zdawczej, poniżej link do filmiku:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

i teraz pytanie czy wałek mówi już "do widzenia" czy może zębatka nie daje już rady?
Aktualnie siedzi JT 16 zębów. Przy kupnie moto łańcuch był nowy i zębatka też wydaje się w miarę świeża.

Może zastosowanie lepszej zębatki załatwi sprawę?
Moto już odstawione w zimowy sen lista zakupów na wiosnę już pokaźna :zalamany:
Czy zakładając, że cały napęd jest w miarę nowy, muszę wymieniać komplet czy wystarczy zębatka?

claudii - Czw 12 Gru, 2013

zdejmij zębatkę i zobacz czy na wałku wieloklin jest w takim stanie jak na początku wałka gdzie nie ma zębatki. U mnie jest jej jeszcze z 40%, terkocze i wnerwia ale jeździ :) Taka przypadłość GS-ów :( Nowa zębatka nie wiele pomoże.
jacek - Czw 12 Gru, 2013

To są właśnie zębatki JT. Im większy luz miałeś przez zużycie zębatki tym mocniej niszczyłeś wieloklin wałka zdawczego. Napewno wymiana zębatki pomoże ale lepiej zrób zdjęcie aparatem samego wałka
godofrock90 - Czw 12 Gru, 2013

Na razie nie mam jak sprawdzic bo moto "zaplombowane" w garazu na zime.
Na weekendzie popatrze.

Mam nadzieje ze obedzie sie bez wymiany walka. Nie wiem czy sam dam rede to ogarnac.
Bardzo trzeba sie w serducho zaglebiac?

Lista zakupow robi sie powoli straszna cenowo :(

KATANA - Pią 13 Gru, 2013

Jeśli masz na myśli wymianę wałka zdawczego to nie jest to takie trudne. Potrzeba będzie do tego celu wyjąć silnik i go zdemontować/rozpołowić.
godofrock90 - Pią 13 Gru, 2013

KATANA napisał/a:
będzie do tego celu wyjąć silnik i go zdemontować/rozpołowić.


i tego nie jestem pewien, czy dam rade.
Wyjac nie problem ale grzebac sie w bebechach troche boje.Z rozrzadem sie bawilem, zerwany gwint od polpanewki naprawilem ale jakos operacja na otwartym sercu mnie przeraza lekko.

Powiedz mi czy duzo "rzeczy" trzeba wyjac ze srodka zeby moc sie dostac do walka?

simin - Pią 13 Gru, 2013

godofrock90 napisał/a:
Powiedz mi czy duzo "rzeczy" trzeba wyjac ze srodka zeby moc sie dostac do walka?

Jak rozpołowisz silnik masz go na wierzchu od razu...

Serwisówkę ściągnij zobacz jak to wygląda...

KATANA - Pią 13 Gru, 2013

Z grubsza samo otwieranie bloku silnika wygląda tak:

Silnik na stole cylindrami do dołu (olej silnikowy wcześniej spuszczony), następnie odkręcasz wszystkie pokrywy/dekle boczne silnika. Następnie odkręcasz wszystkie śruby łączące kartery bloku silnika, wymagany będzie także demontaż kosza sprzęgłowego ponieważ pod koszem sprzęgłowym znajduje się płytka zabezpieczająca łożysko podporowe wałka sprzęgłowego, druga płytka znajduje się również po stronie zębatki zdawczej- tą płytkę również trzeba odkręcić aby można było otworzyć blok silnika. Jest jeszcze śruba schowana pod silnikiem rozrusznika- ją także należy odkręcić. Częściowo będziesz musiał zdemontować wałek wybieraka biegów i jeszcze kilka innych drobniejszych rzeczy. Oprócz wiedzy manualnej, musisz dodatkowo uzbroić się w serwisówkę. I teraz to co najważniejsze.... kiedy już dostaniesz się do skrzyni biegów musisz pamiętać o tym aby nie popełnić najmniejszego błędu podczas wymiany wałka zdawczego. Wszystkie koła zębate/podkładki/zabezpieczenia pierścieniowe mają wrócić na swoje pierwotne miejsce. Musisz również znać/zapamiętać położenie wałka wybieraka biegów tzn. skrzynie dla łatwiejszej obsługi demontujemy i składamy w pozycji skrzyni "luz". Przy montażu skrzyni/zamykaniu silnika musisz zwrócić szczególną uwagę na ustawienie/położenie widełek, które mają wejść w odpowiednie wycięcia kół zębatych. Popełnienie jednego błędu przy obsłudze skrzyni biegów spowoduje ich nieprawidłowe działanie/uszkodzenie, lub nawet całkowity brak możliwości włączenia biegu/biegów. Po wstępnym zamknięciu silnika sprawdzasz działanie skrzyni biegów "na sucho" tzn. sprawdzasz wszystkie biegi włączając je ręcznie pokręcając wałkami. Jeżeli wszystko działa tak jak przed demontażem- czyli prawidłowo, to kontynuujesz dalszy montaż silnika. Z góry uprzedzam przed podjęciem działań w myśl "same dobre chęci nie wystarczą".

godofrock90 - Pią 13 Gru, 2013

KATANA dziekuje za konkretna odpowiedz (po raz kolejny).
Troszke mnie przeraza ogrom i precyzja pracy.
Pewnie bym sobie poradzil ale cien watpliwosci zostaje wiec raczej nie bede sie czepiac.

