.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Archiwum - Zgnity zbiornik paliwa wymiana czy lepić?

affectpct - Nie 10 Cze, 2012
Temat postu: Zgnity zbiornik paliwa wymiana czy lepić?
Witam dziś dowiedziałem się po zatankowaniu że mam kilkanaście malutkich dziurek przez które wycieka paliwo! A w jednym miejscu blacha jest wyczuwalnie cienka i może w bardzo prosty sposób się przerwać.

Teraz mam dwie opcje!
Kupić nowy znaczy urzywany ale sprawny zbiornik, pomalować i przełożyć?
Czy
zakleić go specjalną żywicą? I wtedy pomalować? W pracy mamy taką spoecjalną żywice zieloną która uszczelnia itp.

Myślę że zrobie to tak póki co zakleje dziurki a w między czasie zamówie zbiornik na netbiker

studi - Nie 10 Cze, 2012

Jeśli istotnie są to niewielkie perforacje to można próbować klejenia żywicami, natomiast w dalszej perspektywie wydaje się nieunikniona wymiana, gdyż poza perforacją na pewno dużo jest syfów na dnie zbiornika i może to doprowadzić do zatkania sitka w smoku i w efekcie ze spadkiem mocy i muleniem zwłaszcza w pozycji RES/PRI gdyż one zasysają paliwo z dolnej części zbiornika.
affectpct - Nie 10 Cze, 2012

no nagaru w zbiorniku jest sporo juz podjołem decyzje napisałem do netbiker i tam się z nim dogadam,
Ty a co do spadku mocy to będzie to mocno odczuwalne? Bo tak szczerze to dziś tak jakby wydawało mi się że mój gs już tak nie ciagnie? Zrobiłem dopiero niecałą pierwszą setke może po prostu się przyzwyczaiłem? troche bo to pierwsze moto? Gdzie ten syf sie mógł dostać? do przewodów tak? a potem do gaźników tam to się spali? Nagar niby był twardy że trzeba by go czymś zdrapać. kurcze mówią mi że sraczkuje ale zalezy mi żeby gsa doprowadzić do idealnego stanu. W sumie tak od 6-7 tys obr. wydawało mi sie że idze do przodu :P póki co jeżdże raczej spokojnie max do 7k obrotów czy mozna tak jeździć?

I pytanie do kranika
pozycja res rezerwa tak?
on ? ciagnie od góry ?
a pri to myślałem że jest zamknięty?
jak w takim razie zamknąć kranik;d?

miziel - Nie 10 Cze, 2012

BYło to milion razy. Jak trzymałeś na pri to powąchaj olej. GS nie ma wyłacznika kranika ;)
affectpct - Nie 10 Cze, 2012

kurde ja zostawiam go na pri xD nie wiem czy jechać teraz do garażu? jeżdzę na rezerwie ale na noc zostawiam na pri ;d jak mam pełny bak to jeździć na on? kiedy włączać pri a kiedy res? bo nie rozumiem tego ;p już leże w piżamie nie chce mi się jechać sprawdzać czy kranik działa ok;p a dziś wymieniałem olej mam nadzieję że działa prawidłowo to na jakiej pozycji zostawiać kranik?
demot - Nie 10 Cze, 2012

:facepalm:
tmi - Nie 10 Cze, 2012

Na prawde moglbys troche wiecej czytac forum, a mniej pytac? CZYTALES W OGOLE instrukcje obslugi tego motocykla? jest na forum w Polskim jezyku. Przeczytaj ja. I przestan na razie zadawac pytania na forum bo masz ich coraz wiecej.
Bonzo - Nie 10 Cze, 2012

Stereotypowy polak, instrukcja? Po co? JA tego nie dam rady zrobić?!
studi - Nie 10 Cze, 2012

twoje posty mnie rozbrajają jak miziel napisał było milion razy.

affectpct napisał/a:
no nagaru w zbiorniku jest sporo

W zbiorniku nie ma nagaru - nigdy

affectpct napisał/a:
co do spadku mocy to będzie to mocno odczuwalne

W skrajnym wypadku moto w ogóle nie pojedzie

affectpct napisał/a:
a potem do gaźników tam to się spali?

Proces spalania nie odbywa się w gaźnikach

affectpct napisał/a:
W sumie tak od 6-7 tys obr. wydawało mi sie że idze do przodu póki co jeżdże raczej spokojnie max do 7k obrotów czy mozna tak jeździć?

Generalnie możesz jeździć z dowolną prędkością obrotową większą niż te 3500rpm no i nie większą niż 10500rpm (nie wchodzisz na czerwone pole) wszystko zależy czy chcesz jeździć dynamicznie czy ekonomicznie. Moto jest najmocniejsze w zakresie 7500-9500 rpm czyli między punktem mocy maksymalnej a punktem maksymalnego momentu obrotowego.

affectpct napisał/a:
I pytanie do kranika
pozycja res rezerwa tak?
on ? ciagnie od góry ?
a pri to myślałem że jest zamknięty?
jak w takim razie zamknąć kranik;d?


ON - góra zbiornika - normalna jazda, kranik zamykany automatycznie poprzez podciśnienie z gaźnika
RES - dolna część zbiornika - normalna jazda, kranik zamykany automatycznie poprzez podciśnienie z gaźnika
PRI - dolna część zbiornika - zalewanie gaźników po zimie, albo po konserwacji, leje benzynę bez podciśnienia więc również na wyłączonym silniku

Jeśli masz w gaźnikach niesprawne zawory iglicowe to pozostawienie na PRI może doprowadzić do "przelania" gaźników, a następnie wycieku benzyny pod moto poprzez odprowadzenie skroplin z airbox'a i/lub dostanie się paliwa do oleju, w tym drugim przypadku, olej należy niezwłocznie wymienić wraz z filtrem jeśli po odkręceniu korka bagnetu wyczuwasz zapach benzyny w oleju


Temat zamykam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group