Miejmy nadzieje, ze wymiana zebatki zalatwi sprawe (znacie jakies godne polecenia?)
Postaram sie jutro o fotki wielowpustu.

W przypadku, gdy wymiana zebatki nie zalatwi calkowicie sprawy, czy sa jakies konekwencje jezdzenia na wyrobionym walku? Poza denerwujacym terkotaniem :P
Zakladajac, ze walek i naped spisany na straty?
Chodzi mi glownie o usterki w podzespolach silnika, skrzyni, lozyska itp.

Wybaczcie "druciarskie" podejscie ale koszt naprawy przewyzszy cene silnila albo nawet motocykla :(

KATANA - Pią 13 Gru, 2013

Zrób zdjęcia wielowypustu zębatki, oraz wałka zdawczego. Określimy na ich podstawie stopień zużycia tych części, i podejmiemy decyzję co dalej z tym fantem.
simin - Pią 13 Gru, 2013

godofrock90 napisał/a:
Wybaczcie "druciarskie" podejscie ale koszt naprawy przewyzszy cene silnila albo nawet motocykla :(

nie...

weź serwisówkę, przeczytaj co i jak i ostrożnie podejdź do tematu.

Koszta jakie będziesz miał to wałek skrzyni ( http://netbiker.pl/produk...krzyni-biegow-i ), uszczelki pod dekle, simmeringi i to właściwie tyle.

Jeśli masz tak zjechany wałek że w miarę nowa zębatka lata (niezależnie jakiej firmy) to będzie szybko się dalej zużywał i zjeżdżał kolejne zębatki w ekspresowym tempie.

Ale jak było powiedziane wcześniej: zrób najpierw zdjęcia samego wałka...

godofrock90 - Pią 13 Gru, 2013

Zgadza sie, w Polsce. Tutaj taka naprawa sie nie kalkuluje, zakladajac ze dalbym sprzeta do serwisu :(
simin - Pią 13 Gru, 2013

godofrock90 napisał/a:
Zgadza sie, w Polsce. Tutaj taka naprawa sie nie kalkuluje, zakladajac ze dalbym sprzeta do serwisu :(
a czy ja mówię o oddaniu do serwisu?

Samemu można to zrobić...

godofrock90 - Sob 14 Gru, 2013

Zgadza sie, ale nie bardzo czuje sie 'na silach' zeby samemu sie za to zabrac.

Nie ma co gdybac, jutro sprawdze wielowpust, zrobie zdjecia, bedzie jasne i cos wymyslimy :)
Dzieki za dotychczasowa pomoc :D

godofrock90 - Sro 18 Gru, 2013

Sprawdzilem w koncu walek zdawczy.

Ksztalt wielowpustu na powierzchni roboczej rozni sie troche o tego u nasady, dodatkowo przy docisnieciu zebatki do konca walka luz znika wiec wyglada na to, ze walek sie skonczyl :(
Niestety nie moge wstawic zdjec bo komputer mi padl.

Jezeli sa chetni to moge wyslac na maila.

Na wiosne zakupie nowa zebatke i zobaczymy co bedzie sie dzialo.
Znalazlem firme Renthal, nieznacznie drozsza od Sunstara a opinie z tego co wyszukalem ma b. dobre.

Spotkaliscie sie kiedys z ta firma?

simin - Sro 18 Gru, 2013

godofrock90 napisał/a:
Na wiosne zakupie nowa zebatke i zobaczymy co bedzie sie dzialo.

Jak dla mnie nie zmieni to za bardzo sytuacji.

Kup tą żębatkę teraz, sprawdź czy jak ją założysz to będą luzy wyczuwalne/słyszalne. Jeśli tak to zużycie będzie postępowało i prędzej czy później będzie cię czekała wymiana.

Ja bym wolał zimą zrobić samemu i mieć spokój a nie czekać do wiosny żeby przekonać się że nie jest ok...

Dobranie się do tego nie wymaga jakichś niesamowitych zdolności - ja przy pierwszym podejściu rozkręciłem i skręciłem silnik (znacznie bardziej niż żeby dobrać się do wałka zdawczego), a z mechaniką nigdy za dużo do czynienia nie miałem...

godofrock90 - Sro 18 Gru, 2013

Masz racje, zebatke kupie jak najszybciej, zle sformulowalem zdanie :P

Cholera wie jak z tym wieloklinem :/
Przejrzalem zdjecia innych przypadkow i chyba nie jest tak zle z moim...

gacek778 - Sro 18 Gru, 2013

Co prawda z wałkiem nie miałem problemu ale nie masz na co czekać i liczyć na cuda. Jak wieloklin jest styrany i nawet przez chwilę będzie dobrze to i tak nową zębatkę szybko trafi.
Wałek kosztuje kilkadziesiąt złotych u Seta, jak podejdziesz do wymiany rozsądnie to z pewnością sobie poradzisz.
Wiem że dla forumowiczów to nie jest nowy temat (zresztą niedawno sprzedałem tutaj ten właśnie wałek). Poza tym masz sporo czasu na robotę i w razie czego bez ciśnienia możesz napisać na forum jak będziesz miał problem.

Set3 - Sro 18 Gru, 2013

Nie doczytalem sie jaki masz rocznik. Te przed 1994 byly na wąskie zębatki. Były awaryjne. Jak będziesz kupować wałek i zębatkę postaraj sie już założyć tę kupić teę na szerszy wielowypust.
Strach ma wielkie oczy. Jak nie sam to może znajdz kogoś kto Ci pomoże.

godofrock90 - Pon 23 Gru, 2013

Rocznik '89 :)

zaraz kupuje zebatke i przy okazji nowe aku (yuase).
Przy odrobinie szczecia dojdzie na wigilie to sprawdze czy cos sie zmieni.

Przejzalem na szybko ebaya w piszukiwaniu walka i ceny nie sa takie zle.

Wszystko sprzedawane jest zmontowane tzn. Wszystkie zebatki, podkladki juz na walku.
Tak pomyslalem, jakby wsadzic walek razem z zebatkami (zakladajac ze beda w dobrym stanie) czyli nie podmieniac na te obecne czy ulatwiloby to troche zadanie?

Zastanawiam sie w sumie nad sprzedarza GSa i kupnem fazera, na przeszkodzie stoi tylko kat. Prawa jazdy A2.
Jezeli nie bede mogl zblokowac fazera to zostane przy GS i bede chcial doprowadzic go do stanu idealnego co za tym idzie- wymiana walka :)

Set3 - Pon 23 Gru, 2013

Wałek zdawczy to 80 - 100zł
a zębatka nowa do GS 50zł http://netbiker.pl/produk...14z-rozmiar-520
tak wyglada. zabezpieczenie to jak porozmawiasz ze sprzedajacym wałek dostaniesz.
nie zapokmnij tylko przy zakupie wałka powiedziec ze musi byc ten po 1994r z szerszą zębatką. Nawet nie mów jaki masz rok. To nie ma znaczenia.
89r to juz miało prawo się wyrobić.

KATANA - Pon 23 Gru, 2013

godofrock90 napisał/a:
Wszystko sprzedawane jest zmontowane tzn. Wszystkie zebatki, podkladki juz na walku.
Tak pomyslalem, jakby wsadzic walek razem z zebatkami (zakladajac ze beda w dobrym stanie) czyli nie podmieniac na te obecne czy ulatwiloby to troche zadanie?


Nie komplikuj sobie jeszcze bardziej tego problemu. Zamów tylko to co jest/będzie potrzebne do wymiany. A jeśli tak bardzo chcesz wymienić kompletny wałek zdawczy, to nie zapomnij również o wymianie kompletnego wałka sprzęgłowego "najlepiej z tej samej skrzynki biegów".

czyzewsky - Pon 17 Lut, 2014

Mam pytanko, zauważyłem w swojej skrzyni dosyć duże luzy osiowe trybów na obydwu wałkach. W serwisówce nie znalazłem żadnych informacji na ten temat. Co dalej robić z tym fantem?
KATANA - Pon 17 Lut, 2014

Mówimy tutaj o kołach zębatych nieprzesuwnych. W takiej sytuacji w zależnosci od tego jak wielki jest luz, w jakim stanie ogólnym technicznym jest skrzynia biegów, można zastosować nowe podkładki oporowe tych kół zębatych. Całość sprawdzenia/pomiaru powinna być wykonana z wałkami zamocowanymi w bloku silnika. Najistotniejszym elementem właściwej pracy skrzyni biegów są natomiast koła zębate przesuwne, które odpowiadają za włączanie poszczególnych przełożeń, wraz z ich wymienionymi mechanizmami, opisanymi w książce serwisowej motocykla.

Pamiętaj że część kół zębatych, które są przesuwne ma mieć luz osiowy ;)

czyzewsky - Nie 20 Lip, 2014

Trzeba w jakiś sposób przygotować nowy wałek pod przyjęcie gratów ze starej skrzyni?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